Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 28 oktober 2015, 10:57:36 AM
De 2 andere jongere collega's met ervaring(18 en 16 jaar) denken er sterk over om andere horizonten op te zoeken.

Janie,
Dit hoort thuis in de rubriek "als jullie er ook leuke hebben"!

Wat voor ervaring kan je hebben op 16 of 18 jaar?
Fleszuigen,pamperdragen,bedwateren...tenzij je bij de ongelukkigen hoort die kinderarbeid verrichten

;)

Ben

Citaat van: janieburton op 28 oktober 2015, 10:57:36 AM

Ik heb meer dan 25 jaar ervaring in de werkbranche.


Dat zegt niets. Heb je je nog ontwikkeld in die 25 jaar, avond studies of cursussen gevolgd of bleef het bij het diplomaatje wat je in je jonge jaren hebt behaald? ;)

Ik heb ze ook aan de tafel gehad, sollicitanten die menen te kunnen bogen op veel ervaring. Tot ze werkzoekend worden en er achter komen dat ze feitelijk jarenlang niets hebben gedaan aan ontwikkeling.

Gr, Ben.

Houdini

Citaat van: Rangeerduivel op 28 oktober 2015, 11:07:00 AM
Citaat van: janieburton op 28 oktober 2015, 10:57:36 AM
De 2 andere jongere collega's met ervaring(18 en 16 jaar) denken er sterk over om andere horizonten op te zoeken.
Wat voor ervaring kan je hebben op 16 of 18 jaar?
Fleszuigen,pamperdragen,bedwateren...tenzij je bij de ongelukkigen hoort die kinderarbeid verrichten


Hij bedoelt ongetwijfeld 16 / 18 jaar ervaring en niet 'iemand van 16 / 18 jaar'...  ;)

Dirky

Er moet gewoon een balans zijn tussen de gigantische ervaring die wij als ouderen hebben en de kennis over nieuwe zaken en andere manieren van aanpak die je bij jongere collega's kan vinden. De ene kan niet zonder de andere!

Ik leer (alle dagen) bij van mijn jongere collega's en zij pikken een graantje mee van wat ik door ervaring "beter" weet.

Let als oudere vooral op dat je niet in het verleden vastroest... ;)

janieburton

Citaat van: Ben op 28 oktober 2015, 11:35:52 AM
Citaat van: janieburton op 28 oktober 2015, 10:57:36 AM

Ik heb meer dan 25 jaar ervaring in de werkbranche.


Dat zegt niets. Heb je je nog ontwikkeld in die 25 jaar, avond studies of cursussen gevolgd of bleef het bij het diplomaatje wat je in je jonge jaren hebt behaald? ;)

Ik heb ze ook aan de tafel gehad, sollicitanten die menen te kunnen bogen op veel ervaring. Tot ze werkzoekend worden en er achter komen dat ze feitelijk jarenlang niets hebben gedaan aan ontwikkeling.

Gr, Ben.

Welke avondstudies ? voor het werk in mijn branche moet je geen avondstudies Grieks, Russisch of cad tekenen, lassen, web ontwikkeling, enz... doen want dat helpt je niet in je werk.

En ja juist als ik ooit zou moeten solliciteren dan kan ik enkel terugvallen op mijn "diplomaatje", ik kom nog uit de periode van "wat je hebt behoudt je(beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht) je en je blijft loyaal aan het bedrijf zolang mogelijk als er vertrouwen is".

"Het vertrouwen" heeft nu wat barsten maar nu speelt de leeftijd parten(kans op de arbeidsmarkt zeer klein), zal me dan maar bij de groep gefrustreerde 50+ voegen die tot op hun pensioen gefrustreerd hun werk doen
 

rgp

Janie,

De moed niet verliezen, maar je gaat wel de mist in door te stellen dat je geen avondschool nodig hebt.  IEDER vak evolueert en op je werk zie je slechts een deel van de evolutie.

Dus bijstuderen onderwelke vorm ook is een must; en dat betekent niet dat je dan deloyaal bent tegenover je werkgever.

Dus: volhouden is de boodschap

Roland

marc goovaerts

Na 18 jaar grafisch ontwerp ontslagen. Dus vier jaar cursussen volgen en extra-diploma's halen in Photoshop, Illustrator, InDesign, Flash, Dreamweaver, layout...

Resultaat: nu kunnen werkgevers nog meer zwaaien met het vlaggetje 'overgekwalificeerd'.

Dus: Als er iets komt aanwaaien in die sector spring ik een gat in de lucht. Maar ondertussen volgen we gidsencursus. Kwestie van ons toch nog nuttig te kunnen maken voor de maatschappij.

En verder bezig blijven met gratis ontwerpen te maken voor wie het wel nodig heeft, maar het niet kan betalen zoals musea, VZW's...

Ben

Citaat van: janieburton op 28 oktober 2015, 12:32:10 PM

"Het vertrouwen" heeft nu wat barsten maar nu speelt de leeftijd parten(kans op de arbeidsmarkt zeer klein), zal me dan maar bij de groep gefrustreerde 50+ voegen die tot op hun pensioen gefrustreerd hun werk doen


Vraag aan degene die jou heeft afgewezen voor de interne vacature naar de reden, misschien kun je daar iets mee.

Gr, Ben.

janieburton

Citaat van: rgp op 28 oktober 2015, 14:09:26 PM
Janie,

De moed niet verliezen, maar je gaat wel de mist in door te stellen dat je geen avondschool nodig hebt.  IEDER vak evolueert en op je werk zie je slechts een deel van de evolutie.

Dus bijstuderen onderwelke vorm ook is een must; en dat betekent niet dat je dan deloyaal bent tegenover je werkgever.

Dus: volhouden is de boodschap

Roland

Begrijp mij niet verkeerd

In mijn huidige job (call center/helpdesk), FR/NL en specifieke programma's worden aangeleerd door het bedrijf( deze programma's worden nooit in avond cursus aangeboden omdat ze specifiek zijn gemaakt voor de klant) is avondschool geen pluspunt. Misschien als ik een andere job zou ambiëren maar dat is nog niet echt aan de orde
 

Havoc

Janie, door die zet binden ze een jonge kracht aan het bedrijf. Daar is het waarschijnlijk om te doen. Maar gaan informeren waarom is zeker een optie, in theorie moeten ze je dat kunnen zeggen. Langs de andere kant maak je golven.

En zelfs voor die job kan je bijscholen. Al zijn het zaken als communicatie vaardigheden, didactiek, stress management, presentatietechnieken etc.

En je moet geen 50+ zijn om gefrustreerd je werk te doen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ik wel alle mogelijke en onmogelijke cursussen gedaan en wat ben je der mee noppes niks nada
allemaal bedrijf gerelateerde zooi moeten leren en buiten het bedrijf ben je der niets mee.
nu 59 en al haast een jaar thuis en dat bevalt me goed
en ja soms word ik kwaad en dan moeten jullie het bekopen maar dat is dan de massa en niet op de persoon zo probeer ik het toch over te laten komen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: Ben op 28 oktober 2015, 14:17:06 PM
Citaat van: janieburton op 28 oktober 2015, 12:32:10 PM

"Het vertrouwen" heeft nu wat barsten maar nu speelt de leeftijd parten(kans op de arbeidsmarkt zeer klein), zal me dan maar bij de groep gefrustreerde 50+ voegen die tot op hun pensioen gefrustreerd hun werk doen


Vraag aan degene die jou heeft afgewezen voor de interne vacature naar de reden, misschien kun je daar iets mee.

Gr, Ben.

Zou willen gaan naar de personeelsdirecteur maar langs de andere zijde vrees ik dat men toch rond de pot zal draaien of dat ik mijn gedacht ga zeggen wat dan ook in mijn nadeel zal zijn.
 

59erke

Aan het testrijden in het bijzijn van mijn zoontje.
Even weg, en zoontje was met de treinen aan het rijden.

Resultaat waarschijnlijk te snel gereden, ontsporingen en alles de grond op.
En geloof me N schaal materiaal kan niet veel verdragen. Draaistel van wagon afgebroken en lok volledig uit elkaar gespat.

De lok deed niets meer, uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken en deze rijdt terug met uitzondering van de verlichting.
(Misschien ineens van profiteren om ledjes te monteren)
Wagon is verloren tenzij ik een nieuw gepast draaistel vind...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 08 november 2015, 17:12:36 PM
waarschijnlijk te snel gereden, ontsporingen en alles de grond op.

Op een digitale baan met een decoderke erin kan je de max- snelheid instellen,
maar troost je,dan geraken ze ooit wel eens door een andere oorzaak de grond op,
Is hier trouwens nog niet zo lang geleden,en dan nog op dag 1 van een nieuwe loc!  :(

;)

59erke

Digitale baan met decoder in elke loc , dat komt nog.

Eerst de ruwbouwfase van de baan in orde krijgen, en dan kunnen we beginnen met het digitale aspect.
En voorlopig rijden we nog analoog
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan