Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

conducteur

100 Gb, Johan. Iemand ervaring met SSHD schijven? Werkt dat even goed ?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michael

Rian, 100 Gb moet toch ruim voldoende zijn, zeker als je een tweede schijf erbij hebt hangen, zorg onder windows dat je de directory's my documents etc. niet gebruikt om data op te slaan want dan vul je alleen de c:schijf.
Sommige software wil ook op c een directory aanmaken, dit soort verwijzigen kan je allemaal naar je tweede schijf verplaatsen. Dus alle data opslaan op je extra HD.
Dan hou je voldoende ruimte op je SSD om windows goed te laten werken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Havoc

100GB en niet genoeg voor je OS en applicaties? En je hebt die allemaal nodig? Heb hier nog 109GB van de 128GB vrij.

Zoals Michaël denk ik dat er meer op je ssd staat dan je denkt. Zaken zoals Mydocuments kan je naar je hd laten verwijzen. Is niet direct duidelijk maar als je wat googlet vind je dat wel. Virtuele machines kan je ook eventueel op de hd zetten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: conducteur op 26 april 2014, 10:55:16 AM
100 Gb, Johan. Iemand ervaring met SSHD schijven? Werkt dat even goed ?
Ik heb zonet mijn HDD vervangen door een 240 GB  SSD.  Loopt als een trein !  Windows 7 pro opstarten duurde deze morgen nog ruim 5 minuten van "powerknop"  tot "eerste mail binnen".   Nu nog 27 sekonden !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Sorry Dani, nog 26 seconden te veel! Leve de Ipad!

conducteur

#95
Ga inderdaad eens moeten uitzoeken, want heb inderdaad maar +/-30 GB windows 7 & 20 Gb Programma's. Dan blijft er nog een groot stuk over van de 120 (geen 100) over. Waar die naar toe gaat.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

Citaat van: Huugooke op 26 april 2014, 18:37:29 PM
Sorry Dani, nog 26 seconden te veel! Leve de Ipad!
Appels mete peren, Hugo.
Ik wil jou wel eens een aantal dingen zien doen met je iPad die ik met m'n PC doe. 
Trouwens, je iPad staat in "stand by" mode, als je hem helemaal UIT schakelt doet hij er ook minstens 20 sekonden over.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 27 april 2014, 08:52:39 AM
Citaat van: Huugooke op 26 april 2014, 18:37:29 PM
Sorry Dani, nog 26 seconden te veel! Leve de Ipad!
Appels mete peren, Hugo.
Ik wil jou wel eens een aantal dingen zien doen met je iPad die ik met m'n PC doe. 
Trouwens, je iPad staat in "stand by" mode, als je hem helemaal UIT schakelt doet hij er ook minstens 20 sekonden over.
Klopt Dani, het was ook maar een "teaser". Als je een computer wil om enkel maar te mailen en te surfen is het volgens mij toch de betere keuze (ipv een laptop)

Havoc

CiteerGa inderdaad eens moeten uitzoeken, want heb inderdaad maar +/-30 GB windows 7 & 20 Gb Programma's. Dan blijft er nog een groot stuk over van de 120 (geen 100) over. Waar die naar toe gaat.

ebruik eens een programma zoals bvb Ga inderdaad eens moeten uitzoeken, want heb inderdaad maar +/-30 GB windows 7 & 20 Gb Programma's. Dan blijft er nog een groot stuk over van de 120 (geen 100) over. Waar die naar toe gaat. Dat laat ge grafisch zie hoeveel elke directory relatief gebruikt. Handig als je veel directories hebt, je moet niet van elk apart gaan vragen hoeveel erin zit.

CiteerKlopt Dani, het was ook maar een "teaser". Als je een computer wil om enkel maar te mailen en te surfen is het volgens mij toch de betere keuze (ipv een laptop)

Email typen op zo'n virtueel toetsenbord? En als je begint met er een echt scherm en toetsenbord aan te hangen dan is een laptop direct een stuk handiger.

Ben nu al een week verplicht om op mijn laptop te werken en typen op zo'n "chiclet" klavier vind ik al een ramp. Het is nog niet zo erg als een ZX81 maar het komt in de buurt.

Trouwens, 26 seconden is toch geen ramp. Mijn sony dvd start véél trager op. Zelf de spaarlamp doet er langer over dan dat om licht te geven.

Allé, ik ga de nieuwe ssd in mijn desktop aansluiten, kan ik teug op een serieus scherm en toetsenbord werken ipv van op die ersatz.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Heb deze morgen mijn rug(boven rug) pijn gedaan met 2 zware dozen tegelijkertijd te willen verplaatsen
 

Havoc

Tja, naar de rugschool voor leren heffen? Dat soort heffen welteverstaan :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

chiropractor Janie...

Ik ga zowat om de 5 maanden en alles wordt dan weer eens losgemaakt. De rugpijnen waar ik vóór 20 jaar veel mee gepest werd heb ik nooit meer terug gehad...

janieburton

Citaat van: Havoc op 29 april 2014, 20:11:23 PM
Tja, naar de rugschool voor leren heffen? Dat soort heffen welteverstaan :D

Citaat van: Dirky op 29 april 2014, 20:22:52 PM
chiropractor Janie...

Ik ga zowat om de 5 maanden en alles wordt dan weer eens losgemaakt. De rugpijnen waar ik vóór 20 jaar veel mee gepest werd heb ik nooit meer terug gehad...

Zal volgende keer één doos tegelijkertijd nemen.
 

Havoc

Goed begin, maar correct heffen is nog beter. Je moet je benen het werk laten doen, niet je rug. Laat zeker controleren dat je geen hernia hebt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Havoc op 30 april 2014, 21:17:42 PM
Goed begin, maar correct heffen is nog beter. Je moet je benen het werk laten doen, niet je rug. Laat zeker controleren dat je geen hernia hebt.

Zal zeker doen want ik ga zeker naar de dokter want ik voel me sinds deze namiddag niet goed en heb lichte koorts.(Zal om eerst kunnen op vrijdag wegens de feestdag)