Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vijvers in model

Gestart door dingske, 27 maart 2006, 19:58:15 PM

dingske

Is er iemand die ervaring heeft met het bouwen van vijvers in model. Ik wik namenlijk ook een gaan bouwen en had hier voor graag enkele tips en misschien een paar foto's. Ik zou ook willen weten hoe je juist de overs zo natuurlijk mogenlijk kunt maken.

Wie kan mij helpen?

Groeten Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Tom

Bush heeft sinds kort zo'n tekeningetje met folie erover op de markt, er zitten meerdere vormpjes in een karton.
Persoolijk vind ik die folies erg onnatuurgetrouw, daarom beveel ik gars aan.
Zelf heb ik er nog geen ervanring mee, maar wat ik er van weet is dat je de ondergond moet schilderen in de kleur van het water en dan giet je er gars over.
Je kan er verschillende golven in brengen en wilde beekjes of golven acentueren met wite verf.
Er zijn ook nog een hoop andere producten maar dit zijn de meest gebruikte denk ik.
Tom

n/a

ERVIN

Ik denk dat Tom "Hars"bedoeld?[:I]

Gerolf

Ik heb er geen eigen ervaring mee, een plas in een oude straat niet meegerekend.
Wanneer ik zelf een waterpartij zal maken, zal mijn keuze waarschijnlijk op de producten van Woodland Scenics vallen.
Wat oevers betreft: zeker je bodem niet in de kleur van het water schilderen: water is immers kleurloos [;)]
De kleur wordt bepaald door de ondergrond van je vijver, en moet donker gekozen worden, naar de oevers toe overvloeiend naar de kleur van je "droge" oever toe.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Oei oei, ik bedoel natuurlijk hars maar je weet wel wat ik probeerde duidelijk te maken.
Tom

ysbeer

Kijk eens bij NOCH die heeft modelwater(of hoe noem je dat)
Nooit gebruikt wel gezien,ziet er leuk uit.

Wim

janjozef

Persoonlijk schilder ik de ondergrong groen en blauw heel donker blauw voor de diepere delen overgaant naar groen aan de kanten (liefst zoals gerolf zegt hetzelfde groen van de begroei?ng) daarna een aantal lagen hoogglans kleurloze lak tot ge zelf vind dat ge voldoende diepte glans hebt. Dit kan natuurlijk enkel voor een stilstaande vijver niet voor een kabelende beek.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Als ik je eens een boek mag aanraden, dan moet je eens aan "compleet handboek modeltreinen" zien te geraken.
Daar staat bijna alles in voor een modelbaan ,en je kan het gewoon koopen in de standaart.
Tom

Gerolf

In "Groetjes uit Ferbach" staat ook een hoop nuttige info, onder andere over "vijvers"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Arnenys

ik heb thuis een aangelegd vijvertje in model, enkel weet ik niet van welk merk het is (alweer een souvenir van mijn bompa). Het is een plastieken kuipje met daarboven een... soort blauwe speciaal gegoten pastiek of zo, en een randje van steentjes. Volgens mij is het gemakkelijk zelf te maken, maar omdat ik nog een beginner ben zou ik niet weten hoe ermee te beginnen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Arnenys

ik heb thuis een aangelegd vijvertje in model, enkel weet ik niet van welk merk het is

Ik denk dat het van Faller is.

glamo

neem ook eens een kijkje bij VOSSCHEMIE,ze hebben er verschillende bruikbare gietharsen voor een goede prijs.

mvg kurt

dingske

Dank u wel mannen voor uw tips. Nu de exames voorbij zijn en de beurs van Dortmund nader bij komt ga ik is het een en het ander uit proberen.

Vriendelijke groeten Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

fabian

ik heb een vraag:als je een modelvijver wil maken wat heb je dan nodig[?]