Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ZOEK PLAN van MOYSE 25 TDE (NMBS)

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 12 april 2006, 13:44:30 PM

FREMO e.V. - afd België

:(     :(     :(     :(     :(     :(     :(       :(       :(        :(

Ben op zoek naar de gedetailleerde constructie plannen  }:)  van de loco-tractors ? 25 TDE MOYSE ?, die werden gebouwd tussen de jaren 1930 tot 1936, alsook alle gegevens ivm. met hun  }:)  kleuren stelling ?

Wie kan mij eraan helpen zodat ik iemand anders er gelukkig mee kan maken. 8D


Volgens de gegevens van de constructeur zou deze loco-tractor van het type ? 25 TDE MOYSE ? een thermisch voertuig zijn, met een eigen gewicht van 25 TON. Tractie bestond uit een dieselmotor met elektrisch voeding, die een elektrische motor aandreef, die op in het midden van het chassis zat en die op zijn beurt via een ketting beide assen aandreef.

Er waren twee van deze machines in het NMBS park voor de 2de wereldoorlog en later werden deze enkel nog gebruikt in het FAZ van Salzinnes.

Met dank voor de hulp en informatie, ^
Spoorse groeten
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

matti

#1
Die 2 locjes zijn bewaard door de CFV3V . mischien kan je daar aan meer info geraken . De laatste keer dat ik ze zag stonden ze in het staion van Olloy sur Virion, maar verkeerden toen in slechte staat . [:(]


 [8]

svvander

#2
Ik dacht dat ik ergens een website had gevonden met foto's, maar de foto's gaan over een ander onderwerp. Ik zoek nog eventjes verder.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dgrr57

#3
Hallo,

voor wie niet op het franse forum gaat. Ik heb daar dit geantwoord aan Herman :

http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1126


Gerolf

#4
In model railroader staat deze maand een bespreking van een Amerikaans locje dat daar wel erg op lijkt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

FREMO e.V. - afd België

#5
Hallo,[8D]

Heb reeds de fotos van deze machientjes, maar genomen in het station LOY.

Nu blijkt dat deze verplaatst werden naar het station GTR wat nog verder ligt van hieruit, nl. op 1 km van de Franse grens. [:(]

Dus indien iemand ons kan verder helpen, met veel plezier.

Tot later,[^]

Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

ysbeer

#6
Wie zocht deze wagen.(roco)
Ik heb er heden middag een paar gekocht (31.90) in Eindhoven bij verspagelt,hij heeft er nog meer.
En volgens hem heeft reyne er ook nog wel een paar staan[?][?]

DE fotos is bauw ,maar het model is echt groen.





wim

Tom

#7
Zijn dat er van Fleischmann?
Ik heb er zo enkele zien liggen bij MTE Woensdag.
Tom

ysbeer

#8
Nee van Roco.
wim

Tom

#9
Dan heb ik hem ook thuis.
Tom

ERVIN

#10
Die van Fleischmann zien er iets anders uit,en het was locorail die nog op zoek is naar deze wagons.[;)]

Johnnytrein

#11
Ysbeer, hoe doet ge dat een groene wagon fotograferen en hem een blauwe kleur geven? Photoshop? [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ysbeer

#12
Nee dat is gekke,in de catalog van ROCO staat hij zo maar ik heb het model en ken de werkelijke ook en die zijn groen.
Dus ook het model.
Vreemd maar waar.

wim