Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

Doornroosje

Gisteren ook geweest. Met vrouw en 3 kindjes. Kindjes konden niet altijd goed kijken, soms stond er een trapje, soms weer niet. Duidelijk dat modelbouw voor hun ondergeschikt was aan het rijden op zich. Met de twee baantjes aan de catering hebben ze zich echt kunnen uitleven. Zelf heb ik alles maar vlug-vlug kunnen kijken, volgende keer misschien een dagke alleen komen?
's Middag wel een klein probleempje gehad. Voor de dochter van 7 maand hadden we gehoopt dat er ergens een microgolf aanwezig was. Gelukkig heeft de catering een oplossing gevonden met een emmertje water om het au-bain marie op te warmen. Misschien iets om aan te denken volgende editie?

Michiel

#421
Ik heb de expo deze keer ook kunnen meemaken! Waaauw! Fantastisch. Grandioos goed georganiseerd. De Nostalbus was ook en leuk idee. Mijn complimenten aan de mannen achter en voor de schermen.

Te veel verkoopstanden, en veel te weinig baantjes maar ieder z'n smaak. Maar de aanwezige modelbanen waren allen op hun manier inspirerend: het grootse van Hasselt, het goede gevoel van Walzergange, het fijnzinnige van Neeb, het eigenzinnig van Bouilline, de machtige sfeer en afwerking van de High Line, het spontane van Erik's stoomdepot (sorry, naam vergeten), het ruimtelijke van Balegem, het krankzinnige detail van Woodwork, het hyper-realistisch van Noulailler, het pakkend gevoel van Herental 1940, en zoveel meer... zoveel te zien, zo weinig tijd.

Jammer dat handelaren voor schaal N alleen maar plaats vonden in een vergeten rommelbak, en dan nog. De meest handelaren hadden zelfs helemaal niets, alleen maar H0. Foei! Gelukkig waren er de modelbaantjes... ;-)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#422
Het was inderdaad een schitterende expo.
Zaterdag (behalve in de namiddag) was de ruimte te klein voor het massale publiek, maar de locatie zelf was prima ingericht en goed bereikbaar.

Een greep uit mijn foto's:





















en meer op http://meb.gerolf.be/home/expo/nmech.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Nonkelronnie

Ik kan me wel vinden in Michiel zijn mening over de overvloed aan verkoopstanden die mijns insziens meer dan de helft van de oppervlakte innamen.
Chapeau voor de organisatie wel om tout-court een dergelijke expo te organiseren, ik was blij er weer bij te kunnen zijn na 4 jaar.

Waar ik me wel mateloos aan geërgerd heb is de overvloed aan taalfouten bij de handelaars en verdelers:
CiteerWie deze loc nu bestelD, krijgt ....
(en zo zag ik nog een handvol DT fouten in zinnen die amper 5 a 6 woorden lang waren..)

De stand van LS Models sloeg alles, en dan vooral de presentatie van de rijtuig-verlichting....
CiteerDe verlichting in de rijtuigen is zeer realisties! Helderheid zelf in te slellen ...

loebaske

Gerolf je neemt toch altijd foto's vanuit een ander zicht en dat levert andere sfeerbeelden op  8) 8)

Gert1

Citaat van: Nonkelronnie op 20 oktober 2014, 09:53:11 AM
Waar ik me wel mateloos aan geërgerd heb is de overvloed aan taalfouten bij de handelaars en verdelers:
CiteerWie deze loc nu bestelD, krijgt ....
(en zo zag ik nog een handvol DT fouten in zinnen die amper 5 a 6 woorden lang waren..)

De stand van LS Models sloeg alles, en dan vooral de presentatie van de rijtuig-verlichting....
CiteerDe verlichting in de rijtuigen is zeer realisties! Helderheid zelf in te slellen ...

Wij Hollanders vroegen ons al af hoe het toch kan dat het zo vaak Vlamingen zijn die ons Nationaal Dictee winnen.   8)

mvg,
Gert

Gerolf

Citaat van: loebaske op 20 oktober 2014, 10:05:35 AM
Gerolf je neemt toch altijd foto's vanuit een ander zicht en dat levert andere sfeerbeelden op  8) 8)

Dat probeer ik. Hopelijk tonen er nog meer mensen hun foto's,
zodat mensen die de expo hebben gemist (zoals jij) er toch nog iets aan hebben  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eve

Aan Gert1,

Het zou niet mogen. Ik erger me er ook aan. Maar ik kan begrip opbrengen voor anderstaligen die proberen een nederlandstalige  tekst op te stellen. Een nalezen door een nederlandstalige is dan wel gewenst.

Anderzijds is het in Holland zeker niet beter, getuige talloze forumbijdragen gespekt met gruwelijke fouten. Maar niet iedereen is nu eenmaal geen Godfried Bomans geladen met een grondige kennis van het nederlands. Enige tolerantie is dus wel op zijn plaats.
Ik werkte 25 jaar voor Philips, u wellicht niet onbekend. De concerntalen waren engels, frans, duits en spaans : GEEN nederlands. Tot zover de eerbied voor de eigen taal.

Met vriendelijke groeten,
Erik

Durango

Mooi opgezette Expo. De locatie was goed te bereiken. Ik vond het s'middags wel erg warm worden binnen.
Verder weer gezellig bij kunnen kletsen met oude bekenden.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

wimhelsen

Eindelijk de modelspoorexpo nog eens kunnen bekijken.

Voor ons was het een reuze ervaring, alles fijn geregeld. Trein - bus verbinding.
Leuke en mooie banen gezien.

Het was een topdag, bedankt aan de organisatie.

Wim
HO märklin digitaal, NMBS, III

Gert1

Citaat van: eve op 20 oktober 2014, 10:48:32 AM
Aan Gert1,

Het zou niet mogen. Ik erger me er ook aan. Maar ik kan begrip opbrengen voor anderstaligen die proberen een nederlandstalige  tekst op te stellen. Een nalezen door een nederlandstalige is dan wel gewenst.

Anderzijds is het in Holland zeker niet beter, getuige talloze forumbijdragen gespekt met gruwelijke fouten. Maar niet iedereen is nu eenmaal geen Godfried Bomans geladen met een grondige kennis van het nederlands. Enige tolerantie is dus wel op zijn plaats.
Ik werkte 25 jaar voor Philips, u wellicht niet onbekend. De concerntalen waren engels, frans, duits en spaans : GEEN nederlands. Tot zover de eerbied voor de eigen taal.

Met vriendelijke groeten,
Erik



Beste Erik,

Het was niet al te serieus bedoeld hoor. En wat Philips betreft: schande! Bovendien is het Engels dat men in het bedrijfsleven spreekt, vaak van een lachwekkend niveau.
Ik weet niet of je de Nederlandse Minister President Rutte wel eens Engels hebt horen spreken? Nou, ongeveer zo kneuterig...   :P

Aan de organisatoren van de Expo: weten jullie al waar de beurs over twee jaar gehouden zal worden?

mvg,
Gert

Martin Welberg

Uitstekende expo, veel moois,, vriendelijke mensen...

Kees-Jan

Hierbij een filmpje

http://youtu.be/kjCariYb2hI

Bedankt mannen dat de 1501 er even mocht bollen.

Koen

@Garolf,

Ik zal vandaag of morgen er nog een aantal foto's opzetten welke (hopelijk) een mooie aanvulling kunnen zijn.



Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

B_Modelbouw

Zaterdag een aangenaam maar pijnlijk dagje gehad in Leuven ... Waarbij de drukte me even te veel werd en me letterlijk onder de voet werd gelopen (kapotte enkel).
Volgende keer doe ik een hesje 'Press' aan, want een rustig moment om een baan te filmen heb ik amper gekregen. Binnen twee jaar dan toch maar voor de rustigere
zondag gaan (Maar nu iedereen dit leest en velen de zaterdagdrukte willen ontlopen door op zondag te gaan, toch maar op zaterdag gaan ;) )...

Vele forumleden en handelaars waren druk in gesprek dus van ver even geknikt, de trouwe gezellen weten dat ze weldra een bezoekje kunnen verwachten en altijd
welkom zijn bij mij.

Kwalitatief waren de modelspoorbanen weer van een hoog niveau ... En van enkele pareltjes heb ik echt genoten. Tot binnen twee jaar (terug in Mechelen ?)
Maar nu eerst komende week naar Eurospoor ... Wie gaat daar naar toe ???
   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC