Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Poging tot sporenplan (deel 2)

Gestart door Nonkelronnie, 30 april 2006, 15:15:45 PM

Nonkelronnie

Ben nog eens aan het tekenen geweest, en heb wat aanpassingen gedaan


Hier het sporenplan:


Hier het plan met wat scenery ingevuld:


Hier het plan met de legende wat wat is:


Jullie reacties graag

modelbaanHO

De ingekleurde versie maakt veel duidelijk. Ziet er mooi uit. Suggesties voor de in te vullen ruimte:
- containerterminal(letje)
- schroothandelaar
- afstelsporen voor (spoorweg)dienstwagens, kan je veel rommel kwijt die je dikwijls ziet in zulke emplacementen (delen van bovenleidingsmasten, trommels met kabel, niet gebruikte bielsen, ...)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ERVIN

Hoi Nonkeltje,voor mij is dit plan af.
Ziet er heel goed uit.[;)]

13erke

Plan ziet er mooi uit, is het toevallig bedoelt voor tijdperk V( met de ABX pakjesdienst)? Het zou anders wel tof zijn[:)], want de meeste modelbanen die ik ken zijn tijdperk III of IV

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door 13erke

Plan ziet er mooi uit, is het toevallig bedoelt voor tijdperk V( met de ABX pakjesdienst)? Het zou anders wel tof zijn[:)], want de meeste modelbanen die ik ken zijn tijdperk III of IV



Het is idd bedoeld voor tijdperk V.

@modelbaanHO: Ik had (zoals je misschien al gelezen had op de vorige paginas) eerst een dok voor ogen, met containerkraan en dergelijke. Maar ik zie het op die plaats niet meer tot zijn recht komen. Schroothandelaar en dienstsporen zijn opties die me meer iets lijken voor de ervaren modelspoorder die al heel wat dergelijke 'afval' verzameld hebben over de jaren. Ik als beginner heb die natuurlijk nog niet liggen

modelbaanHO

Een containerterminal hoeft niet altijd heel groot te zijn. Een portaalkraan is zelfs niet nodig. Tegenwoordig zijn er vele kleine overslagplaatsen voor containers van spoor naar vrachtwagen en vice-versa waarbij de containers met een grote vorklift worden verplaatst.
Kibri heeft zo'n vorklift in zijn assortiment.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Awel, nonkeltje ... ik denk dat je iets moois hebt getekend. Op het eerste gezicht zie ik geen problemen.
Ik denk dat je er bent. Gefeliciteerd!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Een containerterminal hoeft niet altijd heel groot te zijn. Een portaalkraan is zelfs niet nodig. Tegenwoordig zijn er vele kleine overslagplaatsen voor containers van spoor naar vrachtwagen en vice-versa waarbij de containers met een grote vorklift worden verplaatst.
Kibri heeft zo'n vorklift in zijn assortiment.




Ja idd, in Oostende is er hier ook zo'n terrein (net aan de haven).
Misschien moet ik daar maar eens een kijkje gaan nemen

@Gerolf, ERVIN, Havoc en alle andere die geholpen hebben met hun tips en raad:

BEDANKT. Ik weet nu wat me te doen staat. Vanaf dat de centen en de tijd er zijn schiet ik in gang, en kunnen jullie hier mijn vordering volgen.

edit: typfout

Gerolf

Als je ons laat meegenieten van je resultaat hebben we geen dank nodig. Dan worden de beelden immers onze beloning [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Dat zijn wijze woorden die ik alleen maar kan bevestigen. [:)]
Tom