Jarnewald - mijn 2de project

Gestart door Grote stomer, 06 februari 2014, 16:45:03 PM

Grote stomer

Luc, Michael, bedankt voor deze berekening😅

Ondertussen heb ik een nieuwe trap gemaakt en nu ben ik wel content met het resultaat😀. De treden zijn ongeveer 2 a 3mm. Met een leuning zodat men er niet kan afvallen ...


Dak en gevel zijn nu ook geweathered. Dit is het derde huisje dat ik 'verouder' en ben wel tevreden met het resultaat.  Vooral het werken met pigmentpoeders lukt beter en beter. Ook het dak vind ik goed geweathered; inspiratie opgedaan bij een msm artikel😉

Enkele foto's met het finale resultaat (wel van het seinhuis te verstaan)






En verlichting werkt nu ook


Nu gaan we verder tuinman spelen en de berg links vergroenen

Groetjes

 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chrisrail

#62
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Grote stomer

Bedankt!

Chris, daar heb je misschien wel een punt. De leuning was een secuur werkje dus ik ga dit zo laten. De krul had iets hoger gekund. Ik noem het een kleine artistieke toets voor het preiser publiekje :)
 

Grote stomer

Goede avond

De voorbije weken het linker gedeelte wat verder afgewerkt, beter gezegd wat groen aangebracht.



De wei heb ik gemaakt aan de hand van de gekende grasmatten.  Wat niveau in gebracht, groene en bruine tinten, molshopen en uiteraard wat koeien.
De rest van het gras heb ik met de grasmaster gedaan.  De grasmaster heb ik zelf gemaakt aan de hand van zo'n electrische vliegenmepper.  Maar ik ben niet zo heel tevreden van het resultaat. Ik had het gras iets meer rechtopstaand verwacht.  De grasmaster is zeker niet defect want als ik de electrische kabel tegen de grasmaster hou, geeft het een schok.  Allereerst heb ik bruine lakverf aangebracht.  Daarna met houtlijm geprobeerd maar nog geen verbetering.  Misschien gebruik ik verkeerde grasvezels?
Al bij al valt het nog mee, omdat het er wat 'wild' mocht uitzien.  Maar voor een strak gazonnetje, zal ik toch iets anders moeten vinden.





Nu ga ik wat bomen bouwen om dit deel verder af te werken

 

Grote stomer

Voila, na een namiddagje frullen en in de vingers prikken ...
De ruwbouw van de boom 😊



Hopelijk komende week wat tijd vinden om schors aan te brengen en al wat op kleur brengen

Groetjes
 

Grote stomer

Goeie morgend

We hebben de boom al een eerste kleur gegeven, op basis van bruine muurverf, houtlijm en zand.  Dit om een beetje textuur aan de boom te geven.  Daarna nog wat fijn zand verstrooid. Strakjes definitieve kleur geven en dan de blaadjes erop strooien



Ondertussen ook al prikkeldraad gespannen zodat de gevlekte viervoeters niet wegkunnen. Hiervoor heb ik houte takjes gebruikt en plasticcard profieltjes.





Groetjes
 

Grote stomer

Goede middag

Na spoor 0 'ontdekt' te hebben, de voorbije weken de tijd gevonden om deze baan verder af te werken. Er moest voornamelijk nog wat scenery (vooral bomen) gemaakt worden en een deel van het rollend materieel geweatherd worden.

Deze baan is nu volledig af. Omdat ik iets in Spoor 0 ga doen en niet voldoende ruimte heb, doe ik deze baan weg.

Hieronder nog de laatste sfeerfoto's

De hele baan in panoramafoto



 

Grote stomer

 

Ronald

Spoor 0... ik weet 't, is fascinerend. Met deze baan heb je veel ervaring opgedaan en dat is goed, zo kun je met een gerust hart over naar 0 en daar iets moois mee gaan doen.

Succes! 8)

Grote stomer

Bedankt Ronald
En helemaal mee evens  :)

De laatste sfeerfoto's









 

Metpetergaathetbeter

je gaat je nickname dan moeten veranderen in  heel Grote Stomer ! ;D ;) Succes met de verkoop ! ;)

Gerolf

Citaat van: Grote stomer op 11 december 2016, 12:02:05 PM
Deze baan is nu volledig af. Omdat ik iets in Spoor 0 ga doen en niet voldoende ruimte heb, doe ik deze baan weg.

Negeer mijn opmerking in je "te koop" dan maar  :-[  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Grote stomer

Bedankt Peter
En Gerolf, ik noem het een modelspoorhobby-verruiming  :D