Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

je had anders wel mijn dakkoffer (500L) eens mogen gebruiken hoor...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

HYA

Citaat van: dani op 18 december 2015, 08:32:48 AM
je had anders wel mijn dakkoffer (500L) eens mogen gebruiken hoor...
Dank je Dani.
De sleutels zijn terecht. Ziehier de trotse bezitter van twee dakkoffers  :-\

Waar ze waren? Sommige huisgenoten hebben de eigenste eigenschap om wat in hun weg ligt ergens in te werpen ... . In dit geval onderaan in een potje met schrijgerief.

Iemand op zoek naar een dakkoffer 410 liter, tweedehands?

janieburton

Citaat van: HYA op 18 december 2015, 01:40:10 AM
Niet dat ik nog weet. Ik heb gezocht maar nog niet gevonden. De garantie liep drie jaar, die is dus op.

Vroeger werd normaal iedere computer geleverd met OEM disc van de programma's, laptops niet altijd
 

philippe_007

Dit is al een tijdje gelden hoor, tegenwoordig krijg je enkel nog de originele soft op een restore sessie van uw harddisk.   Groot miserie dus, als je een ander OS wilt installeren of de HD begeeft het dan ben je alles kwijt.

Havoc

Meestal vervang ik direct de HD op zo'n laptops. Ik zet zelf mijn OS erop maar als je dat doet en je hebt problemen dan schuiven ze die door want er zit niet het OS op dat ze verkocht hebben. Dus HD eruit, een nieuwe lege erin. Als die binnen garantie binnenmoet even terug omruilen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

philippe_007

das ook een mogelijkheid,
maar wel typisch dat als je een ander OS plaatst ze moeilijk doen over de garantie.

=viir mijzelf koop ik steeds PC's/Laptops zonder OS, ik draai er nl. Ubuntu op.
Voor de PC's van mijn vrouw/kinderen hang ik wel af van het bijgeleverde Win pakket. Die willen nl geen Ubuntu gebruiken.  >:( >:( >:( >:(  Het zijn dan ook stedds die PC's die te traag gaan, vastlopen, ... miserie geven dus.


OlivierV

Citaat van: OlivierV op 16 december 2015, 16:52:33 PM
Citaat van: doomslu op 16 december 2015, 13:02:22 PM
Citaat van: OlivierV op 15 december 2015, 00:47:36 AM

NMBS/infrabel heeft nog eens een goede ingeving gehad. Iedereen kent de televisies wel met vertrekuren die in de grote stations hangen. Duidelijk, eenvoudig te overzien en vlot leesbaar en een rood bolletje dat er op wijst of je trein er al dan niet staat.


Kom deze ochtend in Gent Sint-Pieters aan, hebben ze het uitzicht van deze vertrekborden veranderd. Alle uren staan op tegels in een kleur blauw, volgorde is een raadsel en de leesbaarheid is compleet verloren.
Indien we dit vorig jaar in het vak User Experience & design hadden moeten keuren, dan had het een dikke onvoldoende gescoord. Dus moest ik van hen zijn, ik zou die oude structuur maar hanteren.
Olivier, op de foto is toch het oude systeem, of vergis ik me?
Ik heb geen idee hoe het nieuwe er dan wel uit ziet...

Dat is inderdaad het oude systeem.
Ik wou vandaag in Gent een foto nemen van het nieuwe, maar die televisie was net kapot. :D

Om hier even op terug te komen, gisteren een foto kunnen nemen van hun nieuwe borden.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Deze zijn reeds volop in gebruik in Leuven en Mechelen,
ik moet eerlijk zijn dat de vorige veel overzichtelijker waren....

OlivierV

Citaat van: philippe_007 op 19 december 2015, 16:20:16 PM
Deze zijn reeds volop in gebruik in Leuven en Mechelen,
ik moet eerlijk zijn dat de vorige veel overzichtelijker waren....
Dat vinden ik en vele andere reizigers allicht ook. Nu staat daar altijd een hoopje mensen gelijk nen uil op ne kluit naar te staren en waarschijnlijk weten ze na een half uur nog steeds niet wanneer hun trein aankomt.

De vorige hoefde je maar een blik naar te werpen en je wist direct hoe laat het was zeg maar. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Je hebt nu wel 22 aanduidingen ipv 8 of 9 op de vorige borden.

Verder lijkt het me sterk op het systeem dat ik enkele jaren geleden in Nederland al in gebruik zag.
Geef het ding zijn tijd en het went wel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

In Gent Sint-Pieters gebruikt men 2 rijen naast mekaar, dan kunt ge ook een trein of 20 op uw overzicht krijgen. Wat mij betreft is het een achteruitgang.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

HYA

Het office probleem heeft een uitkomst gekregen ...
... contact met de leverancier ...
... dan contact met die zijn leverancier ...
leerde dat ik in het bezit was gesteld van een unieke code die toelaat office terug op te halen.

Volgende euvel, waar is die code?
En ja, op de zolder heb ik een doosje gevonden met de 25 digits code ... 90 minuten later was office een feit.

Soms zijn er tekens dat nog niet alles verloren is op de aardkloot, spijtig zijn deze heel uitzonderlijk. Bij deze toch erkentelijkheid van mijn kant.
Ook dank aan de forumers die een helpende hand boden.
Groeten
J

raf

dit jaar is de kerst weer een beetje kloten
er is deze nacht weer iemand in de familie overleden en dat zet alweer alle plannen op hun kop
verloven en reizen die niet door gaan of verschoven moeten worden
mensen die weg waren komen vroeger terug

wat eigenlijk (ongeacht de geloof overtuiging) een paar dagen van feesten zou moeten zijn is dus uitgelopen op begrafenis stemming
aan iedereen die een vriend ,geliefde heeft verloren dit jaar mijn innige deelneming
het is ook eens tijd om aan hun te denken want zo vergeten we die mensen niet die eigenlijk een zeer belangrijke rol in ons leven gespeeld hebben
want zonder hun zouden wij er misschien ook  niet geweest zijn .

prettige dag nog verder en van daag doe ik niet de groeten want ik ben er nu op het ogenblik niet in stemming voor
rust zacht beste vriend het was een voorrecht je gekend te hebben
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Raf,

Allereerst ons welgemeende medeleven voor het verlies van een familielid.
Iemand verliezen doet altijd pijn, en zeker tijden de laatste dagen van het jaar, weegt dit nog zwaarder.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

bedankt peter
in 92 verloren we 14 vrienden en familie leden waaronder mijn goot ouders en mijn moeder
kerst gaat voor ons nooit meer zijn als voor 1992
geplande trip uitgesteld dus we blijven maar thuis

woensdag dan naar de HTC om een beetje mijn gedachten te kunnen verzetten en nu de zolder proberen op te ruimen zodat ik bezig blijf
anders komt er weer een dag van hoofd pijn aan zetten door al dat gepieker en das ook niet plezant
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.