verwijderd

Gestart door n/a, 03 mei 2006, 17:04:09 PM

rgp

#60
Dag,

Volgens mij is de hobby niet te duur, maar willen we gewoon te veel.  We willen alles tegelijk.

In HO is de kik: dozen kopen: hoe meer hoe liever[:(]

Andere hobbys zijn even duur als men geen prioriteiten willen/kunnen leggen.

Roland

bartie

#61
Daar sluit ik me volledig bij aan Roland. Maar dit is een maatschappelijk fenomeen; men wil vandaag de dag ALLES hebben.
Want als men niet alles heeft (wat een ander heeft?) kan men niet 'gelukkig 'zijn.  Terwijl mensen die nog kunnen dromen, geduldig sparen om die ene loc te kunnen kopen op het eind van de rit veel intenser plezier beleven aan hun aanwinst omdat die bijzonder is.

Bart.

janjozef

#62
neen niet mee eens. Als je gaat vissen staan de visstokken in de week niet in een vitrine kast in de living, net zo min als mijn biljartkeu's. Ook mijn fototoestel, kruiwagen spade en riek staan daar niet. Maar bij modelspoor worden de locs niet alleen gekocht om te rijden maar ook als sierstuk voor in de living. Daardoor hebben we er zoveel nodig en dat maakt het duur. Dit kiezen we echter zelf. Maar als je ziet dat je voor de prijs van een wagon bijna een kinderfietje kunt kopen, of een keukenrobot dat geeft dat een beetje te denken. Een digitaal module kost meer dan een transistor radio die krijg je bij wijze van spreken bij een pakje tutterfrut. Uiteindelijk zit in een digitaal module veel minder in. dat is dan zeer duur.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

#63
jan
wat je betaald zijn niet de onderdelen van de decoder,maar de ontwikkeling.
Die ontwikkeling is bij de draagbare radio allang af gesloten.

ook de aantallen die men verkoopt en hoelang gaat iets mee(ik bedoel voor het verouderd is) spelen een rol.
decoder zijn al goedkoper geworden en er zal nog wel wat af gaan.

treinen is ook een beetje verzamelen.

wim

janjozef

#64
Wim ik weet dat ook maar het komt toch raar over. Deze decoders worden ook veel voor andere toepassingen gebruikt. Dus de ontwikkelkosten kunnen niet zo hoog zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

GeM

#65
citaat:
Geplaatst door janjozef

Waarbij het laatste antwoord meteen het probleem van de groten aankaart 280? dat is verdomd veel geld. Onze hobby is te duur.

280? is de aanbevolen VP. Deze zal dus voor 250 of minder in de winkels liggen. Voor dat geld heb je 2 digitale locs, maw 125? per stuk. Dat lijkt me toch een zeer aanvaardbare prijs?
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

tufken

#66
12 Mei 2006 11:01

Kort buitenlands nieuws

De Duitse modeltreinfabriek M?rklin is in Britse handen gekomen. Het bedrijf is voor een onbekend bedrag gekocht door een investeringsmaatschappij. M?rklin had al enige tijd financi?le problemen en dreigde failliet te gaan.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


tufken

#67
MODELL-EISENBAHNEN

M?rklin geht an britischen Investor

Der Deal ist nach langem Gerangel perfekt: Das Familienunternehmen M?rklin ist von dem britischen Investor Kingsbridge Capital ?bernommen worden. Die neuen Hausherren sollen den traditionsreichen Spieleisenbahn-Hersteller aus seiner tiefen Krise herausholen.


http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,415797,00.html
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ysbeer

#68
Klopt wel ongeveer met wat de duitse pers reeds eerder schreef.
De engelse investeerder zal MARKLIN onder de armen nemen hem weer trachten door zeer scherp saneren( CHINA ) op poten te zetten en dan te verkopen.
Aan wie ,dat blijft zeker nog 2 a 3 jaar onzeker en onbekend.
De kans dat althans en deel van MARKLIN alsnog binnen nu en 1 a 2 jaar kapot gaat is nu levens groot.

Veel daar van merken zullen wij niet want de naam MARKLIN blijft geld waard en zal dus wel blijven bestaan.
En was,of is,MARKLIN nu werkelijk zo goed dat het een ramp zou zijn als voortaan firma x of y marklin gaat maken.
Oke een marklin lok kon je van de tafel laten vallen,en dan is hij nog heel meestal.
Dat kan een ander merk meestal niet.
Maarja hoeveel loks vallen bij jullie van de tafel per jaar ????

Grootste kans is MINITRIX voor de bijl gaat zegt men,trouwens heel N staat op de tocht.

Ach ook zonder marklin zal HO het wel overleven.

wim

vandomm

#69
zijn er geen andere kwaliteitsnormen dan "van tafel kunnen vallen " ?
Speelt betrouwbaarheid , waardebehoudend , schitterende modellen en of assortiment dan geen enkele rol ?
Cees .

wisselstromer

#70
als er geen marklin meer is dan zit ik wel met een probleem want ik dnek wel dat ik altijd met marlin berzieg zal zijn en zal kopen

tja
afwachten
we kunne er toch niks aan veranderen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

tufken

#71
citaat:
Geplaatst door wisselstromer

als er geen marklin meer is dan zit ik wel met een probleem want ik dnek wel dat ik altijd met marlin berzieg zal zijn en zal kopen

tja
afwachten
we kunne er toch niks aan veranderen



Zover is het nog niet, wat er volgens mij wel zal gebeuren dat er veel minder modellen zullen geproduceerd worden.

Roco maakt ook wisselstroomloc's en Mehano en die rijden niet bepaald slechter.

Maar ik denk wel dat zeer snel alle plaatselijke M?rklin afdelingen (Nederland, Belgi? enz.) volledig zullen verdwijnen, dat is al de eerste sanering. En DHL of DPD staan hier ook met uw bestelling binnen de 2 dagen, zelfs vanuit China.

Het zal in vele sectoren zo worden met het verenigd Europa, het ?n? bedrijf neemt het andere over.

En enkele kapitaalkrachtigen zullen op langere termijn de meeste bedrijven in handen hebben. En meer winst telt, de rest is bijzaak.

Waarom betoogden de anti-globalisten steeds, we zullen ze nog gelijk moeten geven.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ysbeer

#72
Marklin zal waarschijnlijk gewoon zoals bijna alle andere een vertegenwoordiger zoeken in belg/ned misschien wel een zelfs.
Lijkt mij geen probleem.
Mindere nieuwe modellen kan ik me voorstellen,maar de bestaande zullen wel blijven.Waarom niet ???
Een overname in goede tijden is lijkt mij niet zo slecht.
Het punt is volgens mij dat juist in tijden dat een firma slecht draaid de lijken pikkers er op af komen en proberen een slecht lopende zaak weer op te krikken en dan met winst te verkopen.
Die jongens zijn uitsluitend op eigengewin uit,nemen het risico van verlies (30 miljoen) als het fout gaat.
juist daar door zit marklin de komende jaren vrijveilig.

wij zijn eigenlijk de enige die iets kunnen doen (met zijn alle)
als wij geen MARKLIN of TRIX meer kopen gaat de zaak absoluut kapot

wim

n/a

#73
Marklin blijft gewoon in Duitse handen die investeergroep is in handen van een Duitser. Ook zal Marklin gewoon in Duitsland blijven produceren. Veel mensen hoeven er ook niet uit. Want Marklin heeft al 700 mensen gesaneerd. Er zijn er minder dan 1400 nog over. Dus ik denk niet dat er nog veel zullen verdwijnen. Alle sprookjes dat Marklin verhuist naar China is pertinent niet waar. Het enige is dat er misschien nog wat meer onderdelen zoals decoders en motoren uit het verre oosten zullen komen en dat Marklin ook niet meer haar eigen tandwielen en schroefjes maakt.

http://produktadmin.maerklin.de/presse-upload/0001-060511_Kingsbridge_Capital_Maerklin_Pressemitteilung.pdf


DelticPower

#74
Davy scheef:
citaat:
Alle sprookjes dat Marklin verhuist naar China is pertinent niet waar. Het enige is dat er misschien nog wat meer onderdelen zoals decoders en motoren uit het verre oosten zullen komen en dat Marklin ook niet meer haar eigen tandwielen en schroefjes maakt.



Waarom beginnen alle sprookjes met "Er WAS eens, en nooit met er is?

Als ik bovenstaande lijst onderdelen zie, dan blijft er weinig in Duitsland te produceren. Het is een kwestie van tijd (en geld) voordat alles uit het verre oosten (dat tegenwoordig aardig dichtbij is) word geproduceert.
De grote man bij de financieringsmaatschappij is geen Duitser maar een Oostenrijker.
Davy, een goede nachtrust toegewenst.
Groeten van Jan