Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Verplicht email

Gestart door janieburton, 02 mei 2014, 13:58:33 PM

janieburton

Kortom blijkbaar kan niets meer worden gedaan als men geen email heeft.

Vandaag een kleine woordenwisseling gehad met een bedrijf(welk is nu niet van belang, bedrijf is tussenpersoon)) die iets van mij hebben dat ik had besteld

Het gaat om het volgende:

Bedrijf wil informatie met betrekking tot een bestelling die ik heb gedaan. Ik wil deze per telefoon geven maar ze weigeren deze te noteren omdat ze de informatie via email willen.
 

PietB

Ja Janie, welkom in de cyber age!!!!
Trouwens al jij geen email hebt, hoe heb je je dan voor dit forum aangemeld? ;)

grt Piet.

adrievans

Janie,
Wat is je probleem nu,als het bedrijf problemen moet oplossen is het handiger dat het vaststaat (digitaal of op papier) om spraakverwarringen tussen diverse personeelsleden te voorkomen.
Het probleem is waarschijnlijk sneller en goed opgelost.
Het mes snijdt aan twee kanten,krijg jij via e-mail een toezegging over iets dan heb jij een bewijs en moeten zij zich eraan houden.
Daarom bewaar ik van alle transacties de e-mails tot het product geleverd is.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Martin Welberg

Wel ja zeg, iedereen kan wel bellen en zeggen dattie Janie is.....ben er ook erg gek opdat alles vast ligt..

Opa-Bullcat

Ik lever alles uit via email zie mezelf al die inlog accounts al via telefoon geven, wat me weer eens aan telefoon support herinnerd van vroeger,

Belt klant op met problemen, dus ik geef door pas je config file aan ( config.sys ) oud he)) en vul dit in, "files = 20"

wat doet klant, eindelijk wisten we het na 2 uur geneuzel klant doet dus "files is 20" ja dat ging niet werken uiteraard.

back on topic.

janieburton

Citaat van: bossie op 02 mei 2014, 14:11:40 PM
Ja Janie, welkom in de cyber age!!!!
Trouwens al jij geen email hebt, hoe heb je je dan voor dit forum aangemeld? ;)

grt Piet.

Piet,Ik heb wel email maar het gaat om het principe ik haat zaken te regelen via email die men sneller kan oplossen via de telefoon.

Ik begrijp dat er zaken zijn die moeten bevestigt worden via "schrift" maar dan zal ik die doen via de post!

Want er gaan meer e-mails verloren dan brieven bij de post.

Hetzelfde bij mijn mobiele telefoonoperator: Gelieve ons je email te geven zodat we je factuur kunnen zenden per email. Mijn antwoord hierop is: Mijn email is prive u hebt mijn adres gegevens gelieve mij verder de facturen te sturen per post.
 

59erke

#6
Als je zeker wil zijn dat uw mails aankomen selecteer dan om een leesbevestiging te ontvangen. Zo weet je of uw mail gelezen en toegekomen is.

En uw e-mail prvé ? Daar zijn ook oplossingen voor. Maak een tweede e-mail account (bij elke provider heeft de klant wel de mogelijkheid enkele mailaccounts aan te maken onder 1 abonnement) aan en gebruik deze voor mails te zenden naar personen waarvan je liever hebt dat deze uw mailadres niet kennen. 

Ben trouwens zelfstandige en pakweg 85% van mijn offertes en orders gaan via e-mailverkeer. De overige 15% via telefoon en post.
Vroeger had je nog de fax maar deze vorm van briefwisseling is ondertussen compleet verouderd.

Wist je trouwens dat een mail de dag van vandaag ook rechtsgeldig is. Dat is altijd mooi meegenomen bij eventuele problemen.

Ik vrees dat je met uw tijd mee moet gaan en mee op de digitale snelweg moet springen. Je schrijft uw brieven toch ook met de Pc en niet meer op een ouderwetse typmachine of niet ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PietB

Beste Janie, zoals ik al eerder schreef we leven in de cyber age.
Heel veel processen zijn geautomatiseerd vooral biij providers, dan is een email versturen veel simpeler dan een  brief opstellen, enveloppe er omheen, frankeren.

Citaat van: janieburton op 02 mei 2014, 15:52:19 PM
Want er gaan meer e-mails verloren dan brieven bij de post.
Kan zien dat jij niet in Nederland woont.
PostNL is berucht om het kwijtraken van post in sommige regio's.
Lees dit maar eens http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1677226&start=25
Nee geef mij maar e-mail, daar heb je geen last van monopolisme.
En die stelling van jou is echt niet te onderbouwen.

grt Piet.

janieburton

Citaat van: bossie op 02 mei 2014, 17:03:35 PM
Beste Janie, zoals ik al eerder schreef we leven in de cyber age.
Heel veel processen zijn geautomatiseerd vooral biij providers, dan is een email versturen veel simpeler dan een  brief opstellen, enveloppe er omheen, frankeren.

Citaat van: janieburton op 02 mei 2014, 15:52:19 PM
Want er gaan meer e-mails verloren dan brieven bij de post.
Kan zien dat jij niet in Nederland woont.
PostNL is berucht om het kwijtraken van post in sommige regio's.
Lees dit maar eens http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1677226&start=25
Nee geef mij maar e-mail, daar heb je geen last van monopolisme.
En die stelling van jou is echt niet te onderbouwen.

grt Piet.

Post in België is ook berucht.

Citaat van: 59erke op 02 mei 2014, 16:26:49 PM
Als je zeker wil zijn dat uw mails aankomen selecteer dan om een leesbevestiging te ontvangen. Zo weet je of uw mail gelezen en toegekomen is.


Gebruik enkel Hotmail en heb mijn Hotmail niet gelinkt aan mijn Outlook of wat het ook mag zijn op mij computer, als men mails zend direkt uit Hotmail heeft men geen lees bevestiging bij mijn weten
 

Frans Bosmans

Tja, als je een hotmail adres hebt verschiet ik er niet van dat ze verloren gaan.
Die worden bij vele providers onderschept als spam.


janieburton

Citaat van: Frans Bosmans op 02 mei 2014, 18:11:44 PM
Tja, als je een hotmail adres hebt verschiet ik er niet van dat ze verloren gaan.
Die worden bij vele providers onderschept als spam.

Welk moet ik dan hebben?

Als hotmail als spam wordt aanschouwd bij de bedrijven dan is dat hun probleem, ik prefereer per post of per fax.

Citaat van: 59erke op 02 mei 2014, 16:26:49 PM

Vroeger had je nog de fax maar deze vorm van briefwisseling is ondertussen compleet verouderd.


Ik fax nog regelmatig, handige extra in MS Office.

Citaat van: 59erke op 02 mei 2014, 16:26:49 PM

Wist je trouwens dat een mail de dag van vandaag ook rechtsgeldig is. Dat is altijd mooi meegenomen bij eventuele problemen.


Ja dat wist ik.

Citaat van: 59erke op 02 mei 2014, 16:26:49 PM

Ik vrees dat je met uw tijd mee moet gaan en mee op de digitale snelweg moet springen. Je schrijft uw brieven toch ook met de Pc en niet meer op een ouderwetse typmachine of niet ?


Het is toch niet omdat er auto's bestaan dat men niet meer met een fiets mag rijden. ( Ja, ik schrijf wel niet meer met een typmachine)

 

Havoc

Ik ben precies op het werk. Daar hebben ze ook enkel pc's omdat linten voor typmachines niet meer te krijgen zijn. Dit jaar was het grote punt van de grote baas dat we email gaan gebruiken om met de klanten in contact te komen. Die idioten sturen ook nog faxen.

Komaan zeg, we zijn 2014. Ik heb ook veel liever email. Je kan dan antwoorden als je tijd hebt ipv midden in je bezigheden gestoord te worden door telefoon. Je moet ook niet zaken doorgeven waar je niet 100% zeker van bent dat je wel alles hebt en alles goed verstaan hebt. Een email is duidelijk en gemakkelijk en volledig door te sturen naar diegene die het kan oplossen. Ja, email is niet 100% betrouwbaar, dat weet ik maar al te goed. Maar vergeleken met de post is het gewoon fantastisch.

Ik kan helemaal niet begrijpen hoe email rechtsgeldig kan zijn als je zonder probleem de headers kan "vervalsen" en de levering niet gegarandeerd is. Vooral als je ziet wie er allemaal email kan meelezen terwijl het in transit is. (en dus onderscheppen en zonder dat je het kan bewijzen veranderen)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Citaat van: janieburton op 02 mei 2014, 18:34:32 PM
Het is toch niet omdat er auto's bestaan dat men niet meer met een fiets mag rijden.
Met een fiets mag je niet op de autosnelweg komen. ;)


Opa-Bullcat

Modern jij Martin

ik gebruik zelf deze pas, trommel vel was niet meer te krijgen hier.