Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

ERVIN

@Chrisrail : electrische generatie , ook daar heb je natuurlijk de goede en de slechte bij hé , geen slecht woord over mensen die deze fietsen echt nodig hebben , maar als je tegen 35km/u ingehaald wordt en je ziet die dan " op hun gemak" van je wegrijden , en dan nog het verwijt krijgen dat je niet snel genoeg opzij bent gegaan , dan weet je wat ik bedoel hé.  ;)

Chrisrail

#2176
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Peter

Waar zit David (Goover)? Geen antwoorden op PM, Mails, en telefoon (antwoord app.) Zie hem hier ook niet op het forum.
Soms naar China gegaan??
Met vriendelijke groeten
Peter

philippe_007

Ik heb vorige week vrijdag een antwoord gehad op mijn mail dat ik donderdag had verstuurd via zijn site.

eddy


dani

Nondedjare, nondedjare......   verkeerde trein besteld on line !!!!

Ik bestelde gisteravond (ja, het was al tegen middernacht aan en ik had al prut in mijn ogen)  nog "vlug-vlug" wat gerief bij Lippe in Duitsland.
Een Piko lokje, een Märklin autotransporter en een Piko treinstel...

En bij die laatste ging het mis.  Ik bestelde de 59505  (DC analoog) ipv de  59305  (AC digitaal).
Dus vanmorgen toch maar eens gebeld, de vriendelijke man aan de telefoon hielp me met "Stornieren" van dei laatste en ik kond e juiste bestellen.

Les geleerd :  Geen bestelling meer doen laat op de avond als je vaak krijgt !!!!





De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirkh

Doeme,  doeme,
was een tweedehands loc een onderhoud aan het geven en wilde de collector van de motor reinigen, dus koolborstels eruit en ja hoor , ping er is er eentje verdwenen in de kamer. ik heb hem horen tegen de muur ketsen bij de modelbaan maar niet meer te vinden. Dus geen probleem ik bestel wel nieuwe koolborstels en ga verder met het onderhoud.
Blijkbaar heeft er iemand het nodig gevonden om vet tussen de tandwielen te doen (in een N lok nog wel) , dus alles gedemonteerd en de boel in lauw water met wat detergent in de ultrasoon reiniger, inclusief het onderstel en wat blijkt nu, de verf komt gewoon los van het zinken onderstel  :o

Ineens maar een vraag welke primer best te gebruiken om dat onderstel terug een kleurtje te geven ?

dani

ik zou denken aan een zink-primer, Dirk ??
Dat bestaat en wordt ook in de automobiel wereld gebruikt

Enige bedenking die ik heb is dat dat een vrij "dik" goedje is en als je daar nog verf over legt op een N schaal model dan riskeer je details te verliezen in je werkstuk

http://www.auto-butikken.dk/shop/crc-zink-primer-11193p.html


(de link enkel ter illustratie van het produkt.. niet dat je ginder heel ver in het hoge noorden moet bestellen)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

ik denk dat die zink primers eerder een anti-corrosief doel hebben Dani.
Zelf zou ik een ets-primer gebruiken. Of meteen Acryl-verf op zetten...

dani

klopt, maar gezien de aard van de primer en de ondergrond waarop ze in dit geval komen, zou het wel eens een goeie match kunnen zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Maar het is wel zoals je zegt, een toepassing met een hoge laagdikte.
Ik zou eerder gaan naar een degelijke autolakprimer die je zeer dun kan aanbrengen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

verdomme toch, straks weer een begrafenis ....

Tante van  mijn vriendin heeft onlangs de strijd verloren tegen een lelijke kanker.   Doet een mens toch even nadenken over 't leven als je ziet hoe zij gevochten heeft en uiteindelijk toch  is  gestorven.   Waar maken wij ons dan druk over ? over bagatellen !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Citaat van: dani op 16 april 2016, 08:40:53 AM
...  Waar maken wij ons dan druk over ? over bagatellen !!
Groot gelijk heb je Dani.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

op modelbouw gebied wat treinen aan gaat ligt het nu stil tot oktober
voor de rest  weer een rollercoaster wat het leven aan gaat
verleden week is een vriendin bevallen van een zoontje ,maar op 36 weken gekomen dus hij mag niet mee naar huis maar voor de rest gezond.
dan deze week een andere vriendin bevallen op 38 weken en het meisje is snel na de geboorte overleden
als man iets moeilijker te bevatten maar 38 weken rond lopen en dan je kindje willen vasthouden na dat het geboren is
en dan de verloskundige moeten horen zeggen dat je kindje  overleden is
hoe gruwelijk kan het leven soms zijn .

en we kunnen er niet naartoe want de auto is een volledige week in de garage doordat weer eens de deur module defect is
myriam dus in een knoop en dat werkt zich uit dat ik de living heb moeten behangen
gelukkig is er smoelenbook en telefoon maar eens vast pakken en een dikke knuffel kunnen geven daar gaat toch niets tegen op
been there and we know the feeling

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

3rail

Hallo Raf.

Ik wens je sterkte in deze vreemde tijden.
Ik snap dat je voor anderen klaar wilt staan, maar soms moet je eerst even aan je zelf denken.
Soms gebeuren er dingen in je leven waar je zelf geen vat op hebt, je zult ze dan ook nooit begrijpen.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99