Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nieuw elektrisch Jocadis stelletje op komst!

Gestart door dieselfreak, 20 mei 2014, 20:04:57 PM

Brossel

Citaat van: dieselfreak op 23 mei 2014, 12:03:27 PM
Daar ben ik het helemaal mee eens Gerolf. Wat de elektrische stelletjes betreft kan er nog heel veel worden uitgebracht en zeker in Tijdperk 3. Dit is bijvoorbeeld èèn van mijn favorieten:

http://www10.pic-upload.de/19.04.12/n8wvc5qu7wc3.jpg

En van deze stelletjes kan men dan makkelijk ook de poststellen maken:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRI45oismaQ09t6cmCFuGgeeIO_dXRMVgt_KXBjlxhhf1rHzWluQg

Dus heren fabrikanten, nog heel veel Belgisch materiaal kan worden uitgebracht, beter daar eens werk van maken i.p.v. steeds variaties op hetzelfde thema uit te brengen en in dezelfde vijver te vissen. Die vijver is intussen allang leeggevist, tijd voor nieuwe projecten lijkt mij.

Een aantal jaren terug is dit type treinstel aangekondigd door het Italiaanse bedrijf Vitrains.

Behalve meerdere Belgische varianten zouden zij ook een aantal Italiaanse versies kunnen maken. Meerdere Belgische treinstellen zijn immers na hun buitendienststelling door de NMBS verkocht aan Italiaanse spoorwegbedrijven.

Helaas ziet het er naar uit dat Vitrains dit project heeft afgeblazen. Wegens het economisch tij???

Misschien kunnen de mannen van MSM nog eens een balletje opwerpen bij Vitrains?

Ik denk dat er zeker wel een markt voor is voor treinstellen uit de 000 en 500 serie als ook de Post versie.

Groetjes Davy

Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

chef garde

Citaat van: Brossel op 23 mei 2014, 12:44:43 PM

Misschien kunnen de mannen van MSM nog eens een balletje opwerpen bij Vitrains?


Dat is pas een idee!

vyncky

Hadden ze hier in 2011 dit al eens terug opgerakeld? 
m'n pa had toen naar de nederlandse invoerder gemaild wanneer deze stelletjes kwamen, en die wist eigenlijk van niets. Aansluitend had men hier een vraag gelanceerd....

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

Citaat van: vyncky op 23 mei 2014, 18:18:15 PM
Hadden ze hier in 2011 dit al eens terug opgerakeld? 
m'n pa had toen naar de nederlandse invoerder gemaild wanneer deze stelletjes kwamen, en die wist eigenlijk van niets. Aansluitend had men hier een vraag gelanceerd....

Hier de link http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12748.0.html
Yannick

edit: link toegevoegd
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

dieselfreak

Het zou mooi zijn moest hier alsnog werk van gemaakt worden, en het hoeft niet noodzakelijk Vitrains te zijn voor mij.
MC

reeves


itchy

Citaat van: Brossel op 23 mei 2014, 12:44:43 PM
Ik denk dat er zeker wel een markt voor is voor treinstellen uit de 000 en 500 serie als ook de Post versie.
Groetjes Davy
Wees maar gerust  ;) :D  !!!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

rgp

Hallo,

Hier de vertaling (een beetje vroeger dan gepland: het stemmen is rapper gegaan  ;D en mijn bijna ex is ook rapper de deur uit  ::))

Het is beslist: het nieuwe treinstel zal een groene versie zijn, tijdperk III of IV met nummer 777.
Indien u over foto's in kleur of andere info over dit treinstel, gelieve dan deze info over te maken aan info.railtrack@gmail.com teneinde het dossier voor te bereiden nodig voor de productie.
Er is nog geen leveringsdatum, dus ook nog geen reserveringen mogelijk; laat ons de tijd om alles goed voor te bereiden.
We melden ons terug van zodra de reserveringen via de site Rail-Track (www.railtrack.be) en de nieuwe site JOCADIS (www.jocadis.eu) mogelijk zijn.  Via deze laatste site kunt u de evolutie van het project volgen en ook nog andere zaken.
We hebben een eerste lot ontvangen van het station en de goederenloods van Vonêche  in HO:
Prijzen: Station van Vonêche: 70 euroH
Goederenloods Vonêche: 45 euro
Set van station en goederenloods: 100 euro tot 25 mei 2014 of einde stock
Opgelet de ramen van het station en de goederenloods zijn nu lasergesneden
Porto: 10 euro: (verzekerde zending)
Bestelling : order@railtrack.be

Het station van Maldegem komt in de loop van juni
Station van Godinne: algemenen stilte van de "Franse" leveranciers, waarvan we de naam nu nog verzwijgen.
Perronboorden voor hoge perrons in tijdperk V-VI alsook Belgische seinen zijn binnenkort beschikbaar
Op de site zullen binnenkort foto's staan in de sectie modelisme
In schaal 0 is een project ter studie
Tot hier het laatste nieuws

Patrain
Admin Rail-Track

Voilà tot hier de vertaling

Roland

Michiel

Citaat van: rgp op 25 mei 2014, 11:36:42 AM
...het nieuwe treinstel zal een groene versie zijn, tijdperk III of IV met nummer 777.
Ronald, heb je ook informatie hoe bovenstaande geïnterpreteerd meten worden? Motorstel 777 werd pas in 1979 gebouwd, diep in tijdperk IV. Hoe word hiervan een tijdperk III uitvoering van gemaakt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dieselfreak

Roland, bedankt voor de vertaling. Goed nieuws zo te lezen, en niet alleen over de elektrische stelletjes.
MC

janieburton

#25
Citaat van: rgp op 25 mei 2014, 11:36:42 AM
Hallo,

............. en mijn bijna ex is ook rapper de deur uit  ::))

Roland


?? ?? heb ik goed gelezen?


Wel goed nieuws van het 2jes front.

Maar ging men ooit eens een BUDD uitbrengen? (of was dat iemand anders)

Misschien kan men eens een 2tje uitbrengen waar men als passagier naast de treinbestuurder kon zitten, ik herinner me een oud stelletje(nummer ontglipt me) en een ander dat mooie afgerond was met een groot afgerond venster vooraan waar de passagiers konden zitten.
 

Peter

CiteerMaar ging men ooit eens een BUDD uitbrengen? (of was dat iemand anders)
Dat was inderdaad iemand anders, namelijk Vitrains.
Of het uitbrengen van die stelletjes definief opgeborgen is weet ik niet
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Michiel,

In de Franstalige versie staat tijdperk III of IV.  Het beste is om Patrick een mail te sturen met het feit dat het niet kan.  Hij zal dat zeker appreciëren.

Peter,

BUDD-treinstel: het is meer dan een andere kap, ook voor de stellen met ronde kop.  Er moet een volledig nieuwe mal gemaakt worden en dat kost veel geld.  Sommige schijnen dit maar niet te willen beseffen.

En dat van mijn bijna ex: nog 6 maand geduld, dan zou alles wettelijk in orde moeten zijn.  Nu eerst mentaal terug gezond worden en dat valt een beetje tegen, maar we zien wel.  Ik heb gelukkig heel goede clubvrienden en een paar goede vrouwelijke collega's (met die kunt ge over andere dingen praten dan over treintjes  ;))

En dan terug actiever met modelbouw bezig zijn en aangegane verplichtingen nakomen (de verbetering van een website oa)

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 25 mei 2014, 19:48:16 PM


BUDD-treinstel: het is meer dan een andere kap, ook voor de stellen met ronde kop.  Er moet een volledig nieuwe mal gemaakt worden en dat kost veel geld.  Sommige schijnen dit maar niet te willen beseffen.


Roland

Als ik me niet vergis, slijt een mal (details worden minder scherp, enz.....) ook af en is na X aantal malen gebruik niet meer te gebruiken.

Ik twijfel niet aan de kennis van deze mensen maar als ze oneindig de huidige mallen gaan gebruiken of laten gebruiken(productie is denkelijk ook in China) is er dan geen gevaar dat we op den duur modellen hebben die altijd maar minder detail vertonen.