Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LSM 2014

Gestart door wisselstromer, 28 januari 2014, 09:57:48 AM

Sicco

Nee Luc wat zeg je nu, dat kan niet hoor  ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 29 januari 2014, 18:29:34 PM
Ik kan me vergissen hoor, dat geef ik grif toe.

Luc, volgens mij toon jij ook niet het achterse van je tong, er dient ook nog altijd nieuws voor de website en MSM te zijn !  :-X :-\ zeg maar primeurs !

Groeten Peter ;)

PS de laatste keren dat ik Jocadis sprak vertelde hij al dat hij bezig was met een nieuwe 90/91

Sicco

Helaas werkt dat al enige jaren niet meer zo, hoe wil je primeurs in tijdschriften hebben als iedereen met z'n telefoon de nieuwigheden binnen 5 seconden online heeft staan? Daarboven is er om dezelfde reden ook echt geen enkele meerwaarde om primeurs überhaupt te willen hebben in een tijdschrift.

En inderdaad, de laatste keer dat ik André nog gesproken had ging het over de 91, maar dat was toen echt een lange-termijn project. Leuk dat het nieuw leven in is geblazen.

Metpetergaathetbeter

Sicco dan ken jij onze Luc niet goed  ;D
Groeten Peter ;)

Sicco

Als Luc het voor elkaar krijgt een primeur in het blad te krijgen wat nog nergens bekend is, kom ik er hier publiekelijk op terug  ;D ;D

doomslu

Vorig jaar is ons dat gelukt, maar deze keer geven we al meteen alles bloot!
In het blad geven we dan wel wat randinformatie en goede foto's, dat is ook wat.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Absoluut weer (en ik refereer daarbij ook nog even aan m'n laatste PM  ::) )

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 29 januari 2014, 19:39:55 PM
we al meteen alles bloot

Is dit niet tegen de forumregels, er lezen ook jonge lezers mee, he Luc je op deze publiekelijke manier outen !
Man...man...miserie..waar moet dat heen ?  ;D

Groeten Peter ;)

itchy

#38
Citaat van: Brossel op 29 januari 2014, 14:28:28 PM
En laten we eerlijk zijn: eenieder die denkt zonder een HLR 73/74/82 of 84 een modelbaan naar Belgisch voorbeeld uit de jaren '60 tot en met zeg 2010 te kunnen realiseren heeft van het grootbedrijf niets begrepen...
Groetjes Davy
Niks aan toe te voegen  8)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ems

Citaat van: Brossel op 29 januari 2014, 14:28:28 PM
Citaat van: doomslu op 29 januari 2014, 13:53:22 PM
Commercieel veel minder riskant dan een rangeerloc waarop een beperkt aantal mensen zit te wachten.
Laat ons wel wezen, rangeerlocs zijn niet echt populair bij de doorsnee modelspoorder. Jammer, maar helaas.  :(

Met alle respect, maar een dergelijk stelling lijkt me niet gestoeld op enige vorm van (statistisch verantwoord) onderzoek.
Ik betwijfel die stelling dan ook ten zeerste!

Juist voor een tijdschrift als MSM lijkt het me de uitdaging om:
- de Belgische modelspoorder te enthousiasmeren over de mogelijkheden van een HLR 73/74/82 en 84 en zo markt te creëren;
- bij fabrikanten aan te dringen op het realiseren van ontbrekende items die onmisbaar zijn voor een modelbaan naar Belgisch voorbeeld.

En laten we eerlijk zijn: eenieder die denkt zonder een HLR 73/74/82 of 84 een modelbaan naar Belgisch voorbeeld uit de jaren '60 tot en met zeg 2010 te kunnen realiseren heeft van het grootbedrijf niets begrepen...

Dat terwijl op vele modelbanen een stam M4 rijtuigen best misbaar is...sterker veelal helemaal niets te zoeken heeft.
Bovendien is de M4 al uitgegeven geweest.

En ja...ook ik wil best graag een stammetje bordeaux rode M4 rijtuigen, niks mis mee dat die uitkomen, maar nog liever zie ik een aantal HLR in modelbaan anders dan de te beperkt inzetbare HLR80!

Groetjes Davy
Ik ben het voor de volle 100% met Davy eens!
De opvolger van de reeks 73/74/82, de reeks 77/78, is toch ook in grote getalen over de toonbank gegaan?
Dus kom maar op met die rangeerkarren!  ;)
Groet, Edwin

DDG

Mijn eerste locje die ik kocht op m'n tiende was ook een rangeerkarretje. Dat geeft veel speelmogelijkheden!!! Om wat jeugd aan te trekken voor onze hobby vind ik dat een goed idee! Persoonlijk mis ik ook nog wel wat rangeerdieseltjes. Laat ze dus maar komen ;)!
Ik rij 2-rail en bijna uitsluitend Belgisch diesel en elektrisch. Baan in opbouw maar geen landschap.

ward

Wat me even opviel.. (bij de foto's van de Nürnberg messe 2014)
Bij de aankondigingen van LS Models (tijdperk VI) staat de hle 2760.
Deze is niet uitgerust met een automatische GF koppeling, terwijl deze wel zo rondrijdt nu.
Tevens zijn ondertussen op alle 27's de 3 CDE kabels (de 3 linkse dikke kabels) allemaal vervangen door
een dikkere sono kabel, maar op het getoonde model zijn deze wel nog aanwezig..
Niet helemaal tijdperk VI dan? Want tijdperk VI was toch het meest hedendaagse of vergis ik me hierin?

Even ter illustratie: de 2760 met GF:
http://www.flickr.com/photos/48132085@N08/4586706600/in/photolist-7Zj55h-7UNfzT

HLE 27 zonder GF:
http://www.flickr.com/photos/59332581@N03/12181331076/in/photolist-jyqvkA-jvFYyv-jvJ4g1-juUEYv-jutxLL-jtpWbY-jrRquV-jhuzgN-jhudhH-j5CWUq-iFRf6G-is36oW-hSBpng-hSzYV2-hSzChb-hQUi5g-hQTbT8-hQThaG-gAf37g-ginFm4-fQQtQg-fQQtSv-fLFfzf-fLFfuW-fzpNH4-ftFyuH-f3Js6P-jhsGpa-hX4Fko-hFqGHi-hyToP9-hn1Nwi-h62Z5L-gRW9BJ-gDCYuL-gBSKGV-gB17cK-gAfwsV-gAf3Vy-gna1ra-ggY57w-g6eaJQ-g6dPZg-fUTxhp-fUTAGb-fUUA5E-fCVoen-fCoviZ-fBqWAj-fuogDf-fp8D2M

HLE 27, nog met de CDE kabels, zonder MUX:
http://www.flickr.com/photos/42727718@N04/5207598440/in/photolist-8WbiA1-8KfZs7-8K3uwn-7Zj55h-7UNfzT


Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Marijn

Ward, waar heb je die foto's gevonden? Ben wel eens benieuwd.

ward

Citaat van: Marijn op 01 februari 2014, 13:51:43 PM
Ward, waar heb je die foto's gevonden? Ben wel eens benieuwd.

Foto's zijn gevonden via de website www.flickr.com
Heb ze hier niet geplaatst daar ze niet door mij genomen zijn..
Gemakkelijke zoekfunctie en een enorm aanbod foto's  ;)
(en met beetje geluk staat de opnamedatum / locatie erbij..)

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

itchy

Citaat van: ward op 01 februari 2014, 13:42:35 PM
Wat me even opviel.. (bij de foto's van de Nürnberg messe 2014)
Bij de aankondigingen van LS Models (tijdperk VI) staat de hle 2760.
Deze is niet uitgerust met een automatische GF koppeling, terwijl deze wel zo rondrijdt nu.
Tevens zijn ondertussen op alle 27's de 3 CDE kabels (de 3 linkse dikke kabels) allemaal vervangen door
een dikkere sono kabel, maar op het getoonde model zijn deze wel nog aanwezig..
Niet helemaal tijdperk VI dan? Want tijdperk VI was toch het meest hedendaagse of vergis ik me hierin?
Mvg,
Ward
De 2760 is aangekondigd in TP V (in de catalogus van LSM staat het toch zo, met de vermelding "bleu, ligne jaune, 2e série, version actuelle, Kinkempois (2760)". Version actuelle is natuurlijk al achterhaald (dat komt ervan als je zolang wacht met uitleveren nadat je hebt aangekondigd).

Overzichtje van de nog uit te leveren HLE 27:
12059   27 = MUX (set) -- bleu, ligne jaune, attelage automatique, 2e série (2753) -- Vb
12061   27 = -- bleu, ligne jaune, 1ère série, version actuelle, Kinkempois (2729) -- V
12062   27 = -- bleu, ligne jaune, 1ère série, avec airco, Magelan (2718) -- V-VI
12065   27 = -- bleu, ligne jaune, 2e série, version actuelle, Kinkempois (2760) -- V
12067   27 = MUX -- bleu, ligne jaune, MUX, sans attelage automatique, logo Magelan (2736) -- Vb-VI
12070   27 = MUX -- bleu, ligne jaune, MUX, attelage automatique (2742)   Vb

Zo stond het op de LSM site (die nu blijkbaar plat ligt)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail