Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MeMo tv op Canvas

Gestart door dieselfreak, 05 december 2013, 11:14:31 AM

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 09 december 2013, 12:49:30 PM
of opnemen en later bekijken hé. ;D

Tja want het is AMSAC avond,en 23u10 is te vroeg om naar huis te komen hoor,voor ene keer op de week dat we buiten mogen!!!

;)

Chrisrail

#46
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 09 december 2013, 14:47:21 PM

Of heb jij een clubavond van 28u??

Dat klopt,ik heb toch gezegd dat 23u10 te vroeg is om naar huis te komen! ;D ;D ;D

doomslu

Ik kan het helaas niet bekijken, hier...  :-\
Als iemand de mogelijkheid ziet het op te nemen en op één of andere manier tot bij mij te krijgen...  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Hier staat de digicorder geprogrammeerd om het op te nemen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

iemand een link waar onze Luc de herhaling kan bekijken, had misschien beter een aflevering van de kampioenen geweest die heb je ondertss al 25X kunnen bekijken !  ;D

Groeten Peter ;)

mark7758

Citaat van: doomslu op 09 december 2013, 19:02:01 PM
Ik kan het helaas niet bekijken, hier...  :-\
Als iemand de mogelijkheid ziet het op te nemen en op één of andere manier tot bij mij te krijgen...  :)
Wordt voor je opgenomen op Harde schijf. En kan je dus hier bekijken. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 december 2013, 08:50:25 AM
iemand een link waar onze Luc de herhaling kan bekijken, had misschien beter een aflevering van de kampioenen geweest die heb je ondertss al 25X kunnen bekijken !  ;D

Groeten Peter ;)
Luc mag altijd langs komen om te komen kijken? :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PietB

Ik heb de opname ook geprogrammeerd, zal kijken hoe ik die bij Luc krijg.

grt Piet.

PeterVG

Prachtig, het was genieten.
Aan allen die de heruitzending mogelijk gemaakt hebben een oprechte dankuwel.

janieburton

Dit staat ( nu nog om 0:19 in de nacht van dinsdag 10 december/woensdag 11 december) nog op de site van Memo tv op canvas:

Trajekt: Speurend naar een spoor van 50 (9 oktober 1976)

Aflevering van het mobiliteitsmagazine van de BRT, over vijftig jaar NMBS.

Van 1973 tot 1977 maakt de BRT 'Trajekt'.  Een mobiliteitsmagazine over alles wat rijdt, vliegt, vaart, of zich op een of andere manier in het verkeer beweegt. Buitenlandse voorbeelden krijgen overvloedige aandacht. Marc Van Poucke en Rita Boelaert presenteren.

Bij de vijftigste verjaardag van onze Nationale vervoersmaatschappij zingt het magazine de lofzang van de NMBS, met hier en daar een kritische noot. De treinen rijden met vertraging, zo blijkt. En het comfort kan beter. Anno 1976 ...

Treinspotters komen uitgebreid aan hun trekken in deze aflevering, dankzij veel archiefbeeld. Voor haar verjaardag heeft de NMBS bovendien een prachtige stoomlocomotief van stal gehaald; ook die komt uitgebreid in beeld. Voorts maken we kennis met de "toeristische diensten": we sporen mee naar het Zwarte Woud, op NMBS-Pinksterreis. En onderweg maken we kennis met een merkwaardig fenomeen: een disco-wagon met dansende reizigers.

Interviews met de woon-werk-pendelaars leren ons, dat er niets nieuws is onder de zon. En dat dichter Herman De Coninck een treinreiziger was. De trein: altijd een beetje rijmen.

VRT heeft alles in het werk gesteld om mogelijke rechthebbenden te contacteren. Indien je toch nog meent eventuele rechten te hebben, kun je contact opnemen met de redactie via memotv@canvas.be.


Duur : 51 minuten


Het belangrijkste staat in het vet(sorry moderators) maar de VRT/Canvas heeft niet de volledige uitzending uitgezonden; bij 38/39 minuten heeft men de uitzending "gekapt"  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( en men heeft een trailer gegeven voor een volgende uitzending en daarna heeft men Villa Politica gestart.

Er is zelfs geen aftiteling gegeven, men heeft gewoon 12 minuten niet uitgezonden!!

Misschien kunnen we allemaal hier een mailtje sturen naar de redactie van Memo TV en ons ongenoegen laten blijken en om een heruitzending vragen.

Misschien kan een van de moderators via MSM een officiële brief schrijven om alsnog dit programma te herhalen.

memotv@canvas.be


 

PietB

Had ik zoals beloofd de uitzending geprogrammeerd en opgenomen, vanmorgen nog gecontroleerd.
Heeft mijn lief vanochtend, ik was bij het busmuseum, de uitzending gewist.
Onder het motto, "dat heb ik niet opgenomen, dus dat mag wel weg".

Dus Luc je treft het niet kerel, ik kan het je niet toesturen.

grt Piet.

dieselfreak

Citaat van: PeterVG op 11 december 2013, 00:28:49 AM
Prachtig, het was genieten.
Aan allen die de heruitzending mogelijk gemaakt hebben een oprechte dankuwel.

Dankuwel voor je dankwoord Peter. Maanden geleden had ik een verzoek gestuurd naar MeMoTV om een aflevering van Trajekt opnieuw uit te zenden. Ik kreeg eerst als antwoord dat ze eens gingen zoeken in het grote VRT archief of er nog iets van bewaard was gebleven want blijkbaar was dit voor de huidige generatie een totaal onbekend programma. Toch een beetje vreemd want Trajekt werd destijds uitgezonden van 1973 tot 1977, wat toch best lang is. Destijds was er wel elke week iets over de NMBS te zien met vaak prachtig beeldmateriaal. Enfin, ik ben al blij dat er toch nog iets van bewaard is en dat het is uitgezonden.
MC

doomslu

Citaat van: bossie op 11 december 2013, 16:33:16 PM
Had ik zoals beloofd de uitzending geprogrammeerd en opgenomen, vanmorgen nog gecontroleerd.
Heeft mijn lief vanochtend, ik was bij het busmuseum, de uitzending gewist.
Onder het motto, "dat heb ik niet opgenomen, dus dat mag wel weg".

Dus Luc je treft het niet kerel, ik kan het je niet toesturen.

grt Piet.
Ik hoop wel dat je haar billenkoek gegeven hebt.  >:(   ;D ;D
Geen erg Piet, ik kreeg al een berichtje van Eric.

Wie heeft de uitzending bekeken? Is het de moeite?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

@janieburton: denk je dat ze naar ons zullen luisteren? Wat vinden de anderen hier van?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *