je zult maar een kind zijn in Nederland en boven je hoofd gebeurt dit

Gestart door Metpetergaathetbeter, 17 oktober 2014, 08:02:15 AM

philippe_007

Citaat van: Peter op 18 oktober 2014, 16:56:19 PM
Zulke dingen worden toch gevaarlijk
Binnenkort....geen zwarte drop, geen zwarte loks, geen zwarte verf enz........ en dan geen geel of geen bruin.
Enkel alles nog in het grijs (alhoewel... ;D ;D ;D)

Heb ik chance dat bijna al mijn loks groen en blauw zijn,... Enkel de Hulk en de Smurfen die een klacht kunnen indienen. Maar daar deze onbekend willen blijven loop ik geen groot risico :-)

Maar als ze het zo ver willen trekken, dan moet de mens tegen alles een klacht gaan indienen, Om maar een voorbeeld te geven, Afrikaanse stammen die zich wit verven, ik voel mij beledigd...

Een ding is zeker, als de politiek/gerecht zich met zulke dingen kan bezig houden dan moet het toch teken zijn dat het allemaal zeer goed gaat in de wereld.
En moesten journalisten al deze zever niet zo in de schijnwerpers houden, dan zou het allemaal een stille dood sterven... 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

PeterC

Citaat van: janieburton op 19 oktober 2014, 11:23:33 AM
Citaat van: adrievans op 18 oktober 2014, 17:54:25 PM
Peter,
Negerzoenen (zoete lekkernij)

wordt dat hier in België niet "n*********n" genoemd?

Negerinnentetten, kunnen soms lekker zijn!

Je hebt ze natuurlijk in verschillende soorten/merken  8) 8) 8)
Groetjes, Peter


janieburton

#19
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2014, 11:47:17 AM
die negerinnentetten(ja Janie 't zijn wel vrouwelijke exemplaren dus er mankeren enkele ..) die lijken er toch meer op(geef mij maar die Vlaamse meerlijkende benaming), een zoen die herken ik daar eigenlijk langs geen kanten in !

Groeten Peter ;)

Correctie gemaakt ;)

Citaat van: rgp op 20 oktober 2014, 15:08:10 PM
Demokratie is de dictatuur der minderheden. 

Roland

Moet het niet zijn: Dictatuur is de democratie van de minderheden  ::) :o ???
 

janieburton

#20
Mag men dan in de toekomst in Nederland volgende 3 spreekwoorden en uitdrukkingen die de  `zwartepiet` bevatten niet meer gebruiken?

1.de zwartepiet doorspelen naar (=de schuld doorschuiven)
2.de zwartepiet krijgen (=de schuld krijgen)
3.iemand de zwartepiet toespelen. (=iemand benadelen.)

Of moet het volgende worden:

1.de roetpiet doorspelen naar (=de schuld doorschuiven)
2.de roetpiet krijgen (=de schuld krijgen)
3.iemand de roetpiet toespelen. (=iemand benadelen.)

En zal de stad Gouda dan ook een lokale versie hebben van deze 3 spreekwoorden(omdat ze daar bij de intocht van de Goed Heilige Man blijkbaar van plan zijn om de Pieten daar "goudgele kaaspieten" te willen noemen) :

1.de Goudgelekaaspiet doorspelen naar (=de schuld doorschuiven)
2.de Goudgelekaaspiet krijgen (=de schuld krijgen)
3.iemand de Goudagelekaaspiet toespelen. (=iemand benadelen.)
 

rgp


janieburton

Citaat van: rgp op 22 oktober 2014, 11:57:00 AM
Janie,

Nee, het was goed geschreven.

Roland

Ik geloof je.

Maar ik denk dat een minderheid die iets oplegt een dictatuur is en diezelfde minderheid denkt dan dat hun dictatuur een democratie is.
 

SuSke

is dat dan niet wat er staat ??
het gelijk van de minderheid wordt een democratie door het gedachtengoed van de dictatuur.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pol

Ach ... er zullen altijd mensen zijn die zich aan iets storen en waarschijnlijk hebben die mensen daar een goede reden voor. Wat er nu in Nederland gebeurt is echter een mooi geval van massa-hysterie waarbij een aantal mensen elkaar is beginnen opjutten en waarbij deze groep steeds groter is geworden. Door het feit dat media etc. er aandacht aan besteed hebben is het nu uitgegroeid tot een soort maatschappelijk probleem.

Lieve Nederlandse buren; jullie zijn in zovele dingen beter dan ons Vlamingen: wegen aanleggen, plannen van werkzaamheden etc. en persoonlijk vind ik zelfs jullie koningin (of is het nu toch een prinses) mooier dan die van ons. Maar als er een ding is waar wij Vlamingen (of zelfs met uitbreiding Belgen) goed in zijn, dan is het wel zich niet druk maken in dingen die het niet waard zijn om zich druk over te maken (Denk maar aan de feestelijkheden toen we het record haalden van het langste zonder regering te zitten! Hihi!)

En het mooie is dat dat "Vlaamse" of "Belgische" talent niet aan ras of oorspronkelijke cultuur gebonden is; de "nieuwe Belgen" die ik ken (en dat is een groeiend aantal om verschillende redenen) lijken totaal niet te begrijpen wat hun Nederlandse tegenhangers allemaal aan het doen zijn. Mijn eigen poetshulp, die uit Kameroen komt, zei zelf al:"Zwarte Piet is toch niks rascistisch; het is voor de kinderen en die zien best het verschil wel!"

Tja ... Persoonlijk heb ik het veel moeilijker met Indiana Jones; alsof alle mannen met een hoed zomaar rondlopen met zwepen en de hele tijd niets anders te doen hebben dan oude spullen te gaan jatten uit eeuwenoude tempels. Mijn leerlingen noemen mij al vaak genoeg Indiana Jones! Misschien moet ik Hollywood ook eens aanklagen! LOL

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Rangeerduivel

Pol,
Dat is ook discriminatie...
Een poetshulp dient van oudsher al Poolse te zijn,en jij neemt er ene uit Kameroen???
Het zwarte is enkel de betaalwijze!(verkeerd begrepen misschien?):D :D

;)


Pol

Citaat van: Rangeerduivel op 22 oktober 2014, 21:27:03 PM
Pol,
Dat is ook discriminatie...
Een poetshulp dient van oudsher al Poolse te zijn,en jij neemt er ene uit Kameroen???
Het zwarte is enkel de betaalwijze!(verkeerd begrepen misschien?):D :D

;)

Ik ben positief discriminerend: ik wil alleen nog Afrikaanse poetshulpen! We hebben er nu twee gehad en zijn daar veel mee tevreden over dan over hun Vlaamse collega's die we hier over de vloer gehad hebben! (Hoewel men vanuit de dienst van de dienstencheques op voorhand heeft gevraagd of wij er geen probleem mee hadden dat de hulp die we kregen iemand met een donkere huidskleur was; op zich lijkt me dat al een inbreuk op de regelgevingen m.b.t. rascisme en discriminatie, maar allez) ;D ;D ;D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janieburton

Citaat van: SuSke op 22 oktober 2014, 14:48:14 PM
is dat dan niet wat er staat ??
het gelijk van de minderheid wordt een democratie door het gedachtengoed van de dictatuur.

Neen een dictatuur is nooit een democratie; maar ze denken wel dat ze een "democratie" voeren maar het blijft een dictatuur.