Normaal?

Gestart door Huugooke, 13 september 2014, 19:01:47 PM

Huugooke

Ik begin de laatste tijd dat materiaal van Märklin meer en meer te apprecieren, is dat normaal ?

Dirky

... ik doe aan mijn leeftijd ook al rare dingen Hugo!  :D
Niet zwaar aan tillen. Dat gaat vanzelf over! ;)

Bolje

Citaat van: Dirky op 13 september 2014, 19:14:08 PM
... ik doe aan mijn leeftijd ook al rare dingen Hugo!  :D
Niet zwaar aan tillen. Dat gaat vanzelf over! ;)
Hela, hela,
Er zitten hier wel meer 3-railers hé.
De die met die speelgoedrails...... :o
Vele groeten,
Ronald

Dirkh

WA is dat "Märklin" ?  ;)

Rangeerduivel

Ik ga nooit beweren dat het materiaal van Marklin niet goed van kwaliteit en afwerking is,vooral het recente,
maar ik koop geen Marklin alleen uit principe;
De mentaliteit/politiek die ze voeren ligt mij niet zo goed!
Ze proberen het imago van alleenheerser/trensetter op te bouwen en daar moeten ze volgens mij van af!

Nota; Tegen Marklinrijders echter heb ik geen bezwaar!  :D :D

;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 13 september 2014, 20:49:50 PM
Ik ga nooit beweren dat het materiaal van Marklin niet goed van kwaliteit en afwerking is,vooral het recente,
maar ik koop geen Marklin alleen uit principe;
De mentaliteit/politiek die ze voeren ligt mij niet zo goed!
Ze proberen het imago van alleenheerser/trensetter op te bouwen en daar moeten ze volgens mij van af!

Nota; Tegen Marklinrijders echter heb ik geen bezwaar!  :D :D

;)
't zijn Duitsers voor iets hé Rudy ;D

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 13 september 2014, 20:49:50 PM
maar ik koop geen Marklin alleen uit principe;
De mentaliteit/politiek die ze voeren ligt mij niet zo goed!

Tja, als we zo beginnen gaat ge alles zelf moeten maken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Volstrekt normaal Hugo.

Ik rij zelf met 3-rail, maar koop tegenwoordig wel minder en minder producten van Märklin. Vooral Roco, Fleischmann en LS-Models doen het goed op mijn baan. Märklin is vooral nog voor de rails en de Belgische modellen op schaal die in mijn tijdperk passen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Ik had hier nog een doos met Märklin materiaal opgegraven dat minstens vijftig jaar oud is. Ooit geruild met een collega voor.. ?
Blikken wagons, loodzware locomotieven, wissels met die rare lampjes. Fascinerend. En dan die zoem en flits als je de rijrichting wijzigt.
Geen gevaar dat er stukken afbreken als je er nog maar naar kijkt, kunnen tegen een stootje.
Kijk, dat maakt het kind in me wakker, ook misschien omdat ik wat in een melancholische bui ben.
In navolging van een discussie elders hier (bij de modelspoortentoonstelling), dit is misschien wat je moet aanbieden om interesse te wekken bij een jeugdig publiek; niet dat high-tech gedoe.

Havoc

Ja Hugo, je schijnt het te begrijpen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

ik weet niet of je met die blikken treinen de jeugd kunt bekoren, trouwens hoop ik dat toch dat iemand bij ons zo'n collectie(van de vader) te koop komt aanbieden op onze opendeurdag(AMSAC), ik kan niks beloven maar de man zou belangstelling hebben, maar belangstelling hebben en komen is soms een ander verhaal, ik heb hem alvast een mailtje gestuurd om hem te overtuigen !

In het verleden zou iemand anders een hele collectie (alle merken Belg. loc, enz, en ook Bemo) aanbieden, maar de eigenaars en degene die verkocht vielen "een beetje" in ruzie, de eigenaars (de dochter en schoonzoon)hadden op internet gezocht naar hier en daar prijzen en dachten het groot lot gewonnen te hebben(als je dan bv nagaat wat een 59 van Roco ooit ging en wat je er nu voor krijgt?

Groeten Peter ;)

philippe_007

Citaat van: Huugooke op 13 september 2014, 19:01:47 PM
Ik begin de laatste tijd dat materiaal van Märklin meer en meer te apprecieren, is dat normaal ?

Dit is volkomen normaal, kwaliteit weet men maar op latere leeftijd te waarderen :-)


Geert

Citaat van: Huugooke op 13 september 2014, 21:43:19 PM
't zijn Duitsers voor iets hé Rudy ;D

Ik dacht tegenwoordig Brits?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Huugooke

Citaat van: Geert op 15 september 2014, 15:14:12 PM
Citaat van: Huugooke op 13 september 2014, 21:43:19 PM
't zijn Duitsers voor iets hé Rudy ;D

Ik dacht tegenwoordig Brits?

Geert
De Hornby groep? Ik dacht dat die alleen de anderen in handen hadden.

doomslu

Citaat van: philippe_007 op 15 september 2014, 13:36:15 PM
Citaat van: Huugooke op 13 september 2014, 19:01:47 PM
Ik begin de laatste tijd dat materiaal van Märklin meer en meer te apprecieren, is dat normaal ?

Dit is volkomen normaal, kwaliteit weet men maar op latere leeftijd te waarderen :-)
Grapjas!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *