Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

5514 TVM

Gestart door itchy, 30 augustus 2014, 09:49:11 AM

itchy

In MSM139 wordt de B-Models loc 5514 TVM (*) aangekondigd met stelplaats Kinkempois. Ook op de site van B-Models (zie hier) is dat zo.
(*) TVM of Transmission Voie-Machine is een treinbeïnvloedingssysteem van Franse makelij dat ook op onze HSL 1 Lembeek - Franse grens geïnstalleerd is. Sinds de ingebruikname van deze lijn (midden 1996) staan er enkele 55ers paraat om op deze lijn defecte treinen te kunnen wegslepen e.d. Deze locs hebben de courante groen-gele livrei plus een rode streep plus de aanduiding TVM onder het locnr op de zijkanten.

Ik neem aan dat alle 55 TVM locs (sedert hun TVM inbouw) in Schaarbeek gestationeerd werden, want het heeft weinig zin om zo'n loc in het Luikse te parkeren als je hem nodig hebt in Ath of zo... Volgens Belrail.be is dit zo voor de 5501, 55055506, 5509, 5511, 5512 en 5514: al deze locs hebben depot Schaarbeek sinds 1996.

Ik heb zelf de 5509, die heeft stelplaats Schaarbeek (niettegenstaande dat hij op de B-models site met stelplaats Kinkempois staat vermeld...).

DUS: vraagje: is het nu voor de 5514: Kinkempois of Schaarbeek ? Heeft al iemand deze loc aangeschaft?

edit: locnr verbeterd
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ems

Aangezien B-models consequent op hun site "Kinkempois" aangeeft voor de TVM-loc's én hier staat dat de loc's na aanpassing en revisie zijn overgeplaatst naar Schaarbeek, vermoed ik dat de 5514 ook gewoon stelplaats Schaarbeek heeft.
Overigens is het niet de 5505 die aangepast is tot TVM-loc, maar de 5506
Groet, Edwin

itchy

Citaat van: ems op 30 augustus 2014, 11:51:47 AM
Aangezien B-models consequent op hun site "Kinkempois" aangeeft voor de TVM-loc's én hier staat dat de loc's na aanpassing en revisie zijn overgeplaatst naar Schaarbeek, vermoed ik dat de 5514 ook gewoon stelplaats Schaarbeek heeft.
Overigens is het niet de 5505 die aangepast is tot TVM-loc, maar de 5506
Ja dat vermoed ik ook, maar omdat het zo uitdrukkelijk in MSM139 staat, weet ik het dus niet zeker!  :-\
Locnr 5506 aangepast, waarvoor dank  ;)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mark7758

Depot NK deed en doet al het grote onderhoud aan Reeks 55.
Depot Schaarbeek doet al het Kleine onderhoud. Vandaar dat er op de Reeks 55 vaak NK staat.

Maar google even en zie op Flickr een mooie foto van de 5514 te Brussel met tekst Schaarbeek.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ems

Blijft nog wel de vraag, wat staat er op het model van de 5514?
Groet, Edwin

doomslu

Zoals Mark al schreef vind je op het internet foto's met op de 5514 TVM de stelplaats 'Schaarbeek'.

Ik heb de foto van het model, die verscheen in MSM 139, uitvergroot en wat staat er op?



Juist...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ems

Mark schreef "de 5514 te Brussel", waar ik de conclusie uit trok dat dit de echte 5514 betrof; desalniettemin, het antwoord is gegeven: het model van B-models is juist, ze moeten alleen hun site even aanpassen ;-)
Groet, Edwin

mark7758

Persoonlijk had ik ook niets anders verwacht. Ze controleren hun info erg goed. En alleen als ze er een foto van hebben maken ze het.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.