Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

marc goovaerts

Tja, als er iemand die soort er van kon overtuigen om eens samen op één plaats samen te komen en alleen elkaar op te blazen...
Zij hun maagden, de rest van de wereld gerust. Iedereen kontent.

dani

Gisteren een fijn staaltje van "eerlijke overnameprijzen" gezien van een persoon die miniatuurtreinen opkoopt.  Haha, ik heb eens gelachen en de boel terug in geladen, retour naar de kast.   Nog geen 25% van de waarde die je als particulier kan maken via ebay en dergelijke.

Oh boy !!!! Zo wil ik dat ook wel beginnen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

probleem opgelost en gevonden
het was de verlichting die roet in het eten gooide
hoe het kon maar er was een muntje soldeer door een krimpkousje gegaan en dat maakte sluiting met de voorste aansluiting van de boogie
en dus als de loc vooruit reed dan was er dus een zeer hoge weerstand en wilde de motor niet draaien
de ledjes die gaven wel licht dus ik dacht ok ik heb spanning dus het moet aan de motor liegen maar niets was minder waar

dus opgelost en nieuwe ledjes ineens ingebouwd dan maar en alle draden anders gelegd en nu kan dit niet meer gebeuren
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

Dani, dan moet ge daarna eens zien voor welke prijs hij dat verkoopt.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rangeerduivel

Citaat van: Johnnytrein op 15 november 2015, 11:40:10 AM
Dani, dan moet ge daarna eens zien voor welke prijs hij dat verkoopt.

Ik meen te weten,en anderen met mij,over welke "opkoper"(zonder namen te noemen uiteraard) Dani het heeft,
Dan weten wij dat hij tamelijk 'onlogische'' prijzen hanteert bij de verkoop,dus wordt het onlogische hier wel logisch... ::)
Hij houdt geen rekening met een eventuele "waarde" van een item maar werkt enkel als doorgeefluik,als hij er maar iets aan verdient.
De reden dat hij te weinig betalen wil is gewoon angst dat hij het niet kwijt zal raken!

;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 15 november 2015, 12:24:04 PM
Citaat van: Johnnytrein op 15 november 2015, 11:40:10 AM
Dani, dan moet ge daarna eens zien voor welke prijs hij dat verkoopt.

Ik meen te weten,en anderen met mij,over welke "opkoper"(zonder namen te noemen uiteraard) Dani het heeft,
Dan weten wij dat hij tamelijk 'onlogische'' prijzen hanteert bij de verkoop,dus wordt het onlogische hier wel logisch... ::)
Hij houdt geen rekening met een eventuele "waarde" van een item maar werkt enkel als doorgeefluik,als hij er maar iets aan verdient.
De reden dat hij te weinig betalen wil is gewoon angst dat hij het niet kwijt zal raken!

;)

Waarom al die geheimzinnigheid, behoed ons voor die opkoper: name him!

Een verwittigde modelspoorder telt voor twee
 

dani

geen rekening houden met de waarde van een item ?

Bij "aankoop" niet, bij "verkoop"daarentegen wel.  Ik heb trouwens zijn prijzen in de winkel en op beurzen de laatste tijd zien stijgen, vooral voor "boxed" dingen in OVP.

@janie : neen ik ga hier publiekelijk geen namen noemen, het is niet omdat ik een minder positieve ervaring heb, dat anderen het ook zo ervaren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 16 november 2015, 14:42:21 PM
Waarom al die geheimzinnigheid, behoed ons voor die opkoper: name him!

Ik zie daar het nut niet van in,
Een alleenstaand geval kan niet dienen om iemands handelszaak te bekladden,daar is meer voor nodig,
Trouwens,niemand verplichtte Dani te verkopen,en niet iedereen kan voor jou bepalen wat een item waard is,je hoort zelf te oordelen of je het voor die bepaalde prijs koopt.
''Dat is buzinez'' zou Boma zeggen!

;)

Dirky

je hebt "kopen en verkopen" en je hebt "opkopen en verkopen"....
Die eerste, daar kunnen wij zaken mee doen. Die laatste zal wel zaken doen met ons vrouwtje als wij er niet meer zijn...

In beide gevallen zullen de verkoopprijzen aardig in elkaars buurt liggen. De aankoopprijs daarentegen...

De opkoper blijft ook met veel "brol" zitten. Dat wordt dan in Duitsland vaak aangeboden als "konvolut" en daar zijn ook wel koopjes te doen.

Zaken doen kan dus op veel manieren en ook al lijkt het oneerlijk, het is het niet!


janieburton

#1794
Citaat van: Dirky op 16 november 2015, 16:03:15 PM
en je hebt "opkopen en verkopen"....

Die laatste zal wel zaken doen met ons vrouwtje als wij er niet meer zijn...

De aankoopprijs daarentegen...


Misschien luguber maar je spreekt over "ons vrouwtje" maar het is misschien beter te  spreken over de erfgenaam want indien het noodlot zwaar zou toeslaan........( het ongeval van de zanger uit Mechelen in gedachte)

Om die reden ga ik al mijn rijdend materieel(locs, rijtuigen en goederenwagons) archiveren op een zelf gemaakte A4 blad met oa. de vermelding van cat. nummer, beschrijving, aankoopprijs, eventuele 2de hands verkoopprijs, enz.... zodat er later een leidraad is om de items te verkopen op ebay of aan zo'n opkoper.

En ja men kan het ook op computer zetten maar indien men het passwoord niet weet of om één of andere redenen is de computer ook vernield is papier misschien een goed alternatief
 

Havoc

Citaat van: Dirky op 16 november 2015, 16:03:15 PM
je hebt "kopen en verkopen" en je hebt "opkopen en verkopen"....

De opkoper blijft ook met veel "brol" zitten. Dat wordt dan in Duitsland vaak aangeboden als "konvolut" en daar zijn ook wel koopjes te doen.

Die brol moet hij ook inrekenen. Op de beurzen staat hij oo niet gratis. En als hij dat niet als hobby doet maar er moet van leven dan lijkt me dat niet overdreven. Je moet niet vergeten dat je ook vraagt om direct het geld te krijgen. Je zou uiteraard ook zelf alles stuk voor stuk op Ebay of dergelijke kunnen zetten, Alles in de gaten houden, correspondentie met idiote vragen beantwoorden, achter je geld zitten, pakjes maken en versturen en hopen dat je niet in de clinch gaat met een koper omdat die niet tevreden is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: janieburton op 16 november 2015, 22:05:43 PM
Men kan het ook op computer zetten maar indien men het passwoord niet weet of om één of andere redenen is de computer ook vernield is papier misschien een goed alternatief

Ik heb inderdaad ALLES van materieel in een database zitten met de gegevens er bij, o.a. aankoop prijs, datum en plaats, alsook foto.   Een kopie van die database gaat regelmatig op een veilige plaats aan de kant, zodat er altijd iemand  bij kan die de juiste plaats kent.....

NEEN, NIET in de Cloud :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ik heb zelf plaats op telenet en daar staat dus deze file op
en mijn madam en die het nodig hebben kunnen daar altijd aan want die weten hoe en waar.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

ja, maar die "plaats op telenet" heb ik ook en daar kan bijna iedere hacker makkelijk bij.

Ik heb mijn eigen  beveiligde "plekje" op het web, dat enkel on line komt als IK dat beslis.  :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

minitreintje

Ben je aan het 3D printen en is je print bijna af en ontdek je dat de rol filament op is :S

groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino