Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Fleischmann Twin center

Gestart door RDH000, 26 april 2014, 02:22:20 AM

RDH000

Hallo,

ik heb enige tijd geleden een startset gekocht van Fleischmann met een Twin center. (okkazie). Het twin center ziet enkel de loc die in de startset zit, geen enkele andere (digitale) loc. Ikzelf ken weinig van "het digitale systeem", maar een goeie (modelspoor)-vriend die er heel wat van kent vindt ook geen oplossing.

Is er iemand die dit probleem kent of er raad/tips mee weet?
alvast bedankt!!
Mvg
 

Michael

#1
Robin, je zal iets meer moeten vertellen, het twincenter ziet zelf niks, je zal altijd het adres van je lok moeten invoeren, weet je het adres van de decoder van een andere lok, zet deze op de baan en voer het betreffende adres in.
Handig is om de handleiding van het twincenter even goed door te lezen, er gaat dan een wereld voor je open.

Link naar handleiding

http://www.freebit.nl/downloads/Handboek%20TC.pdf

edit: link toegevoegd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RDH000

Ik heb de nummers ingegeven maar de locs doen helemaal niets, toch nog eens gecheckt met de Roco Multimaus of de nummers effectief kloppen en dat is ook zo. Enkel de fleischmann loc uit de set rijdt, heeft lichten,... Andere locs doen totaal niets. Om te programmeren met 1 enkele loc op het spoor ziet het center geen locs staan.

Bedankt voor de reactie!
 

PietB

Stuur je wel een DCC signaal naar de 'andere' loc's?
Het Twincenter kent twee locdataformaten FMZ(specifiek Fleischmann) en DCC.
Dat kun je per loc instellen maar ook per default.
Bij default staat de Twincenter op FMZ, dus dat de Flesichmann loc wel wil rijden is niet zo raar.
Weet je dat voor decoders er in je andere locs zitten?

grt Piet.

ERVIN

Robin , het zou kunnen dat je Fleischmann loc en je Twin-Center in de FMZ - modus staan  , en dat je andee locs in DCC staan , bekijk dit even in je TC en schakel dan over naar DCC.

Edit : Piet was mij net voor.

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ToThePoint

Die TC staat in fmz, ben ik heel zeker van.
Ge kunt da trouwens zien in de display aan de D of F bij het lokadres.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

RDH000

Bedankt voor alle reacties! :)
De twin staat momenteel bij de modelspoor-vriend en blijkbaar is het dus gelukt hem in DCC te zetten!


Nogmaals bedankt! Probleem is opgelost :)!