Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Misschien raf, misschien. Ik heb ook jaren rondgelopen met nekpijn tot een dokter me alles eens op een rij gezet heeft. Diezelfde dokter heeft 2 wervels aan elkaar gezet en ik ben nog elke avond kwaad dat ik het niet 2 jaar vroeger heb laten doen. Maar we zijn nu 3 jaar verder en mijn nek begint op een vreemde manier te kraken. Dus ik denk dat eens je ermee begint je een vogel voor de kat bent en je om de x jaar terug kan voor nog een operatie.

Die heup dat is iets dat plots begonnen is vorig jaar. Ergens in september. En nu is er niets anders te doen dan vervangen. En dan volgend jaar de andere? En binnen 15 jaar opnieuw? Waarschijnlijk nog een knie tussendoor. Want van zo te lopen met een slecht gewricht of een slecht geplaats vervangstuk slijt de rest dan sneller.

Waarom? Mijn leven stelt toch niks voor. Er ligt niemand wakker of ik er ben of niet. Die familie die ik eens om de 6 maand hoor zal het worst wezen of ik er ben of niet. En de firma waar ik zit bestaat al sinds 1884 dus die zal zonder mij ook even goed verder kunnen. Ik heb echt zoiets van geef me direct een spuit en steek me onder de grond of in de oven. Geld en moeite bespaard voor iedereen. Misschien als ik de anesthesist iets toeschuif dat die mij een extra dosis geeft?

Schol. :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Ja Johan, als ik dat lees.... Heb je je codicil al opgesteld?
Straks zit er wat ernstigs loos in de bovenkamer en dan kan je niet meer om je spuit vragen...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Dat is gepland voor dit jaar Suske. Nog voor de zomer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Johan dat is dus shit meer kan ik er nie tover zeggen.
Maar familie of dat zoveel voorsteld ??? of moet voorstellen geen idee.
Ik probeer overal het goede in te zien en ik ben blij met zaken die ik nog wel kan .
We hebben zo familie die zegt om die dag zijn we er rond 10,00 uur .
Ja echt niet als die rond 13,00 uur daar zijn mag je lachen .
Dus wij zeggen nu al de laatste jaren "we zien wel wanneer je er bent noem alleen een dag ,de maand en het jaar".
Komen ze ok dan zijn ze welkom en blijven ze weg even goeie vrienden zeg maar.
Komt er iemand on aangemeld dan is het vreten wat op tafel komt anders kijken we naar wat die personen lekker vinden .
En met deze instelling kan ik verdomd goed leven hoor .
En als anderen er een probleem mee hebben tja dan hebben ze een probleem .
en een heup of knie vervangen dan denk ik "knap dat ze dat kunnen "want anders bleef je met ellende rond lopen .
En na 15 jaar dan zal er al wel iets nieuws op de markt gekomen zijn zekers .
Want er zijn tussen nu en 15 jaar later 15 keer 365 dagen waar je elke dag op een andere manier kunt komen te overleiden .

ttttttttttttttttt
Voor die ik vergeten ben want er zijn er die er van wakker liggen

Gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

#4594
3 X dedju toch!
1) Een pakje uit Belgie met deze zeldzaamheden
https://www.benl.ebay.be/itm/194882072369
dat deze week moest worden geleverd door Posteitaliana = SPOORLOOS!
2) Een pakje uit Frankrijk met lage-smeltpunt-soldeer van AMF87 dat moest worden geleverd door Postitaliana = SPOORLOOS!
3) Een redelijk zeldzaam locje van KLEIN MODELBAHN : ZINKPEST!
Dit laatste was met aan waarschijnlijk grenzende zekerheid te verwachten, maar ne mens mag tog nog hopen,nietwaar....?

Heb al betere tijden gekend!!! >:(

;)

1 kleine troost, de type 99(oud) is optisch in perfecte staat, maar ik durf hem niet laten rijden, bang dat de kracht van motor en kamwielen het chassis gaan kapot-maken, maar ik heb er toch een mooi statisch model bij...

Metpetergaathetbeter

ook met de spraaktechnologie geschreven ? :)
 

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 26 maart 2022, 16:46:22 PM
3 X dedju toch!
1) Een pakje uit Belgie met deze zeldzaamheden
https://www.benl.ebay.be/itm/194882072369
dat deze week moest worden geleverd door Posteitaliana = SPOORLOOS!
2) Een pakje uit Frankrijk met lage-smeltpunt-soldeer van AMF87 dat moest worden geleverd door Postitaliana = SPOORLOOS!
3) Een redelijk zeldzaam locje van KLEIN MODELBAHN : ZINKPEST!
Dit laatste was met aan waarschijnlijk grenzende zekerheid te verwachten, maar ne mens mag tog nog hopen,nietwaar....?

Heb al betere tijden gekend!!! >:(

;)

1 kleine troost, de type 99(oud) is optisch in perfecte staat, maar ik durf hem niet laten rijden, bang dat de kracht van motor en kamwielen het chassis gaan kapot-maken, maar ik heb er toch een mooi statisch model bij...
Niet wanhopen, ik heb al eens iets besteld UIT Italië, en dat is na een paar weken toch aangekomen  ;D
(Denk aan uw postkaartjes)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Alberke op 26 maart 2022, 17:15:01 PM
Niet wanhopen, ik heb al eens iets besteld UIT Italië, en dat is na een paar weken toch aangekomen  ;D
(Denk aan uw postkaartjes)
Mijn familie wacht nog achter de postkaart uit Rimini verzonden vandaar laat in Juli 1981  ;D ;)

Rangeerduivel

Ja maar, de afzender van het pakket uit Belgie heeft navraag gedaan bij Bpost,
het antwoord was, woensdag 23/03 is een derde afleveringspoging gedaan en mijnheer (Rudy zeker...) was opnieuw niet thuis!
Terwijl ik de ganse dag thuis op dat pakket heb zitten wachten en geen kat heb gezien, in elk geval gene met een pakketje op haar rug!
En het ergste van al, de postbode heb ik wel gesproken maar die weet van niets, en bij navraag in het postkantoor van Solto Collina vallen ze ook uit de lucht, het enige dat hen intresseert is of ik mijn covid-pas wel bij heb! ::)

;)

janieburton

#4599
Rudy,

Tranquillo; no stress Bpost is niet van de rapste maar de Italiaanse post is nog trager, je woont daar ook in een "blet"  :D
 

raf

Komaan he mannen niet zeuren ik heb ook een shit dag gehad .

De boten in orde aan het maken voor de eerste vaardag in april.
De eerste ???? alle zenders zijn hun programmatie kwijt ??? zeker gehackt door putein .

De derde boot was een roer los dus het volledige achter dek er vanaf moeten halen dus weer vast lijmen en plamuren en verf er overheen .

Dan een as uithouder los gekomen dus er helemaal uitgehaald en solderen maar
terug gemonteerd breekt de steun voor het duikroer er af .Komt zeker door de warmte van het solderen aan de andere kant ;

Op de servo alles terug aan het regelen breekt dat nylon roer heveltje af .
En na een uurtje zoeken tussen de 1000 in die emmer juist nog eentje van die maat voering .
En dan wil je gaan testen is de accu plat want ik had de zender laten op staan .
Dus doeme toch .

Groetjes raf .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Hoe kan dat nu, een loc die op zes assen contacten heeft, en toch stilvalt wegens... slecht contact.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Ja Albert hoe kan dat nu dat denk ik ook soms
Vandaag heel de dag aan het kloten met programmeren en niets wilde werken
Dan opeens een eureka ogenblikje want tijdens het opruimen had ik een kastje gevonden ;maar waar diende het nu weer juist voor.
Ok accu er aan en ha keuze "treinen - boten "
En na een 30 minuten kl**en had ik door hoe het werkte
En heb ik ook kunnen zien waar het probleem lag.
Normaal doe je het ontvanger signaal X 1,9 om een servo aan te sturen maar nu ??? niks noppes nada.
Bleek volgens het kastje dat ik het ingelezen signaal X 10 moest doen om het te laten werken .
Dus seffens verder met klooien maar wel een dag naar de maan .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

maar 't is en blijft een hobby Raf.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 28 maart 2022, 20:18:02 PM
maar 't is en blijft een hobby Raf.
Maar je wordt er niet voor betaald hé Suske! Soms heb ik daar ook vragen bij. En dat kl***n we verder....
Met vakantie voor onbepaalde duur.