Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Spoorwegjournaal 200

Gestart door doomslu, 03 augustus 2014, 21:46:45 PM

doomslu

Vanaf 8 augustus bij de dagbladhandel of in jouw brievenbus, als je abonnee bent.

Blader eens in het inkijkexemplaar. Het 200e nummer is een topper!

http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/spoorwegjournaal





En een kleine blik van binnen: KLIK
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

... " S.J.  200  een topper " ....
Een kleine klik & blik in het inkijkexemplaar:   ziet er idd goed uit, al was 't maar voor de voorpagina en 't artikel over het HLD- type 200. 

doomslu

Wonder boven wonder: vandaag lag ie al in m'n brievenbus.

Kleine off-topic: ik ben er steeds over verwonderd dat er bij veel modelspoorders relatief weinig interesse is voor grootspoor. Het is nochtans ons voorbeeld en inspiratie...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Bij mij is de SJ ook aangekomen. En ik denk dat ik volgende week een afspraak ga maken met je Luc. Kom ik de MSM maar zelf ophalen. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

C.B.

Schitterende uitgave.
Wat was ik heel blij met het artikel van de 16 in Zwitserland.
(ik was toen 4 jaar en heb dit dus niet direct kunnen meemaken  ;D) maar gelukkig enkele jaren later waren wij (ik en mijn ouders) bijna jaarlijks wel in een internationale klassieke trein te vinden richting Italië.

Ook de reportage van de omleiding via Frankrijk tussen Luxemburg en Duitsland was leuk leesvoer. :D
Groetjes.
Claudio.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 11 augustus 2014, 20:43:07 PM
Bij mij is de SJ ook aangekomen. En ik denk dat ik volgende week een afspraak ga maken met je Luc. Kom ik de MSM maar zelf ophalen. :)
Nog steeds niet aangekomen? Er is nochtans een nieuw exemplaar onderweg!

(Wat ne mens allemaal niet moet doen om de Mark in Nederland te houden hé.  ;D ;D ;D)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: C.B. op 11 augustus 2014, 20:44:55 PM
...

Ook de reportage van de omleiding via Frankrijk tussen Luxemburg en Duitsland was leuk leesvoer. :D
Vind ik ook leuk, en herkenbaar. Sommige foto's zijn een paar kilometer van mijn huis genomen (Wellen, Nittel).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C.B.

Citaat van: doomslu op 11 augustus 2014, 20:47:45 PM
Vind ik ook leuk, en herkenbaar. Sommige foto's zijn een paar kilometer van mijn huis genomen (Wellen, Nittel).

Mooie streek daar Luc , met de Moezel in de buurt.
En zelf geen foto's genomen voor de reportage?
Groetjes.
Claudio.

Jurgen

Geslaagd nummer!

Ik ben blij dat ik het magazine ooit ontdekt heb, het is eens wat anders dan modelspoor. Spoorwegjournaal was het eerste magazine dat ik ooit gekocht heb en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Ik zou zeggen, op naar nummer 300!  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: C.B. op 11 augustus 2014, 20:54:09 PM
Citaat van: doomslu op 11 augustus 2014, 20:47:45 PM
Vind ik ook leuk, en herkenbaar. Sommige foto's zijn een paar kilometer van mijn huis genomen (Wellen, Nittel).

Mooie streek daar Luc , met de Moezel in de buurt.
En zelf geen foto's genomen voor de reportage?
Claudio, als ik daar durf te gaan staan met een camera in de hand komt er gegarandeerd geen trein voorbij.
Vraag het maar eens aan de mensen die ik al vergezeld heb op foto-strooptocht...  :(
Ik ben enkele keren gaan kijken, omdat ik op de hoogte was van de omleiding, maar ... niets gezien dat interessant was.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C.B.

Citaat van: doomslu op 11 augustus 2014, 22:35:59 PM
Claudio, als ik daar durf te gaan staan met een camera in de hand komt er gegarandeerd geen trein voorbij.
Vraag het maar eens aan de mensen die ik al vergezeld heb op foto-strooptocht...  :(
Ik ben enkele keren gaan kijken, omdat ik op de hoogte was van de omleiding, maar ... niets gezien dat interessant was.

Hahaha , ja ik ken dat.
Zelfs al weet ik wat er min of meer voorbij komt gereden ; toch gebeurt het dikwijls dat ik nu net die trein mis door verplaatsingen , of dat ik even een ander punt ga verkennen , enz..... (zucht)  ;)

Groetjes.
Claudio.

Doornroosje

Citaat van: doomslu op 11 augustus 2014, 19:59:59 PM
Wonder boven wonder: vandaag lag ie al in m'n brievenbus.

Kleine off-topic: ik ben er steeds over verwonderd dat er bij veel modelspoorders relatief weinig interesse is voor grootspoor. Het is nochtans ons voorbeeld en inspiratie...

Tja, niet iedereen volgt tijdperk 5, 6 (of is het al 7 ondertussen?) in combinatie met Belgisch materieel. Tijdperk I Duits zie je ook niet zoveel meer rondrijden, kleurenfoto's bestonden in die tijd nog niet. Voor het grootspoor nu heb ik totaal geen intresse, sta er dagelijks in. Dus zo een voorbeeld en inspiratie is het niet voor iedereen.

SuSke

Citaat van: doomslu op 11 augustus 2014, 19:59:59 PM
...Kleine off-topic: ik ben er steeds over verwonderd dat er bij veel modelspoorders relatief weinig interesse is voor grootspoor. Het is nochtans ons voorbeeld en inspiratie...

Bestaat die mogelijkheid van een gecombineerd abonnement (MSM & SJ) nog ?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#13
Citaat van: SuSke op 12 augustus 2014, 11:34:51 AM


Bestaat die mogelijkheid van een gecombineerd abonnement (MSM & SJ) nog ?

de vraag werd reeds vroeger door mij en trouwens nog eens gesteld laatst in Sint Niklaas met die modelbeurs aldaar aan Luc en Luc had daar een hele goeie uitleg voor waarom niet, uiteindelijk kwam dat de leefbaarheid van beide magazines ten goede ! Daar er al mensen  zijn  die al jaren op beide(n) algeabboneerd zijn zich mits bepaalde voordelen benadeeld zouden voelen !

Groeten Peter ;)

Tom

Ik vond het artikel over de 16 en de freccia del sole zeer interessant! In Spoorwegjournaal 40 zou hierover ook een artikel staan. Is dit nummer nog te krijgen, of is iemand in het bezit van dit nummer en zou Zo vriendelijk willen zijn hiervan een scan te maken?
Tom