Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ijzeren Rijn

Gestart door Peter, 06 mei 2006, 12:43:30 PM

Peter

Oei, oei oei, Onze koning gaat er zich ook al mee bemoeien.
Vanmidaag zagen we hem op het nieuws, tijdens het banket gisteren-avond, het probleem aankaarten bij Konigin Beatrix.
Zou het er dan toch van komen??
Nu Verhofstad nog eens lief doen tegen Angela Merkel en we zijn vertrokken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

'k Heb het net gelezen op de site van NOS. Hier de link:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/6/21/210606_staatsbezoek_ruzie.html

Voor degene die de grap meteen willen lezen hier het stukje tekst:

citaat:
De Belgische koning Albert gaf Nederland dinsdagavond een diplomatieke draai om de oren. Tijdens het galadiner, ten overstaan van koningin Beatrix en talloze andere hoogwaardigheidsbekleders, herinnerde de Belgische vorst Nederland eraan dat belofte schuld maakt.

Nederland moet volgens Albert ? en de Belgische regering - eindelijk werk gaan maken van het uitdiepen van de Westerschelde. En, zei Albert in zijn speech, "in de diezelfde geest van goede nabuurschap wens ik het belang te onderstrepen dat ons land hecht aan de feitelijke reactivering van de IJzeren Rijn."

Lees: Nederland, stop met talmen en zorg ervoor dat er snel treinen kunnen rijden over de IJzeren Rijn - een goederenspoorlijntje van Antwerpen naar Duitsland, dat bij Roermond Nederland doorkruist.


Er verscheen toch wel even een grijns op mijn gezicht. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik heb het ook gezien en ik dacht: eindelijk zal er dan toch eens schot in die zaak komen.
Tom

ysbeer

Ik zie niet veel gebeuren,de vrachtwagen lobby en de betuwe lijn(lees railion) zijn in nederland machtig.
Vergeet ook niet dat railion voor 90 procent van de DB is,die ziet lever niet dat het toch al magere aanbod uit rotterdam ook nog eens met de belgen gedeeld moet worden.
Db infra maak ook nog geen enkele aanstalte om in duitsland iets aan de totaal verwaarloosde aansluiting te doen.

nee sorry voor de belgen,weinig kans.
En strafmaatregelen zullen ook niet veel helpen.
Nederland treuzeld nu al vreselijk met het uitdiepen van westerschelde.

Jurgen

Of er nu iets gebeurd of niet, we hebben toch nog eens kunnen lachen met onze Berre. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

DelticPower

Er is weer een bedrijf aan de langlopende klucht toegevoegd.
Omroep Brabant 14 sept 2006

CRANENDONCK - De laatste onenigheid tussen Nederland en Belgi? over de IJzeren Rijn zijn weggewerkt. Dat schrijft minister Peijs aan de Tweede Kamer.
De twee landen hadden jarenlang onenigheid over het weer gebruiken van het dode spoor. Na Europese bemiddeling werd Nederland gedwongen mee te betalen.
Nu gaan verschillende Nederlandse en Belgische rijksdiensten bekijken wat de aanpassingen aan het spoor kosten en hoeveel goederen er vervoerd gaan worden.
In Brabant komt de IJzeren Rijn door de gemeente Cranendonck, die zich samen met drie Limburgse gemeente verzet tegen ingebruikname van de IJzeren Rijn.

Groeten van Jan.

hobbyist

Kwam vandaag met de bus in Neerpelt. Boven op de brug ( achter het laatste seinhuis) stond een kraan. Ik veronderstel dat het een kraan is voor spoorwerken. Zouden ze dan nu toch beginnen aan de ijzeren rijn te herstellen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door hobbyist

Kwam vandaag met de bus in Neerpelt. Boven op de brug ( achter het laatste seinhuis) stond een kraan. Ik veronderstel dat het een kraan is voor spoorwerken. Zouden ze dan nu toch beginnen aan de ijzeren rijn te herstellen.




't Kan ook afbreken zijn, hee Leon ! [V][:(!]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dimi

Het zou mooi zijn moest de ijzeren rijn terug open gaan,wij rijden nu treinen met bestemming Neuss en Duisburg en dit via Roosendaal,Breda en zo naar Venlo of Arnhem dus een flink stukje om rijden. Als dit via de ijzeren rijn zou kunnen zou dit een groot stuk tijdswinst zijn. Maar ik vrees ervoor...

Tom

Rijd jij dan voor DLC?
Tom

Kedeng Kedeng

Ik heb ook het een & ander gehoord op TVL dat ze graag
de Ijzeren Rijn terug open willen?

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik heb ook het een & ander gehoord op TVL dat ze graag
de Ijzeren Rijn terug open willen?



Om welke reden dan????

wim ysbeer

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik heb ook het een & ander gehoord op TVL dat ze graag
de Ijzeren Rijn terug open willen?



Om welke reden dan????

wim ysbeer

Had ik toen maar goed opgelet [:o)],

Ik dacht dat het ging over fabrieken langs de Ijzeren Rijn
Die willen graag hun bestelling doen via het spoor
dan moest dat niet via de weg & blablabla.

Tom

Zie je wel, er zijn genoeg bedrijven die met het spoor willen werken.
Maar de NMBS moet naar de bedrijven gaan en niet omgekeerd, en redelijke prijzen aanbieden.
Tom

Jurgen

Hun besteling? [:D] Da's straf, de dieven worden steeds vindingrijker. [:D][:p]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.