marklin

Gestart door stefan rosiers, 24 maart 2006, 09:21:00 AM

Peter

Als wij moesten handelen als de politici waren we al lang bankroet en hadden ze ons al lang opgesloten.
Probeer bv. maar eens aan je aandeelhouders uit te leggen dat je 60.000 euro aan een zangeresje hebt gegeven !!!!
Maar inderdaad, nu terug over treinen, en een algemene vraag die zich opdringt is wat gaat er in 2010 gebeuren als ook het reizigersvervoer vrij wordt gemaakt. Wat gaat er dan allemaal over onze sporen bollen, en is er dan nog wel plaats voor een (relatief) kleine maatschappij als onze NMBS?
Met vriendelijke groeten
Peter

DelticPower

Hallo Peter,  straks zal de NMBS opgesplitst worden in een aantal bedrijven naar engels en nederlands voorbeeld. Dan komen er nieuwe bedrijven bij die de andere bedrijven nodig hebben om te kunnen rijden. Men moet dan winst maken over de rug van een ander. Na verloop van tijd gaat dat niet meer en wordt het bedrijf verkocht aan een investeringsmaatschappij die er ook weer aan moet verdienen. Dus service en kosten omlaag, kaartjes duurder. Na verloop van tijd herhaald zich dit gebeuren. Tot er een moment komt dat de lijn gesloten en overgenomen wordt door een busmaatschappij. Dan gaat het verhaal weer van voren af aan. Hoe goed dit werkt kunnen we zie nin Engeland waar al jaren bijna geen onderhoud aan de baan is gepleegd.
En de veiligheid in het gedrang komt. In Nederland wil NS alleen de sneltreinen (het kernnet genaamd) en de hogesnelheidslijnen. Daar is het geld in te verdienen. De stoptreintjes, in verhouding duur, en arbeidsintensief mogen naar de particuliere bedrijfjes.
Groeten van Jan

rgp

Dag

Deltic Power niet akkoord als het gaat over Engeland.  De priv? is daar als zondebok binnengehaald.
Bekijk maar eens de investeringen die er gebeurd zijn tussen 1948 (oprichten van BR) en 1990.  In 1990 had men drie keuzes:
1? Ofwel massal investeren om het tij te keren wat belastingsverhogingen inhield wa?t op zich geen enkele partij durfde.
2? De spoorwgen sluiten wat een bewijs was van een fout beleid gedurende jaren.
3? Alles verkopen en de schuld aan de koper geven.
Men heeft voor 3? gekozen.

Een reddingsactie voor M?rklin ?  Waarom ?  Voor de jarenlange goede service ?  Voor de bestellingen die op tijd werden geleverd ?  Voor de beschikking van het product ? (eenmalige series).  Voor de prijs/kwaliteitverhouding van hun product ?  Hallo.

En dat er zoveel arbeidsplaatsen op het spel staan is erg, maar wat hebben die arbeiders en bedienden zelf al ondernomen ?  Die weten toch ook dat het vierkant draait ?  Hebben ze al gestaakt voor een betere service naar de klant ?  Neen.

Roland

rgp

Dag,

M?rklin moogt ge ook vervangen door Roco, Fleischmann,  enfin ieder modeltreinmerk.

Roland

rgp

Dag,

Ysbeer of Wim, idd praten over werklozen en buitenlanders is zoals een aantal zaken in B en NL taboe.
Ze zijn geen zondebok alleen diegene die van het systeem profiteren !
Frankrijk: wat zou men willen.  Diploma in de hand (bewijst niet veel) en dan al vast aangenomen ?  Als je na 2 jaar dienst en de opleidingen die je werkgever je heeft gegeven niet voldoet, ja dan vlieg je buiten.  Maar diezelfde werkgever heeft er alle baat bij om de ervaring, zelfs van 2 jaar, niet buiten te gooien als ie voldoet voor een nieuwe waar weer alle energie moet ingestoken worden.
Diegene die moeten vrezen zijn diegene in de cat 40-50 die te duur worden ten opzichte van 25-35 met pakweg slechts 10 jaar ervaring.

Roland

Gerolf

Een bekend verhaal, met filmpje, uit de volkskrant:

http://www.volkskrant.com/videoreportages/106

Ik denk dat ik vooral Davy hier een plezier mee doe [;)]

(het werd me toegestuurd door 'Johnnytrein')
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

citaat:
Geplaatst door DelticPower

Zullen we het weer over treintjes hebben en de rest aan de politicie overlaten. Die hebben er voor gestudeerd.[:D]




We moeten de politiek absoluut niet aan de politici overlaten. Daar zijn we geen democratie voor.

We moeten ons wel afvragen of een treintjesforum van een treintjesmagazine nou de plek is om persoonlijke politieke frustraties bot te vieren. Dat kun je op andere plaatsen zinvoller doen.

wisselstromer

daar sluit ik me voplledig bij aan
je kan deze discussies ook via mail voeren

mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

rgp

Dag,

Ben ik volledig mee akkoord, maar dat men er dan ook niet over begint[:D]

Roland

Kedeng Kedeng

Oke dan terug naar het onderwerp,

Schoon filmke Gerolf of moet ik  Johnnytrein daarvoor bedanken?

Man man man wat zou ik graag in die fabriek willen werken[:p]

En hier is het ook duidelijk dat de vrouwen aan de productie zitten.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng




Man man man wat zou ik graag in die fabriek willen werken[:p]

.



Het bezit van HET is einde van de pret.
Geldt voor de beide soorten treintjes.

wim

Johnnytrein

Neen mij moet je niet bedanken dat filmke kwam van een ander forum.Jammer dat ik daar te ver afwoon om te soliciteren.[:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about