Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Hornby

Gestart door janjozef, 08 april 2006, 10:37:04 AM

janjozef

Gisteren in Dortmund de nieuwe Lima's Rivarossi's en joueffen gezien. Fals wagons van Lima, natuurlijk nog geen belgische, aan 14,5?, en dat was duidelijk de normale prijs. Al de rest wel degelijk in dezelfde prijsklasse met een zeer degelijke kwaliteit. Ik vermoed dat op deze wijze Marklin Roco en Fleischmann volledig worden doodgenepen. Alleen te hopen dat ze de oude belgische modellen dan terug gaan uitbrengen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Wie weet, wie weet,...
Maar van mij moeten ze daar dit jaar niet meer aan beginnen.
Is LS models nog altijd invoerder van Lima in Belgie?
Tom

tufken

Neen, het is nu de firma Verboven van Faller die Lima verdeeld,

en als alle modellen deze kwaliteit zullen krijgen zoals in  Neurenburg dan staat ons niks als mooie modellen te wachten in de toekomst.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


n/a

En wanneer zouden ze hier in Belgie te verkrijgen zijn ?

Spoorse Groetjes
Locorail


n/a

citaat:
Geplaatst door janjozef

Gisteren in Dortmund de nieuwe Lima's Rivarossi's en joueffen gezien. Fals wagons van Lima, natuurlijk nog geen belgische, aan 14,5?, en dat was duidelijk de normale prijs. Al de rest wel degelijk in dezelfde prijsklasse met een zeer degelijke kwaliteit. Ik vermoed dat op deze wijze Marklin Roco en Fleischmann volledig worden doodgenepen. Alleen te hopen dat ze de oude belgische modellen dan terug gaan uitbrengen.

Jan


Eer dat Lima M?rklin of Fleischmann dood genepen heeft zal er nog veel water door de zee vloeien.Als het nog zo is met Lima als vroeger een mooie katalogus maar.....

Gr
Flip

janjozef

Wel flip als ge de actualiteit wat volgt denk ik juist dat "de oude grote" niet veel meer nodig hebben om doodgenepen te worden. Als ge het effect van de 51 vergelijkt met de vlottende kabine dan begrijpt ge toch dat er voor mooie wagons met een zelfde percentage prijsverschil ook intresse gaat zijn van de vele modelspoorders weeral iets dat ze minder verkopen. En wees eerlijk het lima van de jaren 60 was al overgeschakeld in een poging om betere kwaliteit te verkopen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

citaat:
Geplaatst door janjozef

En wees eerlijk het lima van de jaren 60 was al overgeschakeld in een poging om betere kwaliteit te verkopen.

Jan



Daar zijn ze dan nog altijd mee bezig.
Ik denk dat Lima in de jaren 90 goed bezig was toen ze de silberlingen en de rheingold wagens op 1/87 uitgebracht hebben.(ben alleen van duits materiaal op de hoogte)Ik spreek van wagens nadien is het terug bergaf gegaan.Ik heb in al de jaren dat ik modelbouwer ben  nooit loks van Lima gehad omwille van de abominabele rijeigenschappen.Zeker in de 70'er jaren.Als je de kast op een chassis van Roco kon zetten had je een goede lok.
Misschien zijn de nieuwe beter.

Mvg
Flip

vandomm

Als marklin het loodje zal gaan leggen dan denk ik wel dat
het zo slecht verlopen is met het MODELSPOOR dat er voor ons
spoorders niet veel meer zal overschieten . Dus laten we hopen dat
de handel in modelspoor voor ieder floreert, dat zal tenslotte voor iedereen het beste zijn en hebben wij volop keuze mogelijkheden
voor onze hobby .
Cees .

ysbeer

Volgens mij zijn we de dader al aan het opknopen voor dat de misdaad begaan is.
De oude lima is niet meer en Hornby heeft er alle belang bij om de nieuwe lima alleen nog maar als naam te behouden.
De treinen van hornby,arnold,jouef en lima komen uit de zelfde fabriek.
Ik heb een franse diesel lok besteld,dus als die komt hou ik jullie wel op de hoogte.
Valt het dan toch tegen kunnen we,voor jullie zonder kosten,als nog lima inmaken.

[/img]

wim

n/a

Hoe meer merken des te groter de concurentie ,en dit is goed voor het verloop der prijzen.Laten we hopen dat ze alle goede producten leveren tegen een redelijke prijs.

Ward

janjozef

Hetgeen ik van de nieuwe lima gezien heb was zonder meer goed

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Een Duitser heeft al een goede vergelijkingstest gedaan met een V300. Tussen het oude en het nieuwe Lima model. Hij vond niet echt dat het nieuwe model veel beter was dan het oude. Vooral op gebied van de rijeigenschappen scoort het nieuwe model niet beter dan het oude. Het nieuwe model zag er optisch wel wat beter uit.

Voor de complete tekst zie onderstaande link. Het is wel in Duits. Kortom weet je waar je aan begint.

http://www.chammann.de/christian/modellbahn/bilder/lima-v300.pdf

ERVIN

Ik heb ??n Lima-loc,en die heeft nog maar zelden gereden op mijn baan,hij rijdt echt niet goed,maakt veel lawaai en zijn trekkracht is nul komma nul,wel spijtig want ik vindt dit persoonlijk een hele mooie loc.
Ik heb hem zelf gedigitaliseerd.



Hopelijk brengt Mehano deze loc ooit uit,want ik dacht dat ze de Benelux-rijtuigen gaan uitbrengen.

ysbeer

Is nog zo slecht niet,alles hangt er van af wat het kost.
Voor onder de 100 euro een mooi model.
Ik wacht gespannen af
O,ja die diesel van fret kost maar 94 euro
wim

D_Loc

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hopelijk brengt Mehano deze loc ooit uit,want ik dacht dat ze de Benelux-rijtuigen gaan uitbrengen.


Het is LS-models die deze rijtuigen uit gaat brengen.
Ergens op deze pagina zijn ze te vinden:
http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Catalogue_N.htm
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk