Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

meet en greet Leuven

Gestart door Metpetergaathetbeter, 15 oktober 2014, 15:06:34 PM

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 18 oktober 2014, 20:39:13 PM
Stom:  door de drukte was ik de meet&greet glad vergeten ...
Morgen beter !
Hier nog zo iemand - ik denk dat ik mijn "wekker" op ga zetten ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Forummeeting - de rare 'afstand'...

Gisteren tijdens de expo en vooral tijdens de forummeeting terug een eigenaardigheid ondervonden: forumleden waar je al een tijd mee converseert (via het forum en ook via PM) 'ken' je aan hun geschrift.  Schrijven gaat vlot tot je recht tegenover elkaar staat.  Plots is twee minuten met elkaar 'praten' een probleem...

Een probleem dat ik al vaak heb vastgesteld.  Iemand voor het eerst in 'levende lijve' ontmoeten, geeft communicatieproblemen.

Een voorbeeldje: van Peter al zaken via de Post ontvangen en ook al zaken toegestuurd.  Vlotte communicatie via mail.  Gisteren stelt PaulC ons aan elkaar voor en het blijft bij een hand schudden en een goeie dag.  Bij Erwin (Ervin) idem - al vaak vlotte mailcommunicatie gehad.

Geert, met wie ik dezelfde interesses deel spreekt mij aan op de beurs (ik lijk nogal op mijn forumfoto en Michiel was bij mij - vader en zoon zijn heel vaak samen op stap).  Ook moeilijke communicatie...
Patrick (Sattrickske) idem...  Ik ben nu niet echt communicatief maar ik hoop dat dit een normaal verschijnsel is.

Maar als je elkaar al enkele keren real life hebt gesproken, gaat de communicatie plots veel beter.  Dani, vorige week nog even mee gesproken en Geert (MickeyMouse - ook nog maar enkele keren ontmoet) kom je dan tegen, praat er eventjes mee en na een uurtje kom je elkaar terug tegen en nog een woordje,...  Na enkele keren elkaar 'zien' vergemakkelijkt toch wel een gesprek.

Iemand via het forum kennen is toch verschillend van iemand persoonlijk kennen...

Conclusie: meer forummeetings - modelspoorexpo's!  :)
Groetjes, Peter


dani

dat loopt inderdaad niet altijd even vlot, en zeker neit op zo een beurs want dan is er vanalles te zien, en komen er altijd nieuwe gezichten of andere bekenden bij, en je wil iedereen aanspreken en/of leren kennen.    Maar na een paar keer is het makkelijker, je weet dan ok al wie de " vlotte praters" zijn en wie eerder stil zijn.

Zo werd ik gisteren in de wachtrij voor de drankbonnetjes door een jongeman op de schouder aagetikt en hij vroeg heel schuchter  "meneer, excuseer bent U misschien Dani ?" .   "Ja hoor... en jij bent ?"   - "euh... ik ben Dylan"  (minitreintje).    En het ijs was gebroken.  We hebben samen staan aanschuiven en hebben een babbaltje gemaakt.  Toch nog iets anders dan in een grotere groep zo samen staan.

Veel mensen zijn op dergelijke eventjs oo kzo geconcentreerd of gefocust naa riets aan het zoeken of kijken hun ogen uit, dat hun  "communicatie modus" even op laag volume staat of gewoon "off".   En iedereen wil vanalles zien.   Zo kwam ik ook (gelijkaardig geval als met Dylan) in contact met Tom (Reeves) hier.   Even een korte babbel, en dan  "ok, goed, ik zie je straks zeker  nog wel bij de M&G" of  ook wel es  "ok, fijn om je te leren kennen, en we komen elkaar straks nog tegen, ben ik zeker van.  "

is een beetje normaal hoor Peter !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

goed dat ik er niet bij was...hou mijn klep niet en mijn makker Paul, daar moet je uw vinger opsteken zoals in de klas;anders krijg je er geen woord tussen...

Ja, die forummeetings heb ik vaak gedaan, maar op den duur zijn het steeds dezelfde die kwamen dat ik er de brui heb aan gegeven.
Wil gerust me weer inzetten om dat weer eens aan te wakkeren, na febr. 2015 want eerder kan ik niet uit de voeten...

PeterC

Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 15:19:07 PM
... na febr. 2015 want eerder kan ik niet uit de voeten...

Lukt dat niet met één 'bruikbare'  :)

In elk geval beterschap!
Groetjes, Peter


loebaske

nietes Peter, mag er niet opstaan, kan dus ook niet met de wagen rijden en kan dus niet aanwezig zijn op zo een forummeeting  ;D

Dirkh

Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 15:26:57 PM
nietes Peter, mag er niet opstaan, kan dus ook niet met de wagen rijden en kan dus niet aanwezig zijn op zo een forummeeting  ;D

Staat dat bed niet op wieltjes, ik heb een trekhaak, plakaat uitzonderlijk vervoer eroo en we zijn vertrokken. Geen excuses meer verzinnen. ;D

loebaske

jaja op wieltjes, kan dan nog zorgen voor signalisatie van op men werk, zwaai lichten en een directioneele lichtbalk, en op uw achter kant reflecterende folie van 3M met 'UV"
Nadien niet komen zagen dat je die folie er niet meer af krijgt hahahahah goe spul die folie

DelticPower

Was vandaag (Zondag) om 01.00 uur bij de msmstand voor de meet en greet. Helaas was er niemand aanwezig, behalve twee dames waarvan een met een pijnlijk gezicht en hand voor de mond zat omdat ze bij het lunchpakket op haar tong gebeten had. Bij deze beterschap.

Groeten Jan.

MickeyMouse

Citaat van: PeterC op 19 oktober 2014, 15:00:46 PM
Maar als je elkaar al enkele keren real life hebt gesproken, gaat de communicatie plots veel beter.  Dani, vorige week nog even mee gesproken en Geert (MickeyMouse - ook nog maar enkele keren ontmoet) kom je dan tegen, praat er eventjes mee en na een uurtje kom je elkaar terug tegen en nog een woordje,...  Na enkele keren elkaar 'zien' vergemakkelijkt toch wel een gesprek.
3de keer = trakteren is er toch niet van gekomen deze keer ;D ;D Zal voor een volgende keer zijn...

fnmdevil

Citaat van: DelticPower op 19 oktober 2014, 16:24:55 PM
Was vandaag (Zondag) om 01.00 uur bij de msmstand voor de meet en greet. Helaas was er niemand aanwezig, behalve twee dames waarvan een met een pijnlijk gezicht en hand voor de mond zat omdat ze bij het lunchpakket op haar tong gebeten had.
Oei, was ze zo van jou verschoten? ;D

DelticPower

Ik denk het, en ik was nog wel op z'n zondags. Kan je nagaan als het door de weeks was geweest. :D

Groeten Jan

Koen

Ik ben gisteren en vandaag op de expo geweest. Vandaag was het een stuk rustiger (wat mij de mogelijkheid gaf om alles eens rustig te kunnen bekijken).
Wat mij opviel was de openhartigheid van vele modelbouwers als je deze aansprak. Ik heb menig lange gesprekken gehad met Franse bezoekers. Meestal door stom toeval of door gedeelde passie. Leerrijk en tof.
Verder waren er vele leuke ontmoetingen met heel wat forumleden. Voor mij was dit een geslaagde expo.
Ik hoop dat anderen er ook zo over denken.

Bij deze wou ik ook de organisatoren even een pluim opsteken want zo'n evenement organiseren is niet evident.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske

Dat is iedeaal om 2 dagen naar dergelijke beursen te gaan, ik doe dit ook meestal, de eerste dag is het hektisch en je heb geen oog voor detail en als het er dan nog verkoop standen zijn moet men soms niet te lang nadenken maar afbieden en kopen... tegen Pol en Piet wat staan kletsen...

En de dag nadien is het pfffff nu neem ik men tijd om alles eens rustig onder de loep te nemen...

Huugooke

Zoontje heeft me tot daar gebracht, kwestie van mijn zinnen wat te verzetten.
Een paar bekenden ontmoet. Tevergeefs gebonjoerd naar PeterC (had een badge op)  maar die had het te druk met Paul.
Ook tevreden moeten zijn met de broer van Jean  ;D.
Zeer onder de indruk van de baan van Evan.