Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ook bij Roco kiezen voor een nieuw model...

Gestart door eve, 20 december 2013, 09:26:31 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 20 december 2013, 20:42:12 PM
En hoeveel wordt tegenwoordig betaald voor zo'n model van Lima?

schiet mij nu niet dood als ik verkeerd ben maar die grijze ging 150 euro maar echt zeker ben ik niet, in het verleden had ik er zo één en heb die verkocht voor ongeveer wat ik er vroeger voor betaalde ik dacht 75 euro !

groeten Peter ;)


janieburton

Ok hij was niet slecht maar het kon beter.

Citaat van: doomslu op 20 december 2013, 14:55:11 PM
Ik denk dat ze bij Roco en Fleischmann zeker geen Belgische modellen bedoelen met deze rondvraag.

Als jullie voorstellen hebben denk ik eerder dat we moeten denken aan een heruitgave en/of nieuw nummer van een bestaand model...

Zoals droomslu vermeld hierboven moeten we denken in die richting, heruitgave.

De Zwitsers zal het volgens mij worden, Duits en Oostenrijks
 

ems

Ik had graag een groene reeks 52/53 (met enkele groene streep) ingevuld, maar op de een of andere manier kan ik het bericht niet "speichern". Zijn er meer die daar last van hebben?
Groet, Edwin

oebr

Citaat van: doomslu op 20 december 2013, 14:55:11 PM
Opgelet, alvorens met gekke voorstellen te komen, hou er rekening mee dat ze niets aanvangen als ze niet zeker zijn van een minimum afname van 3.000 stuks voor een loc...  :o

tiens, daar waren ze vroeger dan precies wel soepeler in. Heb ooit (in de Salzburgse periode wel) de 1603 'aangevraagd' en die mens was meteen heel enthousiast. Op basis van enkele foto's en een korte motivatie, nooit enige vraag over aantallen gekregen. Het ging natuurlijk over een kleurenvariant van de Belgische versie, niet over een andere moule.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

doomslu

Citaat van: oebr op 23 december 2013, 01:30:08 AM
Citaat van: doomslu op 20 december 2013, 14:55:11 PM
Opgelet, alvorens met gekke voorstellen te komen, hou er rekening mee dat ze niets aanvangen als ze niet zeker zijn van een minimum afname van 3.000 stuks voor een loc...  :o

tiens, daar waren ze vroeger dan precies wel soepeler in. Heb ooit (in de Salzburgse periode wel) de 1603 'aangevraagd' en die mens was meteen heel enthousiast. Op basis van enkele foto's en een korte motivatie, nooit enige vraag over aantallen gekregen. Het ging natuurlijk over een kleurenvariant van de Belgische versie, niet over een andere moule.
We hebben het hier wel over een echt nieuw model, dus volledig nieuwe constructie.
Een nieuwe livrei zal makkelijker gaan, denk ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

#20
Citaat van: ems op 22 december 2013, 23:16:14 PM
Ik had graag een groene reeks 52/53 (met enkele groene streep) ingevuld, maar op de een of andere manier kan ik het bericht niet "speichern". Zijn er meer die daar last van hebben?
Iets wat ik ook wel zie zitten, al hoeft het niet per sé in 2014, mag ook nog wat later zijn...

En direct mogelijkheid tot verschillende nummervarianten in reeks 52/53/54, maar ook tp III met 202, 203 en 204 (alhoewel er reeds een 204 met enkele streep is, doch deze heeft geen gevleugeld wiel op de neus zoals bij sommige locs het geval geweest is).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

Dat idee is al 4 jaar gemeld bij Roco. Maar ik zal het weer bij de heren melden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ems

Heel goed Mark! De groene versie met enkele gele bies is volgens mij het meest gewilde model.
Ze hadden deze beter uit kunnen brengen ipv een "vlottende cabine" met een niet zo handig gekozen nummer in een startset die nu alweer gedumpt wordt....maar in 2014 kunnen ze dat nog goed maken ;-)
Groet, Edwin

janieburton

Citaat van: mark7758 op 23 december 2013, 10:35:59 AM
Dat idee is al 4 jaar gemeld bij Roco. Maar ik zal het weer bij de heren melden.

Ik ben misschien naief maar ik denk dat deze bevraging gewoon is om ons zand in de ogen te strooien en te sussen.

Die "heren" doen wat ze willen daar en denken niet aan de modelbouwer, want ze zijn geen modelbouwers het zijn "managers en CEO's" en of ze nu "treintjes" maken en verkopen of bijwijze van spreken "onderbroeken met vibrende effecten :o " maken en verkopen, wat telt voor die CEO's is dat ze winst maken en dat het verkoopt en dat hun hele productie op zeer korte tijd verkocht is
 

dieselfreak

Heel juist Janie, het enige wat telt is geld vandaag de dag, maar dat is niet alleen bij Roco zo.
MC

mark7758

En je zeker gelijk.

Maar niet gevraagd is ook altijd fout.

Dus als ze iets vragen is het fout en als ze het niet vragen is het ook fout.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Mattias

Ik heb net de vragenlijst ingevuld, en toen ik op "verzenden" drukte, kreeg ik geen confirmatie dat het geheel werd verstuurd of dat het goed werd aangekomen.
Ook niet via email (daar je je emailadres diende in te vullen).

Iemand een idee of dit normaal zou zijn, of heb ik iets verkeerds gedaan of ingevuld??  :-[

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Dirky


Mattias

Ondertussen het probleem gevonden!
Blijkbaar was mijn bijzittende informatie te lang...  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder