Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Treinen en films

Gestart door Frank_N, 07 december 2013, 23:35:02 PM

welke is de beste?

Cassandra Crossing
3 (8.3%)
39 steps Alfred Hitchcock
0 (0%)
Moord in de orient express
2 (5.6%)
Unstoppable
7 (19.4%)
"Le train" met Burt Lancaster
6 (16.7%)
La Bête Humaine
3 (8.3%)
"the polar express"
0 (0%)
la bataille du rail
2 (5.6%)
Gaston's war
1 (2.8%)
SNOWPIERCER
1 (2.8%)
Runaway Train
2 (5.6%)
Under Siege 2
0 (0%)
Von Ryan's Express
2 (5.6%)
The General
1 (2.8%)
Emperor of the North
1 (2.8%)
The Narrow Margin, 1952
0 (0%)
The Narrow Margin, remake uit 1990
0 (0%)
Casey Jones
0 (0%)
Atomic train
0 (0%)
Brokken Arrow
0 (0%)
The bullet train
0 (0%)
The Darjeeling Limited
0 (0%)
Doctor Zhivago
1 (2.8%)
Death train
0 (0%)
Terror train
0 (0%)
Shanghai Express
0 (0%)
TransSiberian train
1 (2.8%)
Once upon a time in the West  
3 (8.3%)
Disaster on the Coastliner met William Shatner
0 (0%)
"Un soir, un train" van Andrè Delvaux uit 1968
0 (0%)
The Titfield Thunderbolt
0 (0%)
The Edge
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 36

just4fun

Citaat van: doomslu op 20 december 2013, 20:41:07 PM
Ik moet tot mijn grootste spijt zeggen dat ik niet kan stemmen... omdat ik me niet herinner ook maar één van die films te hebben gezien.  :-[
Misschien heb ik er wel al enkele gezien hoor, maar ik onthoud geen titels van films of namen van acteurs.
Sorry...

Citaat van: Michiel op 23 december 2013, 13:39:55 PM
Frank, een rekensommetje. 33 films aan 1h30 gemiddeld. Dat is bijna 50 uur kastje kijken. En stemmen voor de beste kan je pas als je ze allemaal hebt gezien! Met die 50 uur kan ik leuke dingetje in elkaar knutselen, zoals... mijn modelbaan opbouwen. Een van de redenen waarom ik ook geen TV meer kijk de afgelopen 10 jaar. De winst steek ik op zak (of eerder in mijn baan).

Maar alle gekheid op een stokje, leuk initiatief. Maar sorry, maar mijn zeldzame vrijetijd steek ik in modelbouw. Veel plezier met filmpjes kijken! ;)
Ik sluit me aan bij Luc en Michiel.
Een goede film? Moet volgens mij nog gemaakt worden.
Een goed acteur/actrice bewijst haar echte kunnen op de planken, met levend publiek en zonder regisseur die 'CUT' roept om de boel stil te leggen als het niet naar z'n goesting is.
Ook dus sorry.
Paul

ceuleer

Het past niet helemaal in dit draadje, maar wat ik ook de moeite vind is de reeks "Hell on Wheels".
Het gaat over de aanleg van de eerste spoorlijn in Amerika in de 19 eeuw, we volgen het leven van de arbeiders en hun bazen.
Er word natuurlijk ook in geschoten, gezopen, gevochten...., en met de stoomtrein gereden.
Ondertussen zijn er 3 reeksen, totaal 30 afleveringen, ik vind het een geweldige reeks.

grz,
Gunter

janieburton

Citaat van: ceuleer op 28 december 2013, 12:25:53 PM
Het past niet helemaal in dit draadje, maar wat ik ook de moeite vind is de reeks "Hell on Wheels".
Het gaat over de aanleg van de eerste spoorlijn in Amerika in de 19 eeuw, we volgen het leven van de arbeiders en hun bazen.
Er word natuurlijk ook in geschoten, gezopen, gevochten...., en met de stoomtrein gereden.
Ondertussen zijn er 3 reeksen, totaal 30 afleveringen, ik vind het een geweldige reeks.

grz,
Gunter

Welke zender?

Wat mij opvalt is dat men geen klassiekers meer kent.

Ik denk niet dat het de bedoeling is van de initiatiefnemer die de posting heeft gestart dat iedereen moet stemmen, om je appreciatie via een stem uit te drukken moet je effectief de film hebben gezien want anders weet je niet waarover het gaat.

En ik kan Michiel en Just4fun bijtreden dat als je geen interesse hebt in films of TV, het groot deel van de films draagt mijn interesse ook niet weg maar klassiekers en goed gemaakte films(oa.: Unstoppable) kan ik smaken en ik heb persoonlijk geen interesse in sport en voetbal, maar Michiel laten uitschijnen dat TV of film kijken tijdverspilling is dat is toch wat iets te sterk uitgedrukt
 

ceuleer

Hell on Wheels wordt alleen nog maar op buitenlandse (betaal)zenders uitgezonden, ik download ze van internet.

grz,
Gunter

Frank_N

#49
Citaat van: janieburton op 28 december 2013, 13:19:03 PM



Wat mij opvalt is dat men geen klassiekers meer kent.

Ik denk niet dat het de bedoeling is van de initiatiefnemer die de posting heeft gestart dat iedereen moet stemmen, om je appreciatie via een stem uit te drukken moet je effectief de film hebben gezien want anders weet je niet waarover het gaat.

En ik kan Michiel en Just4fun bijtreden dat als je geen interesse hebt in films of TV, het groot deel van de films draagt mijn interesse ook niet weg maar klassiekers en goed gemaakte films(oa.: Unstoppable) kan ik smaken en ik heb persoonlijk geen interesse in sport en voetbal, maar Michiel laten uitschijnen dat TV of film kijken tijdverspilling is dat is toch wat iets te sterk uitgedrukt

Films werden idd. toegevoegd, maar dan trek je de poll uit zijn verband, zoals Gerolf terecht opmerkte.
Ja, Janie; dat heb je goed uitgedrukt. Sorry dat dit in mijn vraagstelling niet helemaal duidelijk werd :( ???
Tot op heden 35 stemmen, de poll lijkt toch representatief te zijn voor de geintresserden :)
Mogelijk dat de lezers van deze poll  eens op zoek gaan naar de voorgestelde films.

Hartelijk dank voor uw stemmen!!

Wat mij betreft mag hier een slotje op na ruim 3 weken.
Groet van Frank

Michiel

Citaat van: janieburton op 28 december 2013, 13:19:03 PM
...maar Michiel laten uitschijnen dat TV of film kijken tijdverspilling is dat is toch wat iets te sterk uitgedrukt
Dat was ook geen absoluut statement, maar een uitdrukking van persoonlijke voorkeur.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ik heb ook geen tijd om tv te kijken en een filmliefhebber ben ik eigenlijk ook niet...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

#52
Citaat van: Michiel op 30 december 2013, 21:30:45 PM
Citaat van: janieburton op 28 december 2013, 13:19:03 PM
...maar Michiel laten uitschijnen dat TV of film kijken tijdverspilling is dat is toch wat iets te sterk uitgedrukt
Dat was ook geen absoluut statement, maar een uitdrukking van persoonlijke voorkeur.  ;)

Dat begrijp ik dat het je persoonlijke voorkeur is en daar heb ik begrip voor maar persoonlijk vond ik het wel iets te sterk uitgedrukt.

Ik hoop dat je ook begrip voor hebt dat ik het een iets te sterke uitdrukking vond.
 

Frank_N

Voor de liefhebbers:

Unstoppable, de "absolute" winnaar van deze poll word op donderdag (23-01-2014) avond vanaf 20.30 uur uitgezonden op RTL4  8) ;)
Groet van Frank

doomslu

Citaat van: Frank_N op 21 januari 2014, 22:50:58 PM
Voor de liefhebbers:

Unstoppable, de "absolute" winnaar van deze poll word op donderdag (23-01-2014) avond vanaf 20.30 uur uitgezonden op RTL4  8) ;)
Ik ga zeker kijken!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *