Ook bij Roco kiezen voor een nieuw model...

Gestart door eve, 20 december 2013, 09:26:31 AM


vyncky

Heeft iemand al iets ingevuld?

Een Belgische stomer  misschien?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter

mocht Roco slim geweest zijn dan hadden ze elk jaar met nieuwjaar een andere 20 kunnen uitbrengen


Gelukkig 2001 t/m 2025 ieder jaar een nieuwe !  :) ;)

Groeten Peter ;)


janieburton

Citaat van: vyncky op 20 december 2013, 12:42:34 PM
Heeft iemand al iets ingevuld?

Een Belgische stomer  misschien?

Yannick

Ik ben niet overtuigt dat dat iets zou helpen, daar volgens mij enkel de invoerder van het land inspraak heeft in welke modellen er gaan uitkomen voor dat welbepaald land.

Ik zou zeggen een 2tje, niet dezelfde die door Jocadis werden gemaakt en nu door de opvolgers maar er zijn nog veel andere versies die interessant kunnen zijn voor de Belgische markt of een 4 delige 800 met een correcte 1ste klas rijtuig in oranje/grijs of bordeaux en men kan als toemaatje er ineens een VTM versie ook maken

Maar of dat ze er daar mee rekening zullen houden weet ik niet, kan maar door enkel druk van de Belgische invoerder en ik dacht dat die zich in Frankerijk bevindt die invoerder voor België   
 

Michiel

Heeft geen zin dat ik iets invul. Ze produceren geen N meer.  :(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ik denk dat ze bij Roco en Fleischmann zeker geen Belgische modellen bedoelen met deze rondvraag.

'Onze' invoerder zit in Frankrijk en hij vraagt ons elk jaar om raad tijdens onze ontmoeting in Nürnberg.
Opgelet, alvorens met gekke voorstellen te komen, hou er rekening mee dat ze niets aanvangen als ze niet zeker zijn van een minimum afname van 3.000 stuks voor een loc...  :o

Als jullie voorstellen hebben denk ik eerder dat we moeten denken aan een heruitgave en/of nieuw nummer van een bestaand model...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Citaat van: doomslu op 20 december 2013, 14:55:11 PM

Opgelet, alvorens met gekke voorstellen te komen, hou er rekening mee dat ze niets aanvangen als ze niet zeker zijn van een minimum afname van 3.000 stuks voor een loc...  :o


Misschien aan de invoerder vragen dat hij en formulier maakt, een formulier genaamd "interesse in een bepaald model" en dan kunnen we misschien met zijn alle dat beginnen in te vullen.

Misschien die 65.000 latente geïnteresseerde aanspreken(zie Memo Tv posting), Doomslu jij sprak daar in die posting over een mooi aantal lezers van MSM misschien die motiveren voor het halen van die 3000 geïnteresseerden.

En anders zijn er de telefoonboeken.
 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 20 december 2013, 14:55:11 PM


Als jullie voorstellen hebben denk ik eerder dat we moeten denken aan een heruitgave en/of nieuw nummer van een bestaand model...

ik zou wel eens één of meerdere 20's (tijdperk IV en/ of V) zien (2001 tot 2008) die op Luxemburg reden, in het verleden bracht Olaerts de 2005 en 2006 uit en die vond ik niet zo fraai kwa kleur !

Groeten Peter ;)

PS voor zulke aantallen denk ik dat een treinstelletje in aanmerking komt ! En degene die dat wel doen worden nog of zijn reeds gemaakt ! ::)

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2013, 15:08:30 PM
[
PS voor zulke aantallen denk ik dat een treinstelletje in aanmerking komt ! En degene die dat wel doen worden nog of zijn reeds gemaakt ! ::)

Waar vindt ge nog een 800 van Lima?

Een 4 delige 800 waar men 3 versies kan van maken met een correcte 1ste klas rijtuig. 
 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: janieburton op 20 december 2013, 15:14:55 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2013, 15:08:30 PM
[
PS voor zulke aantallen denk ik dat een treinstelletje in aanmerking komt ! En degene die dat wel doen worden nog of zijn reeds gemaakt ! ::)

Waar vindt ge nog een 800 van Lima?

Een 4 delige 800 waar men 3 versies kan van maken met een correcte 1ste klas rijtuig.

Op verkoopssite zag er laatst nog één dacht op twwedhands maar ben niet zeker ! ;)

men moet er wel 3000 kwijt kunnen, hou dan nog eens rekening dat zo een treinstuk uit 3 of 4 totaal verschillende stukken bestaat dan zou je denken dat men al een veelvoud van die 3000 zou moeten maken gezien de meerkost! :-\

vyncky

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2013, 15:20:03 PM
Citaat van: janieburton op 20 december 2013, 15:14:55 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2013, 15:08:30 PM
[
PS voor zulke aantallen denk ik dat een treinstelletje in aanmerking komt ! En degene die dat wel doen worden nog of zijn reeds gemaakt ! ::)

Waar vindt ge nog een 800 van Lima?

Een 4 delige 800 waar men 3 versies kan van maken met een correcte 1ste klas rijtuig.

Op verkoopssite zag er laatst nog één dacht op twwedhands maar ben niet zeker ! ;)


Daar vindt je ze inderdaad nog!

Citaat van: janieburton op 20 december 2013, 14:44:41 PM
Citaat van: vyncky op 20 december 2013, 12:42:34 PM
Heeft iemand al iets ingevuld?

Een Belgische stomer  misschien?

Yannick

Ik ben niet overtuigt dat dat iets zou helpen, daar volgens mij enkel de invoerder van het land inspraak heeft in welke modellen er gaan uitkomen voor dat welbepaald land.

Ik zou zeggen een 2tje, niet dezelfde die door Jocadis werden gemaakt en nu door de opvolgers maar er zijn nog veel andere versies die interessant kunnen zijn voor de Belgische markt of een 4 delige 800 met een correcte 1ste klas rijtuig in oranje/grijs of bordeaux en men kan als toemaatje er ineens een VTM versie ook maken

Maar of dat ze er daar mee rekening zullen houden weet ik niet, kan maar door enkel druk van de Belgische invoerder en ik dacht dat die zich in Frankerijk bevindt die invoerder voor België   

Een vergroende Duitse stomer al dan niet lichtjes aangepast is misschien wel haalbaar. (en dan niet nog eens een P8  ;) )
Een compleet nieuw model mag je wel vergeten denk  :( .
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2013, 15:20:03 PM
Citaat van: janieburton op 20 december 2013, 15:14:55 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2013, 15:08:30 PM
[
PS voor zulke aantallen denk ik dat een treinstelletje in aanmerking komt ! En degene die dat wel doen worden nog of zijn reeds gemaakt ! ::)

Waar vindt ge nog een 800 van Lima?

Een 4 delige 800 waar men 3 versies kan van maken met een correcte 1ste klas rijtuig.

Op verkoopssite zag er laatst nog één dacht op twwedhands maar ben niet zeker ! ;)

men moet er wel 3000 kwijt kunnen, hou dan nog eens rekening dat zo een treinstuk uit 3 of 4 totaal verschillende stukken bestaat dan zou je denken dat men al een veelvoud van die 3000 zou moeten maken gezien de meerkost! :-\

Ja, maar een bordeaux 4delige 800 op die verkoopsites zoals ebay en andere swingen de pan uit ivm hun prijs en dan is dat model niet 100% correct ivm de 1ste klas
 

Metpetergaathetbeter

zag  overlaatst een grijze, die moet je net als die bordeau herspuiten na het verbouwen !

Groeten Peter ;)

doomslu

En hoeveel wordt tegenwoordig betaald voor zo'n model van Lima?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Denk wel dat het mogelijk is een Belgisch model te brengen als het basis is van een Pruis/Duitse loc zoals ze bv de Type 26 en 25 hebben uitgebracht, die hebben wel wat kleine foutjes, maar daar ga ik niet voor wenen, 't zijn mooi afgewerkte dingen die fluisterstil rijden.

Wat wel mag is misschien een Bolle neus uitbrengen met vereenvoudigde schildering (dus met de enkele streep) in TPIV, en voor bolle neuzen hebben ze een mal als ik me niet vergis. De dakpartij zal allicht volgens kenners niet geheel correct zijn, maar mij kan dat niet veel schelen, als ik kijk naar mijn 204.005 en 5315, dan zijn dat stuk voor stuk mooie machines die een zekere klasse uitstralen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan