FBM Seinbrug

Gestart door Peter, 25 april 2014, 16:14:19 PM

Peter

Eigenlijk zou dit evengoed onder het draadje "wat maakte vandaag je dag" kunnen staan, maar daarvoor
is het gewoon te mooi.

Van een goede vriend (ook modelspoor)  kreeg ik vandaag de prachtige seinbrug van FBM.

Toch wil ik jullie een foto van dit super stuk dat ik vandaag kreeg niet onthouden.
Spijtig is alleen Dat FBM (Frank Boelens) niet verder is gegaan met de prachige geetste dingen die hij maakte.

PS: de spankabels aan de rechterzijde zijn niet afgebroken, maar het is gewoon
een foutje (verlichting) op de foto

Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Inderdaad heel jammer dat Frank Boelens niet heeft verder gedaan met het uitbrengen van al die mooie detailelementen . Hij wist wat een Belgische modelbouwer nodig had . Had oog voor detail en fijne afwerking ... Ik keek toen enorm op naar wat hij maakte . Mooie seinbrug Peter  ;)

Koen

@Peter,

Frank maakte inderdaad prachtige seinen en seinbruggen. Ook zijn bruggen waren niet te overtreffen. Helaas heeft jalousie en nijd hem van de modelspoorwegbouw verdreven.
Deze mooie brug zal perfect bij je prachtig station passen  ;) .


Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

ERVIN

Ja ik heb hem ooit eens gebeld om te vragen of hij nog seinen maakte , zoals ikzelf al heb meegemaakt lag jaloezie en nijd aan de basis van het stop zetten van zijn prachtige creaties.  :'(

Maar toch een pracht stuk Peter , verzorg het maar goed , het is iets unieks.  ;)

Peter

Frank was inderdaad een heel vriendelijke man (is dat waarschijnlijk nog steeds) die heel prachtige dingen gemaakt heeft, en nog van plan was te maken.
Zijn fardes met foto's en tekeningen puilden uit van hetgeen nog moest komen. (bv. oud type draadspanners, rolbareel enz)
Heb nog met hem afgesproken gehad om seinen voor hem te bouwen ( een pak met plans om in de verpakkingen te steken lag al bij mij.
Helaas, door pure jalousie en neid (ik zou bijna het woord "pesterijen" in de mond nemen) werd het hem allemaal te veel (waar heb ik dat nog gehoord?)  en zegde hij het modelspoor vaarwel, en is toen begonnen met in Messing prachtige opliggers voor vrachtwagens (schaal 1/25 en groter) te bouwen in de kleuren van diverse transport bedrijven.

Ik ben dan ook oprecht trots op die prachtige seinbrug, die dan ook een pronkstuk zal zijn op dat diorama
Met vriendelijke groeten
Peter

modèlisme

Jalousie en nijd daar kan ik ook van meespreken, ik heb er ook last van.
In plaats van tevreden te zijn wat kleinserie mensen presteren, breken ze, ze altijd af en koopt men liever in het buitenland dan hier. Steunen doe ze ons zeker niet.
 

dieselfreak

Citaat van: modèlisme op 30 april 2014, 15:06:55 PM
Jalousie en nijd daar kan ik ook van meespreken, ik heb er ook last van.
In plaats van tevreden te zijn wat kleinserie mensen presteren, breken ze, ze altijd af en koopt men liever in het buitenland dan hier. Steunen doe ze ons zeker niet.


Paul, wie zijn 'ze'? Klanten, collega's of beiden?
MC

Stedahult

Je hebt een zeer mooi stukje bouwvlijt gekregen Peter. Zeer fraai.
Mvh. Steef

modèlisme


Hello dieselfreak,
" Ze " zijn sommige modelbouwers ( gelukkig niet allemaal en zeker geen klanten ) of collega's kleinserie handelaars. ( verkopers op beurzen, in feite ook geen handelaars ).
Groetjes,
Paul.
 

dieselfreak

Ach ja Paul, onder alle kaf zit koren, en omgekeerd. Maar ik kan mij wel voorstellen dat dit vervelend is als handelaar.
MC