Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

digitale loks rijden zeer traag

Gestart door railtravelmanager, 21 augustus 2014, 09:36:46 AM

bollen neus

1) Welk merk van locomotief?
2) Verschil met of zonder DDC decoder?
3) Verschil van DCC / AC decoder apart?
4) Problemen zijn er om op te lossen !
5) traag rijden gaat altijd als ge maar weet welke transfo ge gebruikt.
6) Met treinen rijden is ook nie vliegen zoals ikal eizen heb opyou tube momenten.
Zelf ben ik enorm voorstander om zelf controle te hebben wat ik wil laten rijden en zeker hoe snel zelf. Ook dat ik al zelf tranfo heb gebouwd vree zwaar maar ge kunt zelfs rijden op 2V.

Den Eric.

janieburton

Citaat van: bollen neus op 14 september 2014, 15:47:24 PM
1) Welk merk van locomotief?
2) Verschil met of zonder DDC decoder?
3) Verschil van DCC / AC decoder apart?
4) Problemen zijn er om op te lossen !
5) traag rijden gaat altijd als ge maar weet welke transfo ge gebruikt.
6) Met treinen rijden is ook nie vliegen zoals ikal eizen heb opyou tube momenten.
Zelf ben ik enorm voorstander om zelf controle te hebben wat ik wil laten rijden en zeker hoe snel zelf. Ook dat ik al zelf tranfo heb gebouwd vree zwaar maar ge kunt zelfs rijden op 2V.

Den Eric.

1) Trix
2) Maximum snelheid is hoger bij DC
3) ?? het is een DC loc(Laten we zeggen van in den begin dat Trix overgenomen was door Marklin) ttz een Hamo met in een TRiX doos, Trix nummer en stond in de Trix catalogus en Marklin catalogus.
4) Juist, maar aan de loc is er niks mis want op DC is de maximum snelheid zoals altijd te hoog
5) Het gaat niet om traag rijden maar dat hij nu op dcc onnatuurlijk traag rijdt als hij op zijn maximum snelheid is ingesteld
6) Het moet niet vliegen maar zoals ik vermeld in punt 5 is de maximum snelheid bij dcc onnatuurlijk traag
 

bollen neus

Hamo kan je helaas niet meer vergelijken met de hidige normen van zeer goed uiterlijk laat staan met rijden .
Das antiek reeds te noemen. Welkom in 2014 dan .
Liever traag das gelijk bij de liefde bedrijven tijd nemen hé gast.
Den Eric.

Huugooke

Ik heb je de CV's van de Lopi 2 doorgestuurd.
Als je de instellingen daar uit hebt getest, en hij rijdt nog altijd "onnatuurlijk" traag, is die misschien naar de decoderhemel.
Wat is onnatuurlijk?
Wat voor motor is dat?

bollen neus

Tja da was ik nog vergeten de soort van motor niet te vergeten klein detaike natuurlijk.
Den Eric.

janieburton

Citaat van: bollen neus op 14 september 2014, 16:57:33 PM
Hamo kan je helaas niet meer vergelijken met de hidige normen van zeer goed uiterlijk laat staan met rijden .
Das antiek reeds te noemen. Welkom in 2014 dan .
Liever traag das gelijk bij de liefde bedrijven tijd nemen hé gast.
Den Eric.

Het is geen HAMO maar een TRIX van in de beginjaren dat TRIX overgenomen is door Marklin. Er zit een typische Marklin motor in.

Citaat van: Huugooke op 14 september 2014, 17:46:27 PM
Ik heb je de CV's van de Lopi 2 doorgestuurd.
Als je de instellingen daar uit hebt getest, en hij rijdt nog altijd "onnatuurlijk" traag, is die misschien naar de decoderhemel.
Wat is onnatuurlijk?
Wat voor motor is dat?

Zal dat morgen(allee vandaag) proberen.
 

raf

bij mij is het anders om
daar lopen de loco's traag op analoog
marklin 3 rail met delta decoder op 0000 dus analoog

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: raf op 15 september 2014, 07:50:28 AM
bij mij is het anders om
daar lopen de loco's traag op analoog
marklin 3 rail met delta decoder op 0000 dus analoog

gr raf

Als ik de decoder heb verwijdert rijd hij "normaal" op analoog.
 

ceuleer

En hoe rijdt hij analoog als je de decoder laat zitten ?

raf

bij olaerts geweest en digitaal en analoog laten rijden
maar het is dus niet te vergelijken wat snelheid aan gaat
bij mij is de baanspanning 12 volt geregeld (dus het is altijd 12 volt )wat er ook aan loco's tegelijk rijden)
digitaal kun je dat dus niet vergelijken want je kunt geen spanning meten die is altijd 16 volt
eigenlijk zou ik iemand moeten hebben met een kmteller wagentje welk ik zowel digitaal als analoog achter de loco zou kunnen hangen
dan zou ik juist weten hoe snel hij rijd
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: ceuleer op 15 september 2014, 20:44:17 PM
En hoe rijdt hij analoog als je de decoder laat zitten ?

Heb dit niet getest, omdat ik het olgende wou weten: zonder decoder en op analoog rijdt de loc normaal zodus is er geen mechanisch probleem bij de overbrenging en de motor is in orde.

Maar ik denk zoals Hugooke schreef:

Citaat van: Huugooke op 14 september 2014, 17:46:27 PM

is die misschien naar de decoderhemel.


Maar voor de definitieve conclusie ga ik toch de CV's eens doornemen die Hugooke mij doorstuurde mbt LOPI2.