Boeiend contrast tussen de themabanen:
Tongeren Station schetst een pakkend beeld van vernieling en onderdrukking, oorlog en wanhoop. Prachtig staaltje modelbouw, EN heel treffend de donkere oorlogssfeer vast gelegd. Een modelbaan niet alleen mooi en knap gebouwd, maar ook met een verhaal en boodschap. Heel erg knap uitgevoerd.
Onder Vuur verwacht ik ook een dramatiche sfeer van moegestreden en bijna moedeloze duitse strijdkrachten, terugtrekkend na de verliezen, materiaal beschadigd onder vuur en beschieting onder druk van de oprukkende geallieerde machten. Maar hier zie ik een fris diorama, met nagelnieuwe tanks rustig en gemoedelijk, in een mooi en fris landelijke kader. De oorlogssfeer is afwezig, met louter een luchtige tentoonstelling van het oorlogmateriaal. Jammer, want modelbouwtechnisch is dit toch wel heel knap gemaakt.
Van Brewhous Quaie heb ik genoten, geweldige sfeer, leuke details, knap modelmanschap, erg inspirerend.
En de monotrail Lartigue is schattig en origineel. Ook hier weer verbluffende modelbouwkunst, waar het bouwpleizer vanaf druipt.
Een fraai stukje rotsmassief is werkelijk meer dan fraai. Oogstrelend mooi, en boeiend om te zien hoe men tot dit resultaat is gekomen. Ik ben echter niet overtuigd dat men die prefab rotsblokken moest kopen. Zelf krassen en beitelen kunnen de Heren (met grote H uit respect) auteurs minstens even goed.
Mijn MSM 136 is weer geweldig. Thanks!
(PS. Cafe Leon in schaal N, Dirky? Meer nieuws?)