Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

B Models 2014

Gestart door Sicco, 29 januari 2014, 15:20:11 PM

mark7758

Hier is ook intresse. (Erg veel zelfs.) 8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Het is niet in samenwerking met LS-Models, maar ook geen Budget-Line.
Morgen hebben we een afspraak en dan ga ik eens naar de prijzen informeren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Nu ik ook Belgisch ga zie'k dat ook wel zitten... ;)

Sicco

Citaat van: doomslu op 29 januari 2014, 18:27:28 PM
Het is niet in samenwerking met LS-Models, maar ook geen Budget-Line.
Morgen hebben we een afspraak en dan ga ik eens naar de prijzen informeren.

Dat is grappig, want ik dacht dat die samenwerking nu precies wat het verschil was tussen B Models (gemaakt door Modern Gala) en Van Biervliet (nen andere Chinese firma)
We zullen wel zien.... doe mij er maar 2, of drie,....  8)

Binco

Citaat van: Sicco op 29 januari 2014, 18:46:00 PM
... want ik dacht dat die samenwerking nu precies wat het verschil was tussen B Models (gemaakt door Modern Gala) en Van Biervliet (nen andere Chinese firma)
...

Het is andersom denk ik Sicco.
Van Biervliet = reeks 60, reeks 60 Proto,reeks 23, ... -> Modern Gala
B Models = reeks 55, reeks 57 -> nen andere Chinees  ;D


Sicco

Je hebt gelijk, ik vergis me!

doomslu

En de Budget-Line is Van Biervliet, met nog een andere Chinees!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brossel

Yes...dit is pas goed nieuws!

Kan ik tzt op mijn modelbaantje tenminste de buurtgoederentreinen in stijl rijden:
- eentje gereden door zo'n 91-er met een lange sleep beladen houtwagons;
- en een andere door een stoere AFB en zeg twee E-tjes ofzo :-)
Tis dan net als in de Ardennen...

Doe mij in ieder geval ook maar een of twee 91-ers in Z-livrei, dan nog eentje met een verlengd chassis.
En industriële versies in de kleurtjes van de regenboog; nen blauwe, een gele, een oranje....  :-)

Top nieuws B-Models!

En bewijs LSM maar dat er weldegelijk een markt is voor HLR!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Peter

CiteerEen 91 van Goover? Had ik nog nooit van gehoord

Sicco,

Blikbaar is iedereen het hier al vergeten, maar slechts een paar maand geleden stond hier nog op het forum dat David 5 (VIJF) handmonsters (bouwsets) aan verschillende forumleden had gegeven om de bouw enz. te testen. War er met die testen gebeurt is weet ik niet.
Toen ik toevallig David vorige week vroeg wat er met de 91 modellen was (hij is momenteel in China) antwoorde hij me dat die voorlopig 'on hold' staat.
Met vriendelijke groeten
Peter

mnieuwlaet

de testmodellen van goover zijn nog 'niet' aangekomen. vond het een super project . ik hoop dat b-models dat aan betaalbare prijs kan uitbrengen. want de verkoop zal nogal een trein   ;) gaan!

Ralf Wittkamp

Hallo.
Der belgische Händler Van Biervliet war in diesem Jahr das erste Mal in Nürnberg.

Er hat dort unter anderem seine eigenen NOHAB in H0 vorgestellt.

Hier erst mal ein Scan von dem Flyer. Die Bilder der ersten Handmuster kommen am Donnerstag Nachmittag in diesen Beitrag und in meinen Messebericht.

mfG
Ralf Wittkamp

http://imageshack.com/a/img20/5508/ajcq.jpg
http://imageshack.com/a/img39/791/1g7v.jpg
 

Sicco

#26
Goed, dus de AFB in Budget Line en de 91 plus de tremels van B Models. Veel goed nieuws. VBV luistert duidelijk goed naar de markt, want brengt twee modellen uit die er nog niet (echt) zijn en waar grote vraag naar is. Alleen de bolle neus is dus en uitzondering/verrassing, al is er zeker vraag naar een correcte versie voor tijdperk IV en vooral naar de reguliere kleurvarianten die Roco oversloeg, maar eerder is het onverwacht.

Over de 91 en de AFB is al veel gezegd  ;D Laten we de tremels niet vergeten! Een hele goede keus voor deze zo algemene wagen in België, al is de geschiedenis natuurlijk een beetje vreemd: een nieuwe Belgische modelspoorfirma brengt als eerste deze wagen uit, maar alleen in Franse versie. Jocadis moet eraan te pas komen om toch de identieke NMBS-versie op de markt te brengen in twee nummers, want zelf willen ze het niet en zelfs als het niet zo goed gaat met dat bedrijf (en je met een bestaand model een hoop inkomsten kunt genereren door er alleen maar een ander nummer op te zetten) weigeren ze gewoon hun eigen markt te bedienen. Wat mij betreft één van de meest merkwaardige verhalen van de Belgische modelspoormarkt van het laatste decennium. Goed dat VBV in dat gat springt, als gezegd is die wagen overal in te zetten voor Dienst Baan en later Infrabel-treinen: in lange slepen om de steentjes op te halen of bij grote werken, maar ook met één of een paar wagens naar kleinere werken. Achter een 91 bijvoorbeeld, of een 82/84/73  ;) ;D

Peter

Toch wat ontgoocheld: Geen reeks 59/type 201, maar wat niet is kan nog komen hé.
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

He he We willen ook nog wat voor volgend jaar hebben om naar uit te kijken. 8)
Denk je ook aan mijn giro rekening? :-[
- NMBS 91, NMBS 52,53,54, CFL 1800 diverse wagons.
Het moet wel betaalbaar blijven. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Doornroosje

Een BR91 van NMBS? Ik heb nog geen 91, maar ik kan deze misschien wel gebruiken en omkleuren naar KPEV stijl.