Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Inrijstraatje

Gestart door n/a, 04 april 2006, 18:46:10 PM

n/a

Hallo,

Kben begonnen aan een nieuw sporenplan voor mijn modelbaan, nu heb ik al mijn station ( eindstation met 9 sporen 2m lang )maar geen bijpassende in-rijstraat die van het station moet overgaan naar een 2-tal hoofdlijnen van telkens 2 rails. Alle 9 de sporen in het station moeten namelijk voor de 4 binnenkomende sporen bereikbaar zijn. Kheb er al uren op gezocht maar de verveelende marklin C-rails blijven me parten spelen. Ik vond in modelspoormagazine een sporenplan van Oostende die ook 9 sporen telt maar erg duidelijk is die niet zeker om hem naar marklin C-rails om te plannen...
als iemand een idee heeft laat het zeker weten...

alvast bedankt,

Nonkelronnie

kun je al eens posten wat je nu al hebt?
foto of sporenplan?

Tom

Moet het met C-rails?
Anders zou ik zeggen dat je K-rails moet gebruiken.

Toon eens een plan of foto.
Tom

ERVIN

Misschien heb je hier iets aan,mijn kopstation bestaat uit 10 sporen,en gaat ook over in 4 sporen,hier zie je de wisselstraat,gezien vanaf mijn kopstation.


Gerolf

Het sluit een beetje aan bij wat Ervin heeft gepost, maar Antwerpen-Centraal telde vroeger 10 sporen, en heeft verschillende binnenkomende hoofdlijnen.
Er zijn destijds op die 'draad' plannen afgebeeld.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1151&whichpage=2
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik weet een ding dat het groot is. Maar groot betekent veel werk. dat is voor 20 jaar bouw plezier.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Bij Ervin gaan de 2 dubbelsporige lijnen ieder over in 5 sporen die van elkaar gescheiden zijn, of zie ik dat verkeerd?
Tom

ERVIN

@Tom,ja op deze foto is dat idd zo,maar deze foto is al enkele weken oud en ondertussen zijn alle 10 de sporen berijdbaar via de 4 binnenkomende sporen,de 2 aftakkende sporen op de achtergrond liggen er nog,maar er is nog een 3de spoor bijgekomen.[;)]

n/a

Wat dat plannetje betreft, het zou niet veel voorstellen behalve 9 rechte stukken rails [:I]
In der tijd stond ik voor de keuze tussen k-rails en c-rails... koos ik toch wel niet voor die c-rails [:o)] ze passen niet in mijn decor en ze zijn niet wendbaar naar mijn gedacht (misschien met overgangsrails)
Ervin, enig idee hoe lang je inrijstraat ongeveer is ?

merci voor de reacties

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door streetmeister


Ervin, enig idee hoe lang je inrijstraat ongeveer is ?

merci voor de reacties



Mij inrijstraat of wisselstraat is 3.5 meter,maar dit moet ook korter kunnen hoor.Ik had toch plaats genoeg dus heb ik mijn wissels wat verder uit mekaar kunnen leggen.[;)]

n/a

idd INFO dat is de bedoeling zelfs de afstand die ik vrij gehouden had komt overeen, leuk [:D]
Ervin dat is ook geen klein baantje van je [:0]

Gerolf

Dat plannetje van INFO kan je nog verder inkorten door de linkse straat te splitsen en op te schuiven naar rechts.
In Antwerpen-Centraal was e.e.a. dubbel uitgevoerd, zodat meerdere treinen tegelijk in- en uit kunnen rijden
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Enkele weken geleden stonden er meer foto's op het forum, maar die zijn helaas verdwenen.
Tom

INFO

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Dat plannetje van INFO kan je nog verder inkorten door de linkse straat te splitsen en op te schuiven naar rechts.



Dan wordt het zoiets, is inderdaad beter.

Alleen de waarheid ligt in het midden.