Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ijzeren Rijn

Gestart door Peter, 06 mei 2006, 12:43:30 PM

Spoor en Staal

op de site //www.rolandrail.net werd verwezen naar een uitzending van de regionale omroep.

http://www.l1.nl/jsp/medialist.jsp?mediaListId=1317208 (directe videolink)

Jeroen

Brunel

Prorail ontkent dat het onderhoud iets te maken heeft met het project IJzeren Rijn.
http://www.projectijzerenrijn.nl/0_0_5%20Budel-Weert.htm
En bij mijn weten wordt het traject Budel-Weert ook sinds jaar en dag al mondjesmaat gebruikt.

Het is trouwens wel grappig dat de nieuwe Nederlandse minister van Verkeer en Waterstaat Eurlings zijn machtsbasis vooral in Nederlands Limburg heeft. Als die akkoord zou gaan, dan kan hij maar beter een tijdje niet thuis komen. [B)]

ERVIN

En ondertussen word de ijzeren Rijn al een beetje meer gebruikt, ik ben vandaag Balen-Werkplaatsen een bezoekje gaan brengen, normaal gezien rijdt DLC elke maandag met ??n trein over de ijzeren rijn, maar dat aantal is ondertussen al opgetrokken naar twee, tegen het einde van dit jaar zullen er 8 goederentreinen dagelijks over deze lijn gaan rijden, dit is wat de seingever mij net heeft verteld..
En dan hier enkele foto's,....

Hier komt de DE6301 in Balen-Werkplaatsen aan,..







Hij blijft een half uur stilstaan, dus wie deze trein graag wil fotograferen, elke maandag tussen 14.07 en 14.35u. in Balen-Werkplaatsen.

Het was trouwens een hele vriendelijke treinbestuurder, hij was even uitgestapt en we hebben samen een babbeltje geslagen, hij wist mij trouwens te vertellen dat er een half uur nadat hij hier vertrokken was er opnieuw een goederentrein van DLC zou binnenkomen, dus heb ik natuurlijk gewacht en toen zag ik dit....









Deze trein heeft een 5-tal minuten halt gehouden, gelukkig maar.

Mijn eerste ontmoeting met een zwarte Class 66!!!

Mijn dag kan natuurlijk niet meer stuk.[;)]

Jurgen

Ik denk dat er binnenkort een zwarte DLC'er op Ervin zijn baan gaat staan. [xx(][:D]

Schoon foto's trouwens. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Mooie foto's, Ervin[:p]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Den Erwin is weer content zie. Mooie foto's !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Merci mannen, ik heb een hele tijd geleden al eens een mail naar Rocky Rail gestuurd met de vraag of ze geen zwarte Class 66 gingen uitbrengen of dat ze er ??ntje voor mij wilden maken, volgens Rocky Rail zal er mss in 2008 zulk een zwarte loc gaan uitkomen, dus jaaaa, dan komt die hier op mijn baan te staan.[:p]

Trouwens heb ik vandaag nog het ??n en ander gezien hoor, ik ben vandaag lekker gaan uit eten met mijn vrouwtje, ik heb in "De Statie" gezeten, een leuk en gezellig restaurant met een terras waar vroeger het perron was, gelegen in Balen, dus de treinen komen daar gewoon op minder dan 2 meter voorbij gereden, om 19.30u. zag ik de PB 13 met een lange sleep Ermewa-wagons, een half uurtje later de 7858 met 13 platte wagons, en even na tienen de 5518 met 20 wagons beladen met Bulgaars koper, dus een meer dan geslaagde dag vandaag voor mij!![;)]

Het word een echte verslaving hoor die treinen, er kwam een garcon vragen wat we nog wilde drinken toen de 5518 er langs kwam gereden, hij heeft even moeten wachten vooraleer hij wist wat ik wilde drinken, even volledig van de wereld.[:I]

janjozef

Het is duidelijk hier spreekt iemand die het serieus te pakken heeft. Die zullen we binnekort beveiligd moeten wegsteken [:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Erwin is volledig aan't flippen. [:D]
Typisch voorbeeld van treinengekte. Ongeneeslijk, maar gelukkig niet dodelijk. [^]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

treingekte , freaks, treinzotten
allemaal al gehoord

voor mij ist gewoon pure PASSIE
wel een dure
maar ja

freak is trouwens een heel lelijk woord[}:)]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

just4fun

citaat:
Geplaatst door janjozef

Die zullen we binnekort beveiligd moeten wegsteken


In behandeling bij Gerolf? Ik denk dat dat niet gaat helpen [;)].
Paul

Gerolf

citaat:
Geplaatst door just4fun
citaat:
Geplaatst door janjozef
Die zullen we binnekort beveiligd moeten wegsteken

In behandeling bij Gerolf? Ik denk dat dat niet gaat helpen [;)].
... dat hangt af van het doel van de behandeling [:D]
- Genezen van treinliefde? Sorry, andere therapeut nodig ...
- De hobby modelbouw-gericht aanwakkeren? Yep, laat maar komen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

De Duitsers gaan ervan uit dat het historische trac? na Weert niet meer in gebruik komt.
http://www.limburger.nl/nieuws/limburg/roermondweert/article2300421.ece?secId=1581
En de vraag is of ze aan een alternatief trac? willen meewerken. Waarom zouden ze problemen met de eigen bevolking riskeren?

ysbeer

De deelstaat rheinland westfalen (het deelstaat parlement)heeft zich accoord verklaard met een trace langs de A52 van roermond naar viersen
Maar ja wie gaat dat betalen ??????

wim ysbeer

DelticPower

citaat:
Maar ja wie gaat dat betalen ??????
wim ysbeer

BELGI?

Groeten van Jan