Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

welke decoder

Gestart door Thommy, 28 december 2013, 10:47:10 AM

Thommy

vermits ik ff door het bos de bomen niet meer zie..

trix HLD205

welke decoder kan ik daarin zetten? Of past iedere decoder of hoort daar een "speciale" in voor Marklin?
Greetz

Thommy

OlivierV

Je bedoelt het type 205?

In principe past elke decoder daar in hoor. Neem gewoon een 8-pin variant van eender welk merk... ;)
'k Heb hier zelf vooral ESU V3 en V4 decoders, maar een Lenz en een Uhlenbrock leveren hier ook prima resultaten.

Wel is het zo dat je de loc en decoder wat zal moeten afregelen, maar dat is normaal.

Bij die lokpilot 4's van esu is dat wel handig. CV54 op 0 zetten, naar rijmodus gaan, op F1 duwen, je loc schiet vooruit en de motorinstellingen zijn aangepast. Vervolgens pas ik nog even maximumsnelheid, gemiddelde snelheid en afrem -en optrek aan en dan is mijn locje meestal goed afgeregeld (toch wat digitale rijeigenschappen betreft).

Of andere fabrikanten ook zo'n truukje hebben voor de motorinstellingen dat weet ik niet.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ik heb dezelfde loc ook uitgerust met een esu decoder,en op het Trix-rijgeluid na doet hij het voortreffelijk.
Wel effe er bij vermelden dat het een oud type Trix betreft,die geen 8pin stekker heeft en ook geen rode sluitlichten standaard.

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 28 december 2013, 16:39:15 PM
Ik heb dezelfde loc ook uitgerust met een esu decoder,en op het Trix-rijgeluid na doet hij het voortreffelijk.
Wel effe er bij vermelden dat het een oud type Trix betreft,die geen 8pin stekker heeft en ook geen rode sluitlichten standaard.

;)
Handig zijn lost veel op. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 28 december 2013, 16:39:15 PM
Ik heb dezelfde loc ook uitgerust met een esu decoder,en op het Trix-rijgeluid na doet hij het voortreffelijk.
Wel effe er bij vermelden dat het een oud type Trix betreft,die geen 8pin stekker heeft en ook geen rode sluitlichten standaard.

;)

mijne heeft de stekker wel al zitten  ;) Maar vreesde even dat zo'n trix de specifieke "marklin" decoders moest hebben
Greetz

Thommy

OlivierV

Citaat van: Thommy op 28 december 2013, 20:06:46 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 28 december 2013, 16:39:15 PM
Ik heb dezelfde loc ook uitgerust met een esu decoder,en op het Trix-rijgeluid na doet hij het voortreffelijk.
Wel effe er bij vermelden dat het een oud type Trix betreft,die geen 8pin stekker heeft en ook geen rode sluitlichten standaard.

;)

mijne heeft de stekker wel al zitten  ;) Maar vreesde even dat zo'n trix de specifieke "marklin" decoders moest hebben
Soms valt het voor dat Trix locs inderdaad een permanentmagneet nodig hebben, maar bij deze loc is het blijkbaar niet het geval. ;)

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 28 december 2013, 12:09:31 PM
Je bedoelt het type 205?

In principe past elke decoder daar in hoor. Neem gewoon een 8-pin variant van eender welk merk... ;)
'k Heb hier zelf vooral ESU V3 en V4 decoders, maar een Lenz en een Uhlenbrock leveren hier ook prima resultaten.

Wel is het zo dat je de loc en decoder wat zal moeten afregelen, maar dat is normaal.

Bij die lokpilot 4's van esu is dat wel handig. CV54 op 0 zetten, naar rijmodus gaan, op F1 duwen, je loc schiet vooruit en de motorinstellingen zijn aangepast. Vervolgens pas ik nog even maximumsnelheid, gemiddelde snelheid en afrem -en optrek aan en dan is mijn locje meestal goed afgeregeld (toch wat digitale rijeigenschappen betreft).

Of andere fabrikanten ook zo'n truukje hebben voor de motorinstellingen dat weet ik niet.

Groet,
Olivier

Zou Zimo dit trucje, met CV54; hebben?
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 29 december 2013, 17:15:57 PM
Citaat van: OlivierV op 28 december 2013, 12:09:31 PM
Je bedoelt het type 205?

In principe past elke decoder daar in hoor. Neem gewoon een 8-pin variant van eender welk merk... ;)
'k Heb hier zelf vooral ESU V3 en V4 decoders, maar een Lenz en een Uhlenbrock leveren hier ook prima resultaten.

Wel is het zo dat je de loc en decoder wat zal moeten afregelen, maar dat is normaal.

Bij die lokpilot 4's van esu is dat wel handig. CV54 op 0 zetten, naar rijmodus gaan, op F1 duwen, je loc schiet vooruit en de motorinstellingen zijn aangepast. Vervolgens pas ik nog even maximumsnelheid, gemiddelde snelheid en afrem -en optrek aan en dan is mijn locje meestal goed afgeregeld (toch wat digitale rijeigenschappen betreft).

Of andere fabrikanten ook zo'n truukje hebben voor de motorinstellingen dat weet ik niet.

Groet,
Olivier

Zou Zimo dit trucje, met CV54; hebben?
Weten doe ik het alvast niet, ik laat het antwoord hierover open aan mensen die ervaring hebben met Zimo decoders. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PietB

Citaat van: janieburton op 29 december 2013, 17:15:57 PM
Zou Zimo dit trucje, met CV54; hebben?
Neen dit is alleen een feature in de Lopi 4.0 en dan ook nog met de laaste firmware versies 4.2 en later.

grt Piet.

SuSke

Citaat van: OlivierV op 28 december 2013, 12:09:31 PM
...Bij die lokpilot 4's van esu is dat wel handig. CV54 op 0 zetten, naar rijmodus gaan, op F1 duwen, je loc schiet vooruit en de motorinstellingen zijn aangepast. Vervolgens pas ik nog even maximumsnelheid, gemiddelde snelheid en afrem -en optrek aan en dan is mijn locje meestal goed afgeregeld (toch wat digitale rijeigenschappen betreft).
...

En over welke afstand "schiet" je loc dan vooruit ??  8)
Is maar dat ie stopt voor het einde van de tafel  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 29 december 2013, 18:24:03 PM
Citaat van: OlivierV op 28 december 2013, 12:09:31 PM
...Bij die lokpilot 4's van esu is dat wel handig. CV54 op 0 zetten, naar rijmodus gaan, op F1 duwen, je loc schiet vooruit en de motorinstellingen zijn aangepast. Vervolgens pas ik nog even maximumsnelheid, gemiddelde snelheid en afrem -en optrek aan en dan is mijn locje meestal goed afgeregeld (toch wat digitale rijeigenschappen betreft).
...

En over welke afstand "schiet" je loc dan vooruit ??  8)
Is maar dat ie stopt voor het einde van de tafel  ;)
Meestal vooruit, maar soms ook achteruit, 'k doe dat altijd op een ovaaltje, kwestie van op zeker te spelen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

reken toch maar op minstens een meter to anderhalve meter !  (better safe than sorry  regel toepassen zegt :  2 meter spoor zou voldoende moeten zijn)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 30 december 2013, 10:04:15 AM
reken toch maar op minstens een meter to anderhalve meter !  (better safe than sorry  regel toepassen zegt :  2 meter spoor zou voldoende moeten zijn)
4 Meter eh, als ge hem in het midden zet zijt ge zeker dat hij er niet afvliegt. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke


OlivierV

Citaat van: Huugooke op 30 december 2013, 13:04:38 PM
En op een rollenbank?
Ja dan kan hij niet wegvliegen maar blijft hij ter plekke stilstaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan