Houtworm in onderplaat treindorp?

Gestart door Locojam, 03 februari 2014, 10:33:44 AM

janieburton

Gebruiken ze soms niet rook om bepaalde insecten dood te krijgen, dacht dat ze in Noord Amerika(Canada en de USA) deze methode gebruiken
 

philippe_007

Er zijn hier heel veel ideeën gemeld,
van goedkoopt tot heel duur...
Persoonlijk zou ik beginnen met een standaard product te kopen (vb HG zoals hier vermeld), voor nog geen 10€ ben je gesteld.
Je behandeld het hout waar mogelijk en wacht het resultaat af.

Is het OK, dan ben je er goedkoop van af.
Is het niet OK, dan kan je verder kijken naar andere profecionele producten, of profecionele hulp inroepen, maar dat zijn de dure oplossingen en volgens mij de laatste dat je doet.

Het is natuurlijk maar mijn gedacht.

Huugooke

Citaat van: janieburton op 09 februari 2014, 22:21:11 PM
Gebruiken ze soms niet rook om bepaalde insecten dood te krijgen, dacht dat ze in Noord Amerika(Canada en de USA) deze methode gebruiken
Vanwege het intensief gebruik van hout in de bouw aldaar, pakt men de dingen daar wel anders aan!
In sommige gevallen wordt het hele huis ingepakt en voor een ganse week of meer volgespoten.

De vraag die men hier niet stelt is: waar komt het beestje vandaan. Ik ben ooit op een zolder geweest van een vrij oud huis waar de balken bijna tot spons herleid waren.

Alain

Wacht al een paar dagen op verdere uitleg van James, maar is volgens al opgegeten van die kleine beestjes. ;D

Herwig

James = opgegeten?         Niks daarvan:  eerder totaal van de kaart, door een combinatie van bovenvermelde adembenemende productjes...

SuSke

om van de geestverruimende invloeden nog maar te zwijgen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

James heeft de vraag op 3 februari geplaatst. Sindsdien heeft hij zich niet meer ingelogd...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Dan toch "famous last words" voor hij ten onder ging (dak ingestort, ...) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

Is een minimum aan ongerustheid dan misschien gepast ?

Gerolf

Of hij is gaan lopen door de veelheid aan (radicale) suggesties
We zullen maar even afwachten, zeker?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

Als de vraagsteller al die producten tezamen, in één koop, ergens bij een drogisterij heeft aangeschaft, werd hij misschien prompt gearresteerd, wegens vermeende terroristische plannen ?

janieburton

Citaat van: Herwig op 11 februari 2014, 18:54:40 PM
Als de vraagsteller al die producten tezamen, in één koop, ergens bij een drogisterij heeft aangeschaft, werd hij misschien prompt gearresteerd, wegens vermeende terroristische plannen ?

:D :D :D
 

Huugooke

Die mens zal toch geen houten been hebben zeker? Of erger....  ;D