Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

analoog > digitaal

Gestart door Dirky, 09 december 2013, 22:02:44 PM

Dirky

Ik heb nog GEEN digitale installatie. Is het wijs van nu een nieuwe loc te kopen "DC analoog" om die later om te bouwen? Of koop ik beter meteen DC digitaal?

thx

TBCédric

Bij de huide loks zitten reeds al een nem stekker (8 pins of 21 pins). Je hoeft dan alleen maar een decoder te kopen met de geschikte aansluiting.  DC Sound is direct al digitaal dus, daar hoef je geen decoder meer in te steken.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Dirk,
Zoals je misschien weet kan je met een digitale loc(dus met decoder erin) ook op een analoge baan rijden,dus,voor het gemak,koop je een loc met decoder
Doe je het liever zelf,koop je een analoge lok en plug/bouw je later een decoder(eventueel sound) in.
Nuttig om weten is dat een loc met sound-decoder ook op een analoge baan rijgeluiden maakt,
enkel bij volledige stilstand dus zonder stroom,draait de denkbeeldige motor niet stationair,en moet telkens weer starten alvorens te vertrekken!
Ook kan je analoog géén andere geluidsfunkties oproepen.

;)

Dirky

beetje verder doorbomen hier... :)

Welke digitale besturing/centrale is tegenwoordig "het van het" ?

TBCédric

Ik gebruik een marklin mobile station 2. Ondanks ik 2-rail dcc rijdt is dit een prima centrale. Er zullen er wel betere zijn maar ook duurdere. Ik heb mijn station voor 100 gevonden op marktplaats, dus uitkijken is de boodschap! ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ceuleer

ESU Ecos 2 is wel ok, de Roco Z 21 zou ondertussen ook goed werken, Marklin Central station is wel te vergelijken met ESU denk ik....
Na lang twijfelen (door de prijs) is het bij mij ESU geworden, maar de Marklin is nog duurder, en voor de Roco heb je een smartphone of tablet nodig, die spullen kosten toch ook al iets extra al je er nog geen hebt.
Rond de 600 euro zal je toch snel kwijt zijn, of je moest 2dehands iets kunnen kopen, op Eurospoor in Utrecht 3 maand geleden heb ik wel zeker 3 Marklin Central Stations 2dehands te koop zien staan, prijs was tussen 350 en 450 euro.
Gewoon even geen rollend materiaal meer kopen en een digitale centrale aanschaffen, die knop moet je even omdraaien, en dan begint het digitale avontuur.  :)

Grz,
Gunter

dani

ik rij 3 rail in combinatie van MM en DCC protocols, de ESU  ECOS 2 is voor mij Het van Het.
Voor testjes gebruik ik nog een oudere Mobile station 2 (maar die heeft dan geen DCC)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

eric

Ik rij, 2 rail DCC digitaal met ECoS 1 en ben er nog steeds tevreden over.

OlivierV

2-rail DCC met Roco Multimaus (met zware trafo), voor een €80 exclusief verzending kunnen kopen en heel content van.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gardevil

#9
2 rail DCC met MRDirect en Koploper (beiden gratis) en een Elektuur booster.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 17 januari 2014, 09:15:18 AM
2-rail DCC met Roco Multimaus (met zware trafo), voor een €80 exclusief verzending kunnen kopen en heel content van.


Ik doe beter.  :P
Digitale startset 41291 met MultiMaus (met zware transfo), loc met digitale koppelingen, 4 wagons en een deel geo line rails, voor 140€.
Daar heb ik echt een koopje mee gedaan op 2dehands, dankzij een tip van Rudy  ;D ;D
Vooral gekocht voor de MM natuurlijk, al was voor dat beetje meer geld de rest ook wel welkom. Die geo line rails verkoop ik nog wel en wss later de loc of toch zeker de wagonnetjes ook.

Rangeerduivel

Multimaus met 36VA transfo gekocht op Ebay(nagelnieuw) voor 61€,en daar 19€ verzendkosten bij


Dirky

We wijken af... ik zoek geen koopjes.

ik wil gewoon weten wat de "beste" installatie is. Het gaat hier niet om prijzen of verkrijgbaarheid op de tweedehandsmarkt!

Stel: Ik wil een nieuwe installatie kopen en geld is geen probleem... (ware het maar waar  :) )

Rangeerduivel

Prijzen hieromtrent vermelden wij louter informatief Dirk
Selecteer de meest genoemde en vermenigvuldig met het bedrag dat je er wil aan spenderen,en je komt er...
Volg je nog? :D

;)

conducteur

Niet het van het, maar wel zeer gebruiksvriendelijk en degelijk: de roco multimaus...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum