verlichting

Gestart door swarol, 27 maart 2014, 17:24:03 PM

Martin Welberg

Citaat van: jesse op 29 maart 2014, 10:25:39 AM
Als je een goedkope ledstrips wilt kun je er ook via ebay er aan :    http://www.benl.ebay.be/itm/181228195719?var=480277632388&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Ze kosten maar 3.20 euro voor  5 m + gratis verzend . Je kan eens proberen je hebt nog veel soorten ledstrip........
Met mij hangen ze zelfs rond mijne velo er 3.5 m  en dat geeft goe veel licht :D .

Verkeerde strippies. Al vaak gezegd, 5050's moet je hebben...

En Klaas, heb je laats in de topic van Wim een rekenvoorbeeld gegeven over de prijs ten opzichte van een TL, blijkbaar niet gelezen  ???

Dirky

5050's zijn inderdaad al stukken beter; om één buis van 58W van goede kwaliteit te vervangen (ca. 5000 lumen), heb je zowat 5m strip met 60 5050 LED's per meter nodig als je helder wit gebruikt. De prijs hiervan ligt eerder bij 20€ en veelal meer...
Duurdere T5 buizen halen gemakkelijk 7000 lumen...

Martin Welberg

Right, met een levensduur van 17.000 uur heb je er 3 nodig in de levenstijd van een ledstrip....tl armatuur met buis 36 watt bij de gammel 9,99 losse buis 6,49 totaalprijs 22,97 ledstrip 5 meter 9,98 dollar transfo 4,98 totaalprijs 14,96 dollar omgerekend 10,75 euro....wat is er nu goedkoper

Dirkh

Vraag mij af of  met een kevensduur van 17000u je wel ooit die lamp moet vervangen, als je die 12 uur per dag elke dag laat branden duurt het nog vier jaar eer de lamp versleten is.
Ik in theorie wint de ledverlichting maar in de praktijk?

Dirky

laatst (vóór 2 maand) in de Brico GU10 LED spots van 5,5Watt gekocht (17€ voor 3 stuks) met een levensduur van 30000 uren. Vorige week de laatste van de 15 stuks teruggebracht en geld terug gekregen. Begonnen allemaal "bruin" te worden... Als er CE op staat denk ik dat ze eerder "Chinese Export" bedoelen... ;)

Marty, geef je nog eens die link naar die 5050 strips a.u.b.? koud wit kan ik er wel vinden geen warmere tinten...

Klaas Zondervan

Citaat van: milocomarty op 29 maart 2014, 20:47:52 PM
En Klaas, heb je laats in de topic van Wim een rekenvoorbeeld gegeven over de prijs ten opzichte van een TL, blijkbaar niet gelezen  ???
Ik vrees dat ik dat gemist heb. Heb je een link?

swarol

Zie het idee van de led wel zitten
Groetjes Swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa


Martin Welberg

Dit is bij 1 aanbieder, op Ebay zijn er plenty te vinden, free shipping sommige nog goedkoper en op de pakbon een erg laag bedrag omdat ze het als samples versturen. Erg goed voor ons, slecht voor de douane...

just4fun

Citaat van: Dirky op 29 maart 2014, 18:31:18 PM
... goede TL's koopt, niet in de Gamma of den Brico ...
Dit geldt ook voor LED-strips, een (goede) lampenleverancier levert pas goede LEDs.
Maar die (echt) goede lampenleveranciers zijn dus erg moeilijk te vinden en de strips zijn daar dan ook pakken duurder (en dus beter).
Een goede LED-verlichting kan zonder pardon een TL vervangen, maar de prijs is dan pakken duurder.
Op de werven waar we op m'n werk LEDs voorzien, worden geen verlichtingstoestellen meer geplaatst dan dbij klassieke verlichting (dit gaat dan over grote magazijnen, kantoorgebouwen, ziekenhuizen, ...). Maar de prijs per toestel ligt stukken hoger dan bij klassieke verlichting. Het verschil ligt hem dan in het verbruik. Neem een magazijn waar 100 klassiek lampen hangen van 400W die 24 op 24 branden, of lampen in LED-uitvoering van 80W, dat heb je er dan wel uit (evenveel licht, langere levensduur, minder verbruik). Alleen is de kleine verbruiker (u en ik, dus) met zo'n gecijfer niets en is dus idd de klassiek lamp nog beter (of idd 'goedkope' Chinese LED).
Paul

swarol

Thx voor de info Paul .... Nu moet ik dus op zoek waar je degelijke leds kan kopen voor een voordelige prijs :-) .... Ik begin helemaal van 0 de enige spoorbaan die ik heb gezien is die van mijn vader....voor de rest enkel via foto's en video..... Je ziet veel moment opname maar weinig volledige tafels.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Klaas Zondervan

@Martin, bij die ledstrips mis ik altijd een paar belangrijke gegevens. Om te beginnen, hoeveel stroom trekken ze, en nog belangrijker: hoeveel lumen komt er uit?
Met andere woorden: hoeveel licht krijg je voor je geld? Zolang niemand op dat punt met concrete getallen komt blijf ik geloven dat TL licht goedkoper is dan ledlicht.

ceuleer

Bij mij worden het gegarandeerd leds, al moet ik alles vol hangen met leds om genoeg licht te hebben, al moeten ze een kerncentrale bij opstarten om mij stroom genoeg te kunnen leveren, het worden leds.

Martin Welberg

#28
CiteerSMD 5050   60 leds   14.4W/meter   565-753   Andere kleuren
                                60 leds   14.4W/meter   565-753   Warm wit
                                60 leds   14.4W/meter   942-1130   Helder wit

Verder geeft het niet Klaas, zijn wel meer mensen die ook nog LP's spelen  en zeggen dat de CD niet klinkt..

bellejt

gisteren vervangers gekocht voor de 58 W TL in het aquarium.Leds waterdicht in TL buis 1,50 m lang en 8000 lumen : 59 euro.Verbruik 36 W.Er zitten 2 rijen Leds naast elkaar.Zo zie je maar wat er allemaal tegenwoordig op de markt is.Heb ze niet op internet gevonden omdat de winkel ze speciaal laat maken.Groot voordeel is dat je geen balast meer nodig hebt die ook met wat verbruik gaat lopen en meestal ook wel een goede verwarming is .