Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bougie stuk van Roco 6332

Gestart door Stieven76, 16 mei 2014, 21:15:00 PM

Stieven76

Van de week had ik de wieltjes van mijn 6332 gekuist en daarbij de bougie verwijderd. Met terug te monteren heb ik waarschijnlijk wat bruut, lees lomp, geweest en is er een lipje afgebroken waardoor één van de bougies nu niet meer blijft zitten  :'(

Is er iemand die zo eentje liggen heeft of me kan zeggen waar ik dit eventueel kan bestellen? Het is wel al een oud model:
http://www.beluxtrains.net/models/indexnl.php?page=file&e=H0&m=Roco&r=43596&rs=.1

Verdorie, baal ik van...  >:(




DIORAMABOUWER

Hallo Stieven,kan het stukje er niet terug op gelijmd worden met secondenlijm,als er niets verloren is geraakt en het stukje nog mooi past moet dit wel lukken denk ik,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Huugooke

Dacht ik ook: lijmen met de juiste lijm moet toch kunnen?

Metpetergaathetbeter

dit stuk moet mijn inziens nog te bestellen zijn daar er nog maar een paar jaar geleden nog 2 versies uitkwamen nl 6218 (of ben ik fout ?) en de INFRA !

Groeten Peter ;)


PS Misschien eens kijken over er nergens een loc met averij ergens laaggeprijsd aangeboden wordt om wisselstukken te recuperen zoals in het echt ?

Stieven76

Citaat van: DIORAMABOUWER op 16 mei 2014, 21:23:36 PM
Hallo Stieven,kan het stukje er niet terug op gelijmd worden met secondenlijm,als er niets verloren is geraakt en het stukje nog mooi past moet dit wel lukken denk ik,gr Marc
sorry, dat had ik vergeten te zeggen. Ik had het inderdaad met secondelijm gelijmd en dat zat goed vast. Tot dat het lipje moet klikken, dan breekt het terug af..  :(

Indien te bestellen,  waar kan ik dat doen?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stieven76 op 16 mei 2014, 22:06:08 PM


Indien te bestellen,  waar kan ik dat doen?

bij Marklin  ;D

Nee, Stieven in je doos zit toch een briefje met onderdelenlijst ofwel bij Roco zelf te bestellen of de winkel waar je je loc kocht !

Groeten Peter ;)

Herwig

rare Roco-verpakking:   reeks 63, met een tekening op de doos van een reeks 59 ?.

Kan je dat onderdeeltje niet links/rechts verstevigen met bv. messing plaatjes?

D_Loc

Citaat van: Herwig op 16 mei 2014, 22:44:54 PM
Kan je dat onderdeeltje niet links/rechts verstevigen met bv. messing plaatjes?
Aan zoiets zat ik ook te denken.
Een ander ideetje wat in mij opkomt is misschien met 2 kleine spijkertjes/nageltjes/spelden met platte kop die je verhit en in het plastic smelt. De koppen dienen dan als het lipje dat in het draaistel klikt. Het is maar een idee, ik heb geen idee of dit technisch haalbaar is op dit draaistel.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 16 mei 2014, 22:44:54 PM
rare Roco-verpakking:   reeks 63, met een tekening op de doos van een reeks 59 ?.

en toch is het de juiste, met dat mijn geboortejaar 1962 is heb ik onbewust  van alle nr's maar ene gekocht !  ;D

Groeten Peter ;)

ps trouwens een dubbele 6300  8)


Rochevalien

Citaat van: D_Loc op 16 mei 2014, 22:59:57 PM
Citaat van: Herwig op 16 mei 2014, 22:44:54 PM
Kan je dat onderdeeltje niet links/rechts verstevigen met bv. messing plaatjes?
Aan zoiets zat ik ook te denken.
Een ander ideetje wat in mij opkomt is misschien met 2 kleine spijkertjes/nageltjes/spelden met platte kop die je verhit en in het plastic smelt. De koppen dienen dan als het lipje dat in het draaistel klikt. Het is maar een idee, ik heb geen idee of dit technisch haalbaar is op dit draaistel.

>>>zo kan je dat inderdaad ook herstellen .Heb dat zelf ook al een paar keer moeten doen . :)
Je moet wel gaatjes BOREN voor die kleine spijkertjes en dan nog eens  secondenlijm er laten tussenlopen.
Komt nooit meer los.

Stieven76

Ondertussen heb ik gevonden dat het kapotte onderdeel '94372 Drehgestellblende' is. Op de site van Roco zelf staat dat het niet beschikbaar is.
Kan ik nog ergens anders zoeken? Behalve dan beurzen afschuimen, dat lukt me amper..

Iemand van het forum wil dit voor mij repareren, waarvoor hartelijk dank. Pb is gestuurd. Met enkel seconde lijm gaat het niet lukken en voor de rest heb ik hier ook weinig tot geen onderdelen liggen om het zelf mee te proberen. Ben ook bang dat ik dan meer kwaad dan goed zal doen.

bellejt

Ja, u kunt via HobbyParts onderdelen van Roco bestellen

Stieven76

Citaat van: bellejt op 18 mei 2014, 15:36:10 PM
Ja, u kunt via HobbyParts onderdelen van Roco bestellen
Heb je daar ook ern url van zodat ik de juiste site heb  ;D
Thx!

MARKLINRIJDER

#13
Stieven,

Hobby parts website lijkt off line te zijn.
Reden ????

Via ETS EMMEN gaat het mogelijk ook.
Google naar ETS EMMEN

En anders via roco zelf of een Belgische verdeler?

Grtjs,

David

dani

Citaat van: Stieven76 op 16 mei 2014, 22:06:08 PM
Tot dat het lipje moet klikken, dan breekt het terug af..  :(
Wat ik in zo een geval probeer  (aangezein het toch vaak laatste reddingsmiddel is) , is om eerst het stuk te monteren zoals het moet, dan het lipje op zijn plaats te steken (zodat het niet meer moet klikken) en dan te verlijmen.  Bvb met een epoxy lijm of zo.
Natuurlijk is dat geen sinecure met zo fijne stukjes, maar waar een wil is, is een weg. 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.