Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Budget line 2

Gestart door doomslu, 21 november 2013, 14:07:39 PM

Metpetergaathetbeter

fraaie loc in een binnenkort even fraai decor ! 8)

OlivierV

Knappe beschrijving Davy. Zou je ook een prent van de loc naast een Roco kunnen plaatsen?

De nummers vind ik eigenlijk ook te dik, dunne variant had mooier geweest en die biesjes moesten doorgelopen hebben tot beneden. Rij-eigenschappen van van biervliet locs zijn toch niet altijd alles wat stroomafname betreft, want een 6-asser die stilvalt op een wissel, dat is toch ook maar raar, al vermijd je zoiets wel met gepolariseerde puntstukken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 15 maart 2015, 21:52:27 PM
Knappe beschrijving Davy. Zou je ook een prent van de loc naast een Roco kunnen plaatsen?

De nummers vind ik eigenlijk ook te dik, dunne variant had mooier geweest en die biesjes moesten doorgelopen hebben tot beneden. Rij-eigenschappen van van biervliet locs zijn toch niet altijd alles wat stroomafname betreft, want een 6-asser die stilvalt op een wissel, dat is toch ook maar raar, al vermijd je zoiets wel met gepolariseerde puntstukken.
Piko-A heeft plastieken puntstukken, maar ze zijn slechts 21 mm lang en vormen dus geen probleem in normale omstandigheden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brossel

#243
Citaat van: doomslu op 15 maart 2015, 21:58:49 PM
Citaat van: OlivierV op 15 maart 2015, 21:52:27 PM
Knappe beschrijving Davy. Zou je ook een prent van de loc naast een Roco kunnen plaatsen?

De nummers vind ik eigenlijk ook te dik, dunne variant had mooier geweest en die biesjes moesten doorgelopen hebben tot beneden. Rij-eigenschappen van van biervliet locs zijn toch niet altijd alles wat stroomafname betreft, want een 6-asser die stilvalt op een wissel, dat is toch ook maar raar, al vermijd je zoiets wel met gepolariseerde puntstukken.
Piko-A heeft plastieken puntstukken, maar ze zijn slechts 21 mm lang en vormen dus geen probleem in normale omstandigheden...
Op mijn beide fiddle yards gebruik ik Piko A rails en wissels...op de baan zelf Tillig Elite. Geen enkele andere lok heeft moeite met de Piko A wissels, zelfs een twee assige V15 van Brawa niet. Ben wel benieuwd waar het precies aan ligt, maar zoals gezegd ga ik eerst die wielen wat de reinigen.

Hierbij trouwens de link naar mijn flickr met daarop een foto van 5204 en Roco's 5408:
https://www.flickr.com/photos/davybeumer/16825138121/

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

VBS

Davy ,dank ,mooie beschrijving en mooie foto's
wat mijn vraag eigenlijk is daar lees ik weinig over zijn de accu bakken ,de kisten naast de brandstof tank ,daar zitten bij de budget lok een soort roosters /ribbels op ,dat is toch niet juist ? of juist wel....
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Brossel

Citaat van: VBS op 15 maart 2015, 23:54:20 PM
Davy ,dank ,mooie beschrijving en mooie foto's
wat mijn vraag eigenlijk is daar lees ik weinig over zijn de accu bakken ,de kisten naast de brandstof tank ,daar zitten bij de budget lok een soort roosters /ribbels op ,dat is toch niet juist ? of juist wel....
Bert.

Graag gedaan!

Wat betreft de accu bakken; daar heeft Van Biervliet beter naar het voorbeeld gekeken dan Roco.
Het is namelijk correct dat die bakken een soort van ribbels hebben.
Het lijkt mij zelfs een soort van houten bekisting waarvan de ribbels/naden de planken symboliseren?

Zie onderstaande foto van Sicco Dierdorp van de echte 5204 zoals deze nu in Salzinnes staat te rotten.
https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/6283121815/
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Brossel

Citaat van: Brossel op 15 maart 2015, 22:31:21 PM
Op mijn beide fiddle yards gebruik ik Piko A rails en wissels...op de baan zelf Tillig Elite. Geen enkele andere lok heeft moeite met de Piko A wissels, zelfs een twee assige V15 van Brawa niet. Ben wel benieuwd waar het precies aan ligt, maar zoals gezegd ga ik eerst die wielen wat de reinigen.

Inmiddels pendelt (ik kan niet rond rijden) mijn 5204 naar volle tevredenheid over de baan! Hij loopt nu erg mooi soepel...

Om nog even verder te gaan met de bespreking:
De 5204 heeft in het echt dus zowel het dunne als het vette lettertype nummer gedragen.
Zie deze foto van de website nohab-gm.de (al is de 5204 natuurlijk geen Nohab, maar een AFB, maar bon)!

En voor het verschil dan ook het dunnere type, zoals de 5204 in het laatste deel van haar carrière droeg:
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Sicco

#247
 :)

guydhaese

Citaat van: Brossel op 16 maart 2015, 08:42:06 AM
Citaat van: VBS op 15 maart 2015, 23:54:20 PM
Davy ,dank ,mooie beschrijving en mooie foto's
wat mijn vraag eigenlijk is daar lees ik weinig over zijn de accu bakken ,de kisten naast de brandstof tank ,daar zitten bij de budget lok een soort roosters /ribbels op ,dat is toch niet juist ? of juist wel....
Bert.

Graag gedaan!

Wat betreft de accu bakken; daar heeft Van Biervliet beter naar het voorbeeld gekeken dan Roco.
Het is namelijk correct dat die bakken een soort van ribbels hebben.
Het lijkt mij zelfs een soort van houten bekisting waarvan de ribbels/naden de planken symboliseren?

Zie onderstaande foto van Sicco Dierdorp van de echte 5204 zoals deze nu in Salzinnes staat te rotten.
https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/6283121815/

Hartelijk dank voor de deskundige beschrijving en de foto's!
Het VBV-model lijkt me beslist een aanrader, te meer gelet op de gunstige prijs van het analoge gelijkstroommodel.
Ikzelf wacht met spanning op de Luxemburgse versie.
Voor wie het interesseert: in het Duitse tijdschrift 'Modelleisenbahner' van de maand mei zou er een vergelijkende test komen tussen de bolle neuzen van Märklin en, je leest het goed, VBV ("B-Models" noemen ze het aldaar)!!
Met modelspoorse groet,
Guy

ems

Citaat van: Brossel op 15 maart 2015, 22:31:21 PM
Op mijn beide fiddle yards gebruik ik Piko A rails en wissels...op de baan zelf Tillig Elite. Geen enkele andere lok heeft moeite met de Piko A wissels, zelfs een twee assige V15 van Brawa niet. Ben wel benieuwd waar het precies aan ligt, maar zoals gezegd ga ik eerst die wielen wat de reinigen.
Ik heb dezelfde ervaringen met mijn Budgetline 6322 en tevens met de VBV 6003, nadat ik de assen gewisseld had (deze had af fabriek iets teveel anti-slipbandjes  :D).
Zou het aan de instelbreedte van de wielen liggen? Ik heb er nog niet echt naar gekeken, maar verder met geen enkel model last op de Piko-A wissels....
Verder wel een mooi model die 5204, maar toch is er iets waardoor het model niet helemaal klopt:
De cabine-zijramen zijn te laag (of te breed); Deze horen meer vierkant te zijn. Daarnaast lopen de cabine-frontramen te ver in een punt naar beneden door; Hier hoort duidelijk een ronding in de hoeken te zitten.
Als laatste lijken de frontseinen wat te klein (wat bij het Roco-model overigens ook zo is).

Al met al wacht ik de 5319 nog even af; als die qua schildering beter (zoals Davy hierboven heeft aangehaald) is dan de 5204, dan overweeg ik die nog wel aan te schaffen  ;)
Groet, Edwin

Brossel

Citaat van: ems op 16 maart 2015, 22:50:37 PM
Ik heb dezelfde ervaringen met mijn Budgetline 6322 en tevens met de VBV 6003, nadat ik de assen gewisseld had (deze had af fabriek iets teveel anti-slipbandjes  :D).
Zou het aan de instelbreedte van de wielen liggen? Ik heb er nog niet echt naar gekeken, maar verder met geen enkel model last op de Piko-A wissels....

Vraag het gerust eens per email of telefoon na bij Van Biervliet.

Mijn 5204 rijdt inmiddels voortreffelijk; na een tip van Van Biervliet bleek het probleem een losgeschoten draadje op een van beide stroomafname strips te zijn.
Deze is weer vastgesoldeerd en het probleem is opgelost.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Peter

Misschien een domme vraag: Maar zou VBV ook met een vlottende kabine kunnen komen, of zouden de mallen daar voor te veel moeten aangepast worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 23 juli 2015, 14:04:32 PM
Misschien een domme vraag: Maar zou VBV ook met een vlottende kabine kunnen komen, of zouden de mallen daar voor te veel moeten aangepast worden.

info@vanbiervliet.com
of
kvb@vanbiervliet.com

Wie anders kan daar beter op antwoorden...