Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Brossel 551

Gestart door Peter, 14 juni 2014, 13:59:14 PM

Peter

Ben alvast begoinnen aan de prachtige bouwset die Stefan me heeft opgestuurd.
Met de nogige zorg is van deze set een mooi modelletje te maken.
Eigenlijk veel beter dan het origineel van vele jaren geleden van het merk Keyser
De eerste foto's:

De bouwset



Het uitsnijden van de ramen is vrij eenvoudig door het zeer dunne vlies. Wel met
de nodige zorgvuldigheid te werk gaan, want snel snij je ander teveel weg


zorg
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG

Dit lijkt inderdaad een heel mooi setje. Zie ik het goed dat decals bijgeleverd zijn? Heb je al een idee voor een aandrijving.

Mooi dat je ons je werkzaamheden toont Peter.

Peter

Er zijn inderdaad decals bij, maar je moet wel op voorhand weten te melden welke versie je wil bouwen.
Voor mezelf wil ik de blauw/beige met 1 koplamp en de twee-kleuren groene met twee koplampen aan iedere zijde.
De decals zijn niet degene die we gewoon zijn, maar er bestaan nog merken die  met  (ik noem het het omgekeerde) systeem werken.
Om het model echt te superen raad ik je wel aan ruitenwissers bij Paul Bellon te kopen, en de vier spiegels dien je zelf te maken (eenvoudig hoor)
Een kennis van Stefan is bezig met een motorisatie uit te werken, die veeeeeeeeeel beter zal zijn dan die van Keyser ooit was.
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG

Je hebt mijn twijfels uit terughoudendheid volledig weggenomen Peter. Nu maar hopen dat de setjes nog voorradig zijn.

Huugooke

Heb dat ooit zelf gemaakt van een LIMA rijtuig! Motorisatie uitgebroken uit een Jouef loc.
Maar zou nu wel graag ook aan deze set willen beginnen.


Stefan Appelmans

Daag!
Peter doet mijn publiciteit... ;)
Ik heb wel een serieus problema gehad. Verleden week-end hadden we tentoonstelling met Jemeppe Modelism' en ik had mijn dingetjes meegenomen om te tonen gieten.
Het was een heel-heel warm wee-end (voor de barbecue van 10 tot 15 ook!) en de gegoten stukken waren slecht! De hars heeft het te warm gehad. Ik stond daar nu met 6 kisten dat op zekzere plaatsen begonnen te "zweten". Dat gebeurt als de twee delen van de hars slecht gemengt zijn of... iets anders. De zwetende kappen werden dan in mijn veranda, onder volle zon en onder zwart geschilderde dozen geplaatst. Het ging veel beter maar er bleven "zweetpunten". Daar houdt de verf niet op! Miserie!

Vandaag heb ik iets geprobeert. Als er een problema is probeer ik dat altijd op te lossen met "wat ik t'huis heb". Aceton, neen, cellulo thinner neen...  Een Druppel "Flux" voor white metal op het slechte punt, met de Weller op 150° 3 seconden daarop. Het zweet niet meer! Il wacht wel tijd genoeg om te zien als het voldoende is. Eventueel een laagje verf op een kap om zeker te zijn.
Volgend jaar, de bijzondere stukken, alleen in mijn kelder! Niet gieten over 30 graden... Voor mij was het onzin, voor de hars onmogelijk!
En men doet dat om zich te amuseren...  8)
stefan.

Peter

Vandaag enkel wat kleinigheden er op gelijmd.
Zal toch mooi worden. Ik wacht nu eerst op de blauw/grijze versie zodat ik ze
beiden tegelijk kan bouwen.

Met vriendelijke groeten
Peter


modèlisme

Peter,
De decals heb ik voor Stefan gemaakt.
En vermits ik onder het geel , wit wil drukken, moet ik het omgekeerd doen, want mijn nieuwe witprinter drukt als laatste het wit. Vandaar omgekeerd gedrukt.
Zo komt dan toch het wit als basis onder het geel is en dus is het geel ook mooi geel.
Gr.
Paul.
 

Huugooke

Voor de details:


en andere inspiratie:


raf

Stefan waar kan ik zo een setje kopen???
eventueel als je in Leuven staat welke stand sta je dan ??
went ik heb wel interesse in dit kleine Belgische locje
ik heb nog een gemotoriseerd onderstelletje liggen wat eventueel kan aangepast worden
het is nu 2  assen aangedreven maar het kan omgebouwd worden zodat de basis wat langer word naargelang de body

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Heb ook wel interesse  :)

Groet Tom

doomslu

Stefan kan je wellicht in de bar vinden!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

k'em reeds een PB gedaan maar nog steeds geen antwoord

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Stefan is waarschijnlijk terug met vakantie ;)
Met vriendelijke groeten
Peter