Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 03 mei 2006, 17:04:09 PM

n/a

#30
citaat:
Geplaatst door ysbeer



Rampzalig is de toestand zeker nog niet die z.g.n kleintjes zij er toch nog heel wat.Naast roco/marklin-trix

Fleischman




Of dat je Fleischmann onder de kleintjes mag rekenen weet ik niet.
Het is een merk dat top kwaliteit levert sedert jaren.
Hier blijft Roco achter.
De tegenhanger van M?rklin in gelijkstroom.
Gr
Flip

ysbeer

#31
bedoeld was roco/marklin/trix/fleischman met daar naast de kleinere

wim

bartie

#32
Bij de meesten slaat de fantasie echt op hol. Last van de warmte met dit mooie weer? [:)]
Geen nood, vandaag zal het al weer frisser worden.[V] Hopelijk iedereen terug een beetje naar de realiteit.

Bart.

Brunel

#33
citaat:
Geplaatst door ysbeer

dat de holding maatschappij b.v hornby of bacman is heeft weinig in vloed,de firma s produceren elk hun eigen programma.
En zolang ze dat goed doen blijven ze bestaan



Dacht het niet. Hornby heeft alleen de namen en de mallen van bijvoorbeeld Lima en Rivarossi overgenomen. Die mallen gebruiken ze om in China modellen te laten produceren. De naam gebruiken ze om op het continent de modellen te verkopen. Maar de feitelijke ondernemingen zijn ontmanteld. Alleen het ontwerpbureautje van Electrotren mag nog even zijn gang gaan.

Als de investeringsmaatschappij M?rklin overneemt en dat zit er dik in, dan zijn er maar twee mogelijkheden.
1. Ze hebben een opdrachtgever die zal gaan saneren.
2. Ze gaan zelf saneren en verkopen de boel over een paar jaar.
Ik heb begrepen dat er een opdrachtgever is. We horen wel wie.

n/a

#34
Nou ik weet wat de nieuwe eigenaar wilt gaan doen. Er blijven nog 2 produktieplaatsen over. Goppingen en in Hongarije. Kortom er blijft een Marklin over van zo'n 1000 mensen.

ysbeer

#35
Er is nog geen nieuwe eigenaar,en ik wou dat ik zomakkelijk de toekomst kon voor spellen als hier gebeurt.
Mocht ik deze gave ooit bekomen,dan tracteer ik op lokomotieve.

wim

Havoc

#36
Je mag ook altijd de nummers van de lotto doormailen hoor Ysbeer...

Afwachten mannen, gewoon afwachten. Er is niets meer aan te doen machine draait en wat eruit komt komt eruit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

#37
Inderdaad wat er ook gebeurt wij hebben het niet in de hand, en zullen gewoon moeten ondergaan. Ik geloof ook niet dat eender welke actie van de klanten ook maar enige invloed zal hebben op de beslissigen die ze zullen nemen. Uiteindelijk geloof ik niet dat dat marklin zal verdwijnen, ook de naam zal niet verdwijnen, daar heeft hij wereldwijd een te goede faam voor. In de USA staat marklin voor kwaliteit. (we weten dat amerikanen geen smaak hebben [:D]). Daarom alleen al zal de volgende eigenaar de zaken voortzetten. Of het daarom voor de kleine landen een verbetering zal zijn is nog maar de vraag

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

#38
citaat:
In de USA staat marklin voor kwaliteit. (we weten dat amerikanen geen smaak hebben ). Daarom alleen al zal de volgende eigenaar de zaken voortzetten.


Misschien, maar daarom is het nog geen groot deel van de markt voor Marklin. Ik ben op het net nog niet veel US sites tegengekomen met interesse voor europese modellen. Integendeel zelf. Waarschijnlijk is voor de volgende eigenaar de naam van meer belang dat wat hij voorstelt of de producten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

geremila

#39
Moet ik nu stoppen met te denken aan herstarten met Marklin? Heb een hoop rollend materiaal en sporen en dacht stilaan opnieuw te beginnen... of laat ik dit idee maar varen en overschakelen naar gelijkstroom... Zou ik heel spijtig vinden want heb enkel ervaring met MArklin en ben daar heel enthuosiast over...
..domme toch. We moeten dringend meer mensen warm maken voor de hobby zodat er weer wat instroom is en de toekomst verzekerd blijft...
groetjes,

Mike
groetjes,

Mike

ysbeer

#40
Marklin is er nog.
En blijft heus wel bestaan.

Dit soort reacties als hiervoor staat is het gevolg van eindeloos en bijna volslagen uit de lucht gegrepen verhalen en doem denken.
Met al die onzin(sommige)doen we Marklin zelf de strop om.
Zullen ze ons dankbaar voor zijn.

Stoppen a.u.b

wim


erik de noorman

#41
Dat Marklin blijft bestaan is een gegeven (zeker als merknaam). Grotere vraag blijft het 3 rail systeem bestaan. Ik ben er van overtuigd van wel. Ik denk dat het zelfs een groter deel van de markt gaat opslorpen. Het feit dat alle klassieke 2 rail fabrikanten nu ook 3 rail produkten uitbrengen speelt uiteindelijk alleen maar in het voordeel van Marklin.
En dit vooral voor de beginners. Het 3 rail systeem anoloog of digitaal is duidelijk en blijft vooral overzichtelijk. Plus punt de 3 rail rijder is niet meer verplicht om bij een merk te blijven, maar zal als het even kan (bewust) eerst voor Marklin kiezen.

nota: ik ben liefhebber van eender welk merk maar rijd bewust 3 rail ondanks de puntjes en het te hoge profiel, maar vooral voor het eenvoudige en betrouwbare systeem.

Erik[:I]

janjozef

#42
Ik wou hier antwoorden maar heb wijselijk besloten te zwijgen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#43
citaat:
Geplaatst door janjozef
Ik wou hier antwoorden maar heb wijselijk besloten te zwijgen.
Ik kan begrijpen dat het kriebelde, Jan. Verstand komt met de jaren, h? man.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#44
alleen beginnen de jaren er te zijn en zoek ik nog steeds naar het verstand

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem