Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

SMD leds in Roco 59

Gestart door Stieven76, 16 juni 2014, 17:28:58 PM

Bolje

Citaat van: OlivierV op 17 juni 2014, 18:18:52 PM
Huugooke, die cilindervormige warmwitte leds vond ik de laatste keer dat ik keek bij ledbaron op ebay niet meer... Die werken natuurlijk wel een pak makkelijker, al is het langs de andere kant weer nipter met het draaistel van de loc intern.

Groet,
Olivier
Olivier
Kijk hier eens rond:
http://stores.benl.ebay.be/LED-Megashop/LED-/_i.html?_fsub=18615191&_sid=290269103&_trksid=p4634.c0.m322
Hier heb ik zelf al besteld. Vlotte levering en goedkoper dan een bekende leverancier uit Duitsland.
Vele groeten,
Ronald

loebaske

Ik was niet alleen tevreden met led wou die oude loc's ook digitaal hebben, een dik jaar geleden bood Van Biervliet de 59 aan voor 55€ heb er meteen 6 gekocht, de oude kappen (met wat aanpassing) op de nieuwe chassis gezet en klaar was kees, heb de oude chassis met een kap verkocht voor 30€ en die gingen vlot van de hand, wel de koper er attent op gemaakt dat het oude chassis waren...

Michael

Ronald, dat wordt lastig zoeken met de link die je gepost hebt, 8062 resultaten, welke led moet ik dan hebben?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Bolje

Citaat van: Michael op 05 juli 2014, 15:49:04 PM
Ronald, dat wordt lastig zoeken met de link die je gepost hebt, 8062 resultaten, welke led moet ik dan hebben?
Michaël, ik heb je een mailtje gestuurd.
Vele groeten,
Ronald

Stieven76

Eens wat tof afblazen van dit oude topic :)
Het is me eindelijk gelukt om mijn oude Roco 59 te voorzien van nieuwe verlichting. In de eerste plaats had ik gekozen voor smd leds maar door mijn eigen gefoefel ben ik er voor dit geval maar vanaf gestapt. Ik had ze in parallel gezet ipv in serie waardoor ze niet allemaal correct branden.

Dan maar eens een zakje witte en rode staafleds van 2mm besteld op ebay. De witte moesten eigenlijk warmwitte zijn, maar die vond ik niet direct. Iemand een link waar die te vinden zijn?
Ze zitten erin, zelfs met een mini connector zodat de kap volledig kan afgekoppeld worden van het onderstel. Moet de draden tegen de bovenkant van de kap nog wel wat beter bevestigen.
Volgende keer de bedrading toch wel uitvoeren met lakdraad, dat zal nog iets gemakkelijker weg te werken zijn vermoed ik.

Ik heb de lichten ook gedimd via de LocPilot 4 die erin zit, maar dat zal ik misschien in een ander topic zetten hoe ik dat gedaan heb.

Binnenkant:




Buitenkant:








Enfin, ik ben best tevreden  ;D
Nu misschien wel nog eens nakijken of ik dat waggelen kan elimineren...

Michael

Stieven dat verhelpen van het waggelen staat beschreven in ik meen MSM nr7
Zie http://www.tassignon.be/trains/TMM_Index/TMM_index.php
Succes, verlichting zie er mooi uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Citaat van: Bolje op 05 juli 2014, 16:02:57 PM
Citaat van: Michael op 05 juli 2014, 15:49:04 PM
Ronald, dat wordt lastig zoeken met de link die je gepost hebt, 8062 resultaten, welke led moet ik dan hebben?
Michaël, ik heb je een mailtje gestuurd.

Beetje late reactie maar niks ontvangen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Bolje

Citaat van: Michael op 04 november 2014, 05:01:58 AM
Citaat van: Bolje op 05 juli 2014, 16:02:57 PM
Citaat van: Michael op 05 juli 2014, 15:49:04 PM
Ronald, dat wordt lastig zoeken met de link die je gepost hebt, 8062 resultaten, welke led moet ik dan hebben?
Michaël, ik heb je een mailtje gestuurd.

Beetje late reactie maar niks ontvangen.
??? Blijkbaar niet verzonden???
Kun je hier iets mee doen?
Vele groeten,
Ronald

Stieven76

Citaat van: Michael op 04 november 2014, 04:57:51 AM
Stieven dat verhelpen van het waggelen staat beschreven in ik meen MSM nr7
Zie http://www.tassignon.be/trains/TMM_Index/TMM_index.php
Succes, verlichting zie er mooi uit.
Voor zo'n oude duvel ziet het er best ok uit :)

De vraag is waar ik nog een MSM 7 kan vinden of enkel het artikel is ook goed.  ;) Iemand?

DelticPower

Hallo Stieven, stuur me je e-mailadres en ik kan dan een scan opsturen. Kan hier geen bijlage meesturen.

Groeten Jan

Stieven76


Johnnytrein

Oei, ik zie daar plots enkele forummers in kolonne naar jou komen met dozen vol roco loc's wat zou hun bedoeling zijn?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Stieven76

Citaat van: Johnnytrein op 04 november 2014, 15:21:23 PM
Oei, ik zie daar plots enkele forummers in kolonne naar jou komen met dozen vol roco loc's wat zou hun bedoeling zijn?
Een weggeef actie? Ik vind die 59'ers wel iets hebben, dus ze mogen ze hier gerust achterlaten  ;D