Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Voor/Na

Gestart door rixke rail, 16 maart 2014, 18:16:50 PM

JC2180

Citaat van: bollen neus op 16 augustus 2014, 10:24:18 AM
Voilà tjzé ge hebt hier één van de hoofdredenen zelf nu geschreven waarvoor ik hier geen prentjes zet van de modellen .(waarvoor dank)
Den Eric.

Als de klasse bakken zich nu ook al gaan onthouden van foto's...waar gaat het dan naartoe
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

En ik vind het werk van Rixke trouwens ook een heel mooie verdienste, zelfs met kleine of andere gebreken.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Catje

Heb dit dradje gelezen, en ben toch wel enigzins geschrokken van de reacties over andermans hobby werk :o.
Wat ik mijzelf voor ogen houdt is het volgende:
Iedereen probeert zijn hobby zo goed als mogelijk uit te oefenen, en ja er is verschil tussen het uitvoeren ervan.
De een is een ware kunstenaar op dit gebied, en de ander is er misschien minder bedreven in.
Maar dit neemt niet weg dat je toch trots bent op je werk en dit laat zien.
Ik zelf waardeer ieders werk zonder er daar kritiek op te leveren.

En Erik bedenk dat wat u bouwt of doet voor uw hobby, dat moet voor U zelf voldoening geven en er plezier aan beleven.

Groeten,
Willy


janieburton

Als mijn postings in dit draadje bij sommige mensen in het verkeerde keelgat zijn geschoten dan hierbij mijn excuses.

Zoals sommige zeggen: ieder beleeft zijn hobby hoe hij wilt.

Rixke succes!
 

Huugooke

Als nu iedereen zich zou excuseren voor kwetsende woorden, dat zou al veel goed maken.

janieburton

Citaat van: Huugooke op 17 augustus 2014, 17:24:34 PM
Als nu iedereen zich zou excuseren voor kwetsende woorden, dat zou al veel goed maken.

Ik denk niet dat ik iets kwetsend heb gezegd maar dat ik het enkel "niet al te diplomatisch" heb omschreven.

Daarom heb ik bepaalde bewoordingen in mijn geplaatste postings in dit draadje al "verzacht".

En ja ieder heeft het recht om zijn hobby te beleven hoe hij of zij het wilt maar men kan niet verwachten dat iedereen dezelfde gedachte heeft over "die" hobby.
 

SuSke

Citaat van: janieburton op 17 augustus 2014, 23:11:46 PM
...Daarom heb ik bepaalde bewoordingen in mijn geplaatste postings in dit draadje al "verzacht"...

Moet je "post mortem" niet meer doen Janie, of zoals de Engels zo mooi zeggen: "It's like water under het bridge" - m.a.w. 't is gepasseert, 't is gezegd, 't is et uit en 't kan er niet meer terug in.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

#52
Citaat van: SuSke op 18 augustus 2014, 01:17:56 AM
Citaat van: janieburton op 17 augustus 2014, 23:11:46 PM
...Daarom heb ik bepaalde bewoordingen in mijn geplaatste postings in dit draadje al "verzacht"...

Moet je "post mortem" niet meer doen Janie, of zoals de Engels zo mooi zeggen: "It's like water under het bridge" - m.a.w. 't is gepasseert, 't is gezegd, 't is et uit en 't kan er niet meer terug in.

Al bij al zijn er andere postings in dit draadje die "zwaarder" hebben geschoten  :o

Ik heb geschreven dat ik er ook niets van zou maken als ik eraan begon en in het begin heb ik ook gezegd dat "weatheren" niet mijn ding is laat staan een compleet andere schildering geven.

Je moet er mijn posting van 05/08/2014 er op na lezen:

"Het is een poging maar zelf zou ik er niet aan beginnen daar het bij mijn niet beter zal zijn(eerst stond er: bij mij zou het nog s....... zijn); enfin de 6226 doet me denken aan iets , toen men nog niet over weatheren sprak(het zou kunnen dat men dat woord toen nog niet had uitgevonden).

Ieder zijn ding, ik laat al mijn modellen zoals ik ze heb gekocht.

Succes verder!
"

Als iedereen wil dat ik in dit draadje alleen "de boter heb gefret" zoals ze in Antwerpen zeggen dan zal dat maar zo zijn.  ::)





 

Gerolf

Je bent zeker niet de enige die "wat hard" geweest is.
Door hierop te (blijven) reageren kan nochtans wel die indruk ontstaan  :-\

Ik vind het knap dat je excuses aanbiedt  ;)
Hopelijk is het voor Rixke geen "water under the bridge"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

zal ik dan eens counteren op "water under HET bridge" ?   

"there is no use crying over spilled milk..."

Wat gedaan is, is gedaan, kan je niet erug draaien.

@Rixke fixke : ben ik over jouw persoonlijke lijn gegaan met mijn opmerkingen ? zo ja, dan zal ik er voortaan op letten.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Ik lees dit draadje nu ook voor het eerst en ben ook geschrokken van sommige reacties, maar dat is nu voorbij, verontschuldigingen zijn gemaakt. Super! Achter Gerolf's tussenkomsten kan ik me scharen, maar toch mijn bijdrage betreffende volgende opmerking:

Citaat van: Gerolf op 16 augustus 2014, 10:19:19 AM
Wat ik zelf vind van de verbouwingen?
Moedig, toffe ideeën, ... maar inderdaad wat mankementjes. Het geeft de indruk dat er te snel gewerkt is.
Vooral "schuren en plamuren" is iets waar je genoeg tijd in moet steken.
Op een hobbelige ondergrond kan je immers geen strak schilderwerk aanbrengen.

Eric post hier al vele jaren zijn ombouwmodellen. Steeds gaat het om het markente exemplaren, met een gefundeerde historisch achtergrond. Alleen daarom al zijn z'n werken dikwijls verrassend en creatief. Ook is zijn stijl al vele jaren gekend. Dikwijls kreeg hij kritiek en goede raad, maar zijn antwoord was steeds dat het voor hem voldoende was. Het gaat om de totaalindruk van een voorbijrijdende trein op de modelbaan, bekeken vanop een normale kijkafstand. Vreemd dat men nu pas, na vele jaren van zijn markente bijdragen, er zo'n felle reactie kwam. We kennen Eric toch al langer!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

#56
<===
Als we dan toch in het Engels bezig zijn, ik ken er ook nog één : "Jumping to conclusions, often leads to unhappy landings ..."

Hier komt ze dan toch, na lang overwegen : mijn apologie, zodat het hopelijk duidelijk wordt, wat ik bedoel, om te vermijden dat jullie gaan denken dat ik niet wil luisteren naar jullie goede raad, of wat dan ook.

Woorden zorgen soms voor meer onheil, dan de vreselijkste wapens.
Laat ik zeggen, dat ik eerder geschrokken ben dan gekwetst.
Ik weet wel dat ombouw niet mijn sterkste punt is, vooral door mijn nogal eigenzinnige, onorthodoxe manier van doen. Eigen schuld, dikke bult ...  :'(
En macrofotografie laat alles zien, misschien is dat ook wel deel van het euvel. Als je de locs op de baan ziet rijden, merk je dat waarschijnlijk niet eens op.
Ik publiceerde recent geregeld al eens een foto van één of ander klein detail, dat ik verwezenlijkt heb, zonder al te veel reactie, negatief noch positief.  :(
Dan denk ik, oei, okee, ben ik wel goed genoeg, misschien toch even een time-out ?
Meestal laat ik het maar passeren : ik ben zelf ook niet zo'n reageerder, alhoewel ik nochtans heel veel mensen hier bewonder. Zij zullen wel weten wie zij zijn.  ;)
Maar dan denk ik tevens, wat met al die anderen, waarop we niet reageren. Die verwachten wellicht ook wel een ruggensteun.
Dus verwacht ik zelf niet echt te veel oooh's of aaaah's.

Maar toen volgde plots dat spervuur, dat was effe wegduiken ...
En nogmaals voor alle duidelijkheid, ik heb naar niemand enige rancune, iedereen mag zijn vrije mening uiten. Kritiek moet kunnen.
Maar toch blijf ik erbij : toon ook eens iets !
Men zegt wel eens van muziekjournalisten, dat ze mislukte muzikanten zijn, om dezelfde redenen.  ;D
En als je je modellen toch onveranderd, als uit de doos wil laten rondrijden, ook even goeie vrienden : 't is uw model, uw baan ...

't Zal nogal meevallen, met die sabbatical, zeker. Dat is nog iets anders dan er de brui aan geven, hé. Ik ben te erg treinenzot om dit ooit op te geven. Het forum zou ik gerust kunnen missen, de hobby zéker niet !
Ik zal alleen in het vervolg iets langer nadenken, voor ik nog eens iets publiceer; check, double check, triple check. De loupe nemen en nog eens nazien.

Nog even dit.
Als je mijn foto- en/of filmpjessite bekijkt zul je wel meer ongerijmdheden tegenkomen, waar voor ik wel altijd een perfecte uitleg zal hebben :
- station staat verkeerd om. Oei !  :-\
- Hlv 34.001 in actieve dienst, in nmbs-groen ?!? Ja, hallo !!!  :o
- een Ardeens uitziend landschap in Vlaanderen ? Doh !  :-X
- Een hoop eigenzinnige treinsamenstellingen ...  Brrr  ???
- enz ...
Zoek maar, jullie vinden ze wel.
Modelspoorse groeten,
Eric
===>
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Mooi gezegd, Eric  8)
Wat mij betreft: Vééél plezier met onze geweldige, gemeenschappelijke hobby  ;)   :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Citaat van: Gerolf op 19 augustus 2014, 00:39:07 AM
Mooi gezegd, Eric  8)
Wat mij betreft: Vééél plezier met onze geweldige, gemeenschappelijke hobby  ;)   :D

Succes verder!
 

dani

En neem het vooral niet persoonlijk op.
Ik ben sinds kort ook lid van het Dax forum en daar staat hoog bovenaan de "myn dax" pagina de volgende regel van de admins :
" geef kommentaar op de brommer en niet op de eigenaar..."

Veel duidelijker kan het m.i. Niet
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.