Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

da's even balen natuurlijk !!!!

ALtijd op voorhand checken , maar ja, het is en blijft "schatten" of er nog voldoende over is op de rol.
Of je zou ze eens moeten wegen, natuurlijk...

Weeg een volle rol,  zoek het soortelijk gewicht op van je filament, en dan kan je berekenen hoeveel meter  filament er op de rol zit.    (vergeet niet ook een LEGE rol  te wegen en dat er van af te trekken !)

Darna kan je makkelijk de regel van 3 toepassen om ongeveer te weten hoeveel je nog ongeveer over hebt en de meeste "slicers" geven aan hoeveel meter of cm³  filament  ze denken nodig te hebben voor het stuk.

Neem echter wel altijd een marge van 15 a 20 %
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

minitreintje

Ja het zag er naar uit dat er nog meer als genoeg op zat maar verkeerd gedacht.
Het wegen is geen optie want de K8400 heeft een Bowden extruder dat is echt een minder gemakkelijk elke keer de rol er afhalen en opzetten.

groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

dani

Nondedju...  3D printje mislukt, wegens temperatuur van printbed te laag.
Halfweg het printen de boel los gekomen van de printtafel.   Dus opnieuw beginnen.  Gelukkig was ik er bij .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

een paar uur aan een printje aan het solderen en nu van de koppijn moeten stoppen
die printjes met kleine 12f629 type ic's zijn klote om af te regelen want je ziet niks waar je mee bezig bent
dus nu een tussen printje gemaakt waar ik dus een display op heb hangen en ik dus nu waardes kan aflezen en dus wel zie waar ik mee bezig ben
eens alles afgeregeld kan het er tussen uit en de ic kan dan in de plaats van de tussen stekker

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: dani op 16 november 2015, 15:27:45 PM
geen rekening houden met de waarde van een item ?

Bij "aankoop" niet, bij "verkoop"daarentegen wel.  Ik heb trouwens zijn prijzen in de winkel en op beurzen de laatste tijd zien stijgen, vooral voor "boxed" dingen in OVP.

@janie : neen ik ga hier publiekelijk geen namen noemen, het is niet omdat ik een minder positieve ervaring heb, dat anderen het ook zo ervaren.
Dat lijkt mij het verstandigste, iedereen hier in de buurt weet om wie het gaat. En hij mag dan wel opgeslagen zijn met zijn prijzen, toch is er soms weinig logica te zien op zijn site en winkel.

VB
- 2 assige liliput wagonnetjes, ze liggen er allicht al 2 jaar in de winkel, moeten €15/stuk kosten, hetzelfde voor sommige oude wagons van kleinbahn
- Gelijkaardige wagentjes van Roco kosten dan vaak minder dan €10

Of gelijke items
- Marklin M2 rijtuigen uit dezelfde reeks, ene moet er 30 kosten, andere 35 (beide gewone rijtuigen, geen stuurstand).
- Op zijn site staan geloof ik ook 2 gelijke locs zonder mankementen, den ene moet er €20 meer kosten terwijl het identieke locs zijn.

Wat hij moet leren is consistent zijn in zijn prijzen, desnoods 'n lijst bijhouden voor zichzelf en voor bepaalde producten een basisprijs hanteren en aan de hand van mankementen of eventuele extra's de verkoopprijs correcter maken.

Wat betreft zijn aankoopprijzen van zaken kan ik inkomen, ik heb daar al eens iets gewisseld voor materiaal uit de winkel, ('k was natuurlijk slim genoeg om materiaal van meer dan voldoende waarde in de plaats te nemen. :D)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

#1805
Citaat van: Stieven76 op 13 november 2015, 16:03:53 PM
Zie alleen dat je je na dat gesprek niet nog slechter voelt of meer gefrustreerd bent, om welke reden dan ook.
Ik vraag me af of je daar een deftig antwoord gaat op krijgen..

Heb deze voormiddag samen met de 2 collega's een gesprek gehad met de personeelsverantwoordelijke ivm de promotie van iemand met minder dan een jaar in dienst zijn.

Er is veel "rond de pot gedraaid" en ze "betreuren"  ::) ::) ::) ::) (denken ze dat we dat geloven) de "onhandige" opgestelde interne email en ondertussen heeft "tante nonneke" al haar contract getekend en gaat ze op 1 december de functie opnemen.

Eén van de afgewezen collega's is al aan het uitkijken naar ander werk.

Citaat van: dani op 13 november 2015, 16:56:08 PM
inderdaad....  "gedane zaken...."

En een ontwijkend antwoord hebben ze toch alitijd klaar

Bottom line : ja kan treuren om een "gemiste promotie" maar wees in de eerste polats blij dat je überhaupt nog een job hebt .

Zoals je zegt gedane zaken nemen geen keer maar ik denk dat ze dit met opzet(en zeker die email) hebben gedaan zodat er een ongenoegen wordt geschept zodat er mensen met "anciënniteit" ontslag nemen.
 
 

Ben

Heb je ook gevraagd waarom jij het niet bent geworden Janie?

Gr, Ben.

dani

Whoop whoop....    Ik hoef me al niet meer druk te maken over een eventuele promotie.
Vandaag de officiële bevestiging gekregen dat mijn job na het afronden van de outsourcing definitief overbodig is.

Rest nu enkel nog de definitieve datum te krijgen...  voorlopig is hetr  "ergens tussen mei en september volgend jaar".

En intussen zal ik me in stilte bezig houden terwijl mijn gehele wereldwijde team ontmanteld en ontslagen wordt en vervangen door Indiërs en Polen.
Meer nog, ik moet mee werken aan de overdracht, anders riskeer ik nog te worden ontslagen wegens ernstige fout / weigeren van medewerking. 
HAHAAAAA
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Ik zou voor elke stap vooruit die ge moet maken er 2 achteruit zetten, dan valt het niet zo op. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

ik ga het nemen zoals het komt, doen wat van mij gevraagd wordt  (maar den wel specifieke vragen, geen eigen initiatief meer)  en voor de rest low profile.
Een goede referentie van dit bedrijf naar de toekomst toe is me dat wel waard.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michael

Citaat van: dani op 26 november 2015, 18:04:32 PM
Whoop whoop....    Ik hoef me al niet meer druk te maken over een eventuele promotie.
Vandaag de officiële bevestiging gekregen dat mijn job na het afronden van de outsourcing definitief overbodig is.

Rest nu enkel nog de definitieve datum te krijgen...  voorlopig is hetr  "ergens tussen mei en september volgend jaar".

En intussen zal ik me in stilte bezig houden terwijl mijn gehele wereldwijde team ontmanteld en ontslagen wordt en vervangen door Indiërs en Polen.
Meer nog, ik moet mee werken aan de overdracht, anders riskeer ik nog te worden ontslagen wegens ernstige fout / weigeren van medewerking. 
HAHAAAAA

Dani ik wens je heel veel sterkte en wijsheid, zo'n traject staat mij en mijn collega's ook te wachten, reorganisatie willen ze nog voor eind dit jaar starten, ongeveer 50% van ons moet er uit....... kans van 1 op 2...
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

ach, ik heb het al meegemaakt, maar dan van de andere kant van het hek...  (ik werkte toen voor Capgemini de "overnemer")

Gewoon doen wat je moet doen, en zoals ik zei... een goeie referentie voor een nieuwe job kan soms helpen.
Ik lig er voorlopig niet van wakker.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ac h verleden jaar 5000 + man  de straat oep bij foerd maar ik ben swt met vrijstelling
die  niet zo erg je geraakt er aan gewoon

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Niet van wakker liggen is gemakkelijk gezegd, maar gedaan? Sterkte in elk geval. Een goede referentie heeft waarde maar overschat dat ook niet. Het is zeker je gezondheid niet waard.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

krispy

sterkte Dani , heb dat nieuws ook vroeger gehad ( sept 2012), waren overgenomen door Amerikanen, toen werd er beslist om de produktie van hier in belgie naar Hong-Kong over te plaatsen in mom van goedkoper en efficienter , (de it afdeling is toen naar indie over gebracht )en weg werk hier.
Hebben er kleine 16 maand gewerkt aan de overdracht die dan eindigde op 31/12/2013.
Nu bijna 2 jaar later heb ik te horen gekregen via ex-colega van een andere afdeling dat het daar in Hong-Kong nog steeds niet draait zoals het hoort , ze kunnen het daar gewoonweg niet , veel te ver verwijderd van de ontwikkeling , maarja zo een beslissing wordt niet op terug gekomen , slecht voor het imago van de leiding.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m