Modelspoor, Algemeen en H0 > Testervaringen rollend materieel

Van Biervliet ketelwagen.

(1/9) > >>

Peter:
Heb gisteren twee setjes van elk twee ketelwagens van het merk VBV gekregen.
Alhoewel ik meestal zuinig ben met lof, moet ik dit toch deze keer doen.

Om te beginnen zien de wagens er prachtig, en heel gedetailleerd uit.
In een zakje zitten extra buffers met kleinere bufferplaat voor het gebruik (vermoed ik met Märklin koppelingen en/of kleine boogstralen)
De ketelwagens hebben wegen zwaarder als dat je normaal van zo'n model zou verwachten en de oorzaak is, volgens Van Biervliet, de metalen strip die in de ketel over heel de lengte loopt en daardoor extra gewicht en stabiliteit aan de wagen geeft.
De rij-eigenschappen zijn dan ook perfekt. Een zeer lichte tik en de wagen bolt een heel eind (horizontaal spoor) en hebben in een sleep geen neiging om te kantelen.
Gegeven de prijs van ( ik dacht ) 49,50 euro voor een set (twee wagens) zullen er nog een aantal bijkomen om een mooie sleep te hebben
Dus Mr. Van Biervliet: Proficiat met deze modellen.

ERVIN:
Ik heb ze gisteren hier op mijn baan ook zien rijden  ,ze zien er inderdaad prachtig uit , en ze rijden als de beste , VBV heeft de lat weeral wat hoger gelegd. ;)

gunmax1:
Ja heb thuis ook een GATIX setje liggen wel voor 3rail , ze rijden voortreffelijk
En mij volgende is besteld :)
Heb de nieuwe Tads (kalkwagens) nu ook en deze moet ik nog testen.

Alvast veel plezier er mee.
Grts Benny

ceuleer:

--- Citaat van: Peter op 28 september 2014, 18:39:39 pm ---Gegeven de prijs van ( ik dacht ) 49,50 euro voor een set (twee wagens) zullen er nog een aantal bijkomen om een mooie sleep te hebben

--- Einde van citaat ---

Amai Peter, knappe aankoop(cadeau).
Ga je nu van tijdperk veranderen ?

Peter:
De module (eigenlijk 350 x 75 cm) met station Boom is tijdperk lV, V en begin  Vl.  Een vroegere weergave alsook een gewone tijdperk Vl is niet mogelijk daar er dan teveel aan het gebouw moet veranderd worden. Dit deel is niet zichtbaar vanaf mijn Schwarzwaldbaan (achter een heuvelrug) maar wel gewoon  zichtbaar voor ieder (ik ook dus) die op zolder komt.
Dit deel is wel onzichtbaar enkelsporig aangesloten aan mijn baan (onder een helling) Als het zal klaar zijn kan ik dus met mijn treinen van op het Belgische deel naar het Duitse deel rijden. (En er is niemand die me dat kan verbieden (of mijn echtgenote mischien)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie