Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Economy decoders

Gestart door janieburton, 03 mei 2014, 11:08:53 AM

janieburton

#15
Citaat van: ceuleer op 07 mei 2014, 19:16:27 PM
Een paar maand geleden heb ik hier eens mijn ongenoegen laten merken over een sounddecoder die ik op een beurs gekocht had, en de "service" van de (een bepaald merk..)dealer om de decoder naar behoren te laten werken was na 3 maand nog niet in orde.
Dankzij de hulp van andere forumleden heb ik dan het probleem zelf kunnen oplossen.
Dus perfecte service is bij sommige dealers niet gegarandeerd, en ik zeg er maar direct bij, dat ik bij sommige dealers zeer goede ervaringen heb i.v.m. service.
Maar bestellen via internet, en er is dan iets mis, ik denk dat je dan geen oplossing voor uw probleem gaat krijgen, het verzonden product zal volgens de verkoper waarschijnlijk wel in perfect werkende staat verzonden zijn.
Een paar euro besparen op een bestelling via internet of op een aankoop op een beurs is gemakkelijk verdient, maar goede service die je bij uw favoriete dealer krijgt is toch meer waard. En na een tijdje weet je vanzelf of de dealer uw vertrouwen waard is.  ;)

grz,
Gunter

Dat is wat ik juist schrijf: wat is een goede service van een dealer/winkelier bij een defecte decoder? Geeft hij een nieuwe decoder? Zend hij die naar de importeur die dan die decoder doorzend naar de hoofdzetel van het merk(fabrikant kunnen we niet echt zeggen daar al deze zaken in China worden gemaakt) en na 2 maand wachten krijg je via de winkelier een decoder terug en ik vermoed dat dan ook een nieuwe zal zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat de dealer/ importeur of winkelier de kennis hebben om een decoder te herstellen als die al kan hersteld worden dit door de micro componenten die op het printplaatje zitten va de decoder.

Natuurlijk zal ik zeker terug gaan bij de winkelier als mijn decoder, die ik zopas zou hebben gekocht niet zou werken.

Maar de vraag is natuurlijk wist de winkelier dat die bewuste decoder defect was.

Ik denk van niet want hij zal die decoders niet één voor één uittesten als hij zijn bestelling heeft binnen gekregen van de importeur of rechtstreeks van de fabrikant, ik veronderstel dat de winkelier er ook vanuit gaat als hij zijn bestelling decoders ontvangt dat deze ook allemaal werken.

Ceuleer, was die persoon een handelaar zo ja dan is volgens mij de wettelijke garantie van toepassing.




 

PietB

Citaat van: janieburton op 07 mei 2014, 20:38:28 PM
Ik kan me niet voorstellen dat de dealer/ importeur of winkelier de kennis hebben om een decoder te herstellen als die al kan hersteld worden dit door de micro componenten die op het printplaatje zitten va de decoder.
Nee dat kan niemand van ze verwachten.
Maar ik denk dat juist decoders maar zeer spaarzaam worden gerepareerd.

Ik heb het nu 2 maal meegemaakt in in plm 5 jaar dat er bij mij een ESU decoder defect ging.
Ik heb beide decoders in overleg vooraf met mijn handelaar (ANW in Medembik) daar ingeleverd.
Ik kan niet weten wat er tussen ANW en Train Service Danckaert (de verdeler in Benelux) is afgesproken maar ik kreeg direkt van ANW in beide gevallen een nieuwe uitgereikt uit de voorraad.
Ik ben er van overtuigd dat Patrick Dankaert daar op doelde toen hij over 'perfecte service' sprak.
Over deze service ben ik zo tevreden dat ik voor me zelf en voor mijn klantjes alleen nog maar ESU decoders wil inbouwen.
Tenzij het om de een of andere reden beslist niet mogelijk is, dan zal ik na lang overwegen pas overstappen op een ander merk.
Niet omdat deze slechter zijn dan ESU, maar gewoon omdat de "no nonsens" garantie policy van ESU/trainservice Dankaert mij erg aanstaat.

grt Piet.

Mattias

Zelf ben ik grote liefhebber van de winkel AMW uit Oostenrijk, wat decoders en centrales betreft!
Het is de grootste verdeler van Zimo-stuff en heeft onze club ooit uit de brand geholpen, door zelf naar de fabriek te gaan, om een handbediening te laten samenstellen...
Als dat geen service is??  8)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Citaat van: Mattias op 10 mei 2014, 19:19:33 PM
Zelf ben ik grote liefhebber van de winkel AMW uit Oostenrijk, wat decoders en centrales betreft!
Het is de grootste verdeler van Zimo-stuff en heeft onze club ooit uit de brand geholpen, door zelf naar de fabriek te gaan, om een handbediening te laten samenstellen...
Als dat geen service is??  8)

Is Zimo geen "einzelgänger" in het DCC wereldje?