Goovermodels -Misterie opgelost!

Gestart door vyncky, 21 november 2014, 20:29:27 PM

Houdini

Even een vraagje dan (ik ben niet zo technisch onderlegd op dat vlak):
waarom zou je dan opteren voor twee aandrijvingen? (betere) prestaties? En hoe uit zich dat dan?


centauri167

Citaat van: Houdini op 16 december 2014, 09:53:46 AM
Even een vraagje dan (ik ben niet zo technisch onderlegd op dat vlak):
waarom zou je dan opteren voor twee aandrijvingen? (betere) prestaties? En hoe uit zich dat dan?

+1, zou dit ook graag weten.

Houdini

Even terug onder de aandacht brengen want ben toch nog benieuwd naar het antwoord.

centauri167

Citaat van: Houdini op 26 december 2014, 21:05:51 PM
Even terug onder de aandacht brengen want ben toch nog benieuwd naar het antwoord.

Was ook al even aan het wachten op het antwoord.  ;)

MARKLINRIJDER

Alles hangt af van je modelspoor baan.   Voor de gemiddelde rijder zal tractie op 1 draaistel voldoende zijn.
Als je wat hellingen hebt met meer dan 5%, 5 cm op 1m, reken dan dat je naar 2 draaistellen dient over te gaan.

Grtjs,

David

centauri167


Houdini

Da's inderdaad duidelijk.  Bedankt David!

rgp

Hallo,

5cm op 1m ?  Is dat niet eerder een tandradbaan ?

Roland

Houdini

Ik neem (op aanraden van...) max 3cm op 1m... dus leek mij ook wel heel steil. Maar goed ;)

loebaske

Dat bestaat toch tandrad baantjes, zowel plat als klimmend  ;) ;) ;) ;)

Brunel

#71
Toch snap ik het niet echt. De productiekosten van een model dat is aangedreven op één danwel twee draaistellen kunnen nauwelijks verschillen. Waarom niet gewoon alle modellen aangedreven op twee draaistellen?

Of praten we over twee motoren? Dan verschillen de productiekosten nog steeds niet veel, maar modellen met twee motoren willen nog weleens complicaties geven.

kristof fsd

 

ward

Even een foto tegen gekomen van de new look versie op facebook..
David, er is werk aan de winkel, ze zouden dan toch komen..  ;)



Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

dieselfreak

MC