Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rangeren met stoom

Gestart door Rangeerduivel, 31 december 2013, 15:50:48 PM

OlivierV

Rudy, als je zo'n depot wil maken, kan je dat dan niet koppelen aan je huidige baan?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

We zullen wel zien,als ik een streep trek op de vloer die de Belgisch/Duitse grens voorstelt kan het altijd...! ;D

OlivierV

Of onder het motto "museumdepot" dan kan je er eigenlijk alles van locs op kwijt en heb je wat ruimte op je baan. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Je zal nog eens moeten langs komen met een paar "tips" voor uitbreiding sporenplan,want het zal stilaan weer allemaal volzet geraken!
Ik kan nl geen loc's in de kast zien staan... >:(

;)

OlivierV

#19
Komt in orde, afspraken kunnen gemaakt worden vanaf zaterdag 1 februari indien ik niet bezet ben voor andere doeleinden! (of nu donderdag kan ik ook wel even binnen wippen in de namiddag na individueel labo elektriciteit).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

De koffie staat klaar,en de Bokma koud!

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 07 januari 2014, 16:41:08 PM
De koffie staat klaar,en de Bokma koud!

;)

die drinkt toch alleen maar Duvel
Groeten Peter ;)

krisds

Als je effectief een realistisch groter stoomdepot wil zal je wat dingen moeten laten vallen of laten gebeuren in een "fiddle yard". Ik denk dan aan het depot zelf of een stukje wisselstraat...Enig idee van de afmetingen waarop je iets wil plannen? Natuurlijk gaat er niets boven een persoonlijke planning assistent. succes alleszins.

Rangeerduivel

Citaat van: krisds op 08 januari 2014, 22:53:09 PMIk denk dan aan het depot zelf of een stukje wisselstraat...Enig idee van de afmetingen waarop je iets wil plannen?

Qua lengte moet ik niet direkt panikeren,in de breedte ben ik eerder beperkt,
Ik heb mogelijkheid van een oppervlakte van 450x40 cm te benutten
Mijn draaischijf(woodland scenics) heeft 32cm doorsnede,dus halfmaanvormige locloods zal moeilijk worden....

;)

krisds

Ik denk dat je misschien wat inspiratie kan halen uit enkele kleinere Belgische depots, zoals de (vroegere) situatie in leuven bijvoorbeeld, waarbij de draaischijf alleen gebruikt werd om de locomotief met de neus in de goede richting te zetten, veilig uit de weg voor het andere verkeer van/naar de locloods.
Eventueel als je op die ruimte veel materiaal wil opstellen kan je achter je eerste depot nog een tweede kleinere loods of opstelterrein plaatsen met eigen wissels, maar die ook gebruik maken van dezelfde installaties en draaischijf . Ik vind niet direct een duidelijk plaatje om mijn uitleg te illustreren, misschien kan iemand anders een beetje aanvullen. :)

OlivierV

Ik blijf het toch een beetje gek vinden een diorama boven je huidige baan. Eerder zou ik zoals reeds meermaals gezegd herbeginnen, direct een schone bezigheid. Depot eraan koppelen en in het plan implementeren.

O ja, ik riskeer het mij graag meermaals omver geschoten te worden al zal daar iemand niet zo blij mee zijn. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 12 januari 2014, 00:15:32 AM


O ja, ik riskeer het mij graag meermaals omver geschoten te worden al zal daar iemand niet zo blij mee zijn. ;)

van de Rudy dat geloof ik niet, misschien dat hij U een aantal keren niet zou komen halen om naar de club rijden, ja maar U doodschieten ?

Groeten Peter ;)

PS maar een bombeerd euh sorry gebombardeerd station blijft een mogelijkheid ! ;D

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 januari 2014, 11:04:48 AM
Citaat van: OlivierV op 12 januari 2014, 00:15:32 AM


O ja, ik riskeer het mij graag meermaals omver geschoten te worden al zal daar iemand niet zo blij mee zijn. ;)

van de Rudy dat geloof ik niet, misschien dat hij U een aantal keren niet zou komen halen om naar de club rijden, ja maar U doodschieten ?

Groeten Peter ;)

PS maar een bombeerd euh sorry gebombardeerd station blijft een mogelijkheid ! ;D
Dat niet naar de club komen is geen ramp, zeker nu niet, donderdag mijn eerste examen dus... :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ik moet inderdaad toegeven dat ik hem bedreigd heb met een geweer,toen hij voorstelde om mijn baan af te breken en volledig vanop 0 te herbeginnen...je zou al voor minder! :D :D :D

;)

Stieven76

Als je zo'n locdepot wil bijmaken is het misschien toch wel niet zo'n slecht idee van Olivier.  ;D  Je hebt er de plaats voor, je kan er wel iets moois van maken.  ;)