Nieuw Break-treinstel

Gestart door BD1701, 01 april 2014, 23:06:33 PM

BD1701

ik zou mij willen een nieuwe break aanschaffen die ik gezien heb op de Mob Expo beurs afgelopen weekend. Maar pffff wat een hoge prijs voor dit treinstel. Ik vind de prijs/kwaliteits verhouding voor dit model niet goed. Volgens mij moet dit toch beter kunnen. Ik denk er zelf aan om eens te bekijken of het niet mogelijk zou zijn om een break op de markt te brengen tegen een aanvaardbare prijs van om en bij de 435 € ofzo. Dit moet volgens mij zeker wel kunnen voor een 3-ledig treinstel.
Zijn er eventeel nog mensen hier die intresse tonen voor dit model, laat zeker van je horen en dan zien we wel wat er eventueel uit de bus kan komen. Kortom, wie heeft dit treinstel nog op zijn verlanglijstje staan?
 

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Anarchy

Ik vind 600€ zelf ook nogal veel. Het is standaard wel digitaal met binnenverlichting, maar dan nog ... Ik vraag mij ook af of de nieuwe break van Olaerts met de standaard stroomdoorvoerende koppelingen mooi kortgekoppeld is? Wat niet het geval was met de eerste break.

Thommy

+1, wel de bordeaux versie. Dus 2 delig stel  ;D
Greetz

Thommy

doomslu

Het is duur, maar de binnenverlichting kost ook wel wat.

Zelf laten produceren? Kan enkel als je de Lotto hebt gewonnen, want ik denk niet dat je er meer dan 100 gaat verkopen...
En aan minder dan 300 euro zal je die zeker niet op de markt kunnen brengen. En dan ben ik nog een optimist van nature uit.  ;)

Waarom iets maken dat al bestaat? Of hebben we jou verkeerd begrepen?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Ofschoon 520 euro (dat is de duurste die ik zie staan op hun website) niet weinig is vind ik het toch een normale prijs voor een treinstel met een beperkte oplage.
Je kan deze reeks nu eenmaal niet vergelijken met de Duitse modellen van Roco, Märklin enz. die een veel grotere produktie reeks hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Peter,

520€ zal wel voor de oude break zijn. De nieuwe (new look livrei) kosten 600€.

ward

Citaat van: Anarchy op 02 april 2014, 15:42:02 PM
Peter,

520€ zal wel voor de oude break zijn. De nieuwe (new look livrei) kosten 600€.

De nieuwe zonder sound kosten idd 600..
Maar in vergelijking met de oude hebben ze wel standaard binnenverlichting en digitaal..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

stevend

En voor deze prijs mag je als modelbouwer de toegangsdeur tot de bestuurderspost
nog rood omranden. Als ik de vergelijking maak met de foto's in ons lijfblad . 
Of zijn deze foto's van het prototype ?

Mvg Steven

bellejt

mss moeten ze eens te rade gaan bij Jouef.Die kunnen dat blijkbaar wel voor een 300 euro met gelijkaardige modellen.En heel mooi afgewerkt.

ward

Citaat van: stevend op 08 mei 2014, 16:51:34 PM
En voor deze prijs mag je als modelbouwer de toegangsdeur tot de bestuurderspost
nog rood omranden. Als ik de vergelijking maak met de foto's in ons lijfblad . 
Of zijn deze foto's van het prototype ?

Mvg Steven

Steven,

ik hoop dat dit het prototype is want ook de randen rond de lichten zijn niet correct..
Helaas zijn er nog geen foto's verschenen van het effectieve model op het forum, hier of ergens anders om dit eens grondig te bekijken..

EDIT: op de foto's in hun pdf folder zijn de rode randen wel correct..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

stevend

Dat klopt Ward . Het moet zilvergrijs en niet geel zijn.
Had daar niet op gelet.
Maar , we zien wel ...

doomslu

Citaat van: stevend op 08 mei 2014, 16:51:34 PM
En voor deze prijs mag je als modelbouwer de toegangsdeur tot de bestuurderspost
nog rood omranden. Als ik de vergelijking maak met de foto's in ons lijfblad . 
Of zijn deze foto's van het prototype ?

Mvg Steven
Ik zag dit weekend een Break (op schaal 1/1 wel te verstaan) en die had geen rode randen rond de deuren. Of keek ik niet goed?
Bestaan er dan twee schilderingen? Hebben de schilders een foutje gemaakt op sommige Breaks?
Wie toont foto's?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

hier rijden de breaks al rond in de nieuwe kleurstelling;